הפתקים הסודיים של ג'קי או על עולם האופנה נחשפים

הרבה לפני קייט מידלטון ומישל אובמה, אישה ראשונה אחת שלטה בעולם האופנה. ביום שבת האחרון מקבץ פתקים אישיים ותמונות של ג'קי קנדי אונאסיס הוצעו למכירה בפלורידה, ביניהם רשמי האופנה של אחת הפאשניסטות הגדולות בהיסטוריה

מאת  | ‏ 17 ינואר 2015
ג'קי או נחשפת (צילום: מתוך הניו יורק פוסט)

ג'קי או נחשפת (צילום: מתוך הניו יורק פוסט)

לאורך ההיסטוריה רק נשים בודדות הצליחו להיחקק בזיכרון הקולקטיבי כמו ג'קלין קנדי-אונאסיס. הרבה לפני קייט מידלטון ומישל אובמה, האישה שמעצבים רצו להלביש יותר מכל הייתה ג'קי קנדי, אלמנתו של נשיא ארצות הברית ג'ון פ. קנדי שהייתה ידועה בחוש האופנה המפותח שלה.

כעת נחשפים לראשונה פתקים אישיים שכתבה לחברים ומכרים המציגים את הצד האופנתי הדעתני שלה. מי שהתפרסמה בתור אושיית אופנה הרבה בזכות חליפת השאנל הוורודה שלבשה בטקסס ביום הירצחו של קנדי, סלדה מסתבר מהצבע השחור והייתה מגיעה למדידות עם סנדוויץ' בתיק.

"מאסתי לחלוטין מכך שכולם סביבי לבושים בשחור"

במכתב לביל המילטון, מי שהיה בזמנו מנהל העיצוב בקרולינה הררה, כתבה ג'קי "מאסתי לחלוטין מכך שכולם סביבי לבושים בשחור. זה נראה כמו בכפרים על הים התיכון, כשכולם נמצאים באבל למשך עשרים שנה". כדי להמחיש למה היא מתכוונת ואיך היא רוצה שהמילטון יעצב את החליפה עבורה, צירפה שרטוט של ז'קט שיתאים למידותיה ודעותיה.

המכתב הינו אחד מבין מספר רב של מכתבים אישיים שהוצעו למכירה פומבית בפלורידה ביום שבת האחרון. ריקו בקה, מנהל המכירה ומהבעלים של Palm Beach Modern Auctions אמר על פי הדיווח של הדיילי מייל כי הפתקים אודות הבגדים והרהיטים שג'קי קנתה מציגים צד אנושי באלמנתם של הנשיא ג'ון קנדי והטייקון היווני אריסטוטלס אונאסיס.

"בפתקים הללו מקבלים מושג על האופן שבו אדם מפורסם יכול לגרום לאנשים ממוצעים להרגיש בנוח" אמר בקה. "היא באמת עשתה ככל שביכולתה כדי לגרום לאנשים להרגיש  שהיא מעריכה אותם".

הגיעה למדידות עם כריך חמאת בוטנים וריבה

הפתקים נכתבו על נייר מכתבים כחול וכולם מסתיימים עם מילות תודה והערכה. ביניהם עבור המילטון ולמעצב הפנים ריצ'רד קית' לנגהאם על כל שעשו עבורה מאמצע שנות ה-80 ועד מותה בשנת 1994. חלק מהפתקים מציגים את דעתה המנומסת אם כי הנחרצת של ג'קי בנוגע לכריות כתפיים, מבנה ז'קטים, רוחב מכנסיים ועד משקל רהיטים.

המילטון נזכר כיצד קנדי-אונאסיס הייתה מגיעה למדידות עם כריך חמאת בוטנים וריבה עטוף באלומיניום בתוך התיק שלה, כשהיא מוכנה לעבוד עד הצהריים כדי לדייק בפרטים. "היא הייתה מציירת רעיונות שהיא רוצה כדי להעביר לי את החזון שלה, החל ממיטת אפיריון ועד ז'קט. בילינו הרבה זמן בבחירת בדים. היא ידעה שכשהיא יוצאת החוצה היא רוצה להיראות מושלם".

פתקים אחרים מהאוסף מבטאים את הערכתה של קנדי-אונאסיס לעבודתם של מעצבים אליהם התייחסה בתור חברים. "אני מקווה שהחיים יעניקו לך חזרה את כל הדברים הטובים שהשקעת באנשים אחרים" היא כתבה ללנגהאם בצדה השני של גלויה ממוזיאון הלובר בפריז. בין הפתקים עם לנגהאם נמצא העתק של ספר על השיפוץ שעשתה אונאסיס לבית הלבן כשהייתה הגברת הראשונה. "איזה כיף היה לעבוד איתך אז" כתבה בתוכו.

בנוסף לפתקים, יימכרו במכירה הפומבית גם תמונות של קנדי-אונאסיס שצולמו על ידי בוב דווידוף שבילה עשרות שנים בתור הצלם המשפחתי של משפחת קנדי בפאלם ביץ'. התמונות בשחור לבן מציגות את הסגנון הקלאסי והעל זמני של הגברת הראשונה, שכלל משקפיים גדולות ושמלות אלגנטיות פשוטות, המציגות את הרלוונטיות של ג'קי עד היום.

האוסף המוצע למכירה פומבית (צילום: דיילי מייל)

האוסף המוצע למכירה פומבית (צילום: דיילי מייל)

השאירו תגובה