סמל סטטוס 2014: צמיד האהבה של קרטייה מהסיקסטיז

הוא עולה למעלה מ-24 אלף שקלים, ניתן להיחלץ ממנו בעזרת מברג זהב והוא התכשיט הכי חם כיום בקרב הסלבריטאיות. משנות השישים ועד היום, צמיד האהבה של קרטייה נותן תוקף לביטוי "קורבן אופנה"

מאת  | ‏ 16 נובמבר 2014

 

קיילי ג'נר מוכנה למחויבות, עם שלל צמידי אהבה. צילום: גטי אימג'ס, צילום מסך

קיילי ג'נר מוכנה למחויבות, עם שלל צמידי אהבה. צילום: גטי אימג'ס, צילום מסך

צמיד האהבה של קרטייה, הפריט הלוהט ביותר של הרגע בתחום התכשיטים, אותו ניתן למצוא על פרק ידיהן הענוג של סלבריטאיות מהשורה הראשונה, ביניהן קייטי הולמס, לינדזי לוהן ופיפה מידלטון, מצריך מהעונדת אותו מחוייבות של ממש. הצמיד הזהוב עולה מעל 24 אלף שקלים, אך מגיע יחד עם פריט נוסף: מברג זהב מיוחד שרק בעזרתו ניתן לענוד אותו ולהיחלץ ממנו. יש אומרים שהצמיד, שקיבל את הכינוי ׳צמיד עבדים׳ בשל דמיונו לאזיקים, נותן תוקף לביטוי ׳קורבן אופנה׳, ויש אומרים, ובעיקר אומרות: תארזו לי אחד, ומיד.

| מבוסס על "חגורת הצניעות" מימי הביניים |

השמועות גורסות שעיצובו של הצמיד מבוסס על חגורת הצניעות המפורסמת מימי בימי הביניים, בעזרתה נהגו לנעול בעלים את חלצי נשותיהם כאשר יצאו למלחמה. העיצוב הזה אינו חדש. שם הצמיד ׳קרטייה לאב׳, והוא עוצב בשנת 1969, בכוונה לדומה למדי להשראתו: גברים העניקו אותו לנשים כסמל לאהבה נצחית, בתקווה להבריג אותו סביב פרק היד לנצח נצחים.

סמל לאהבה נצמית. צמיד האהבה של קרטייה

סמל לאהבה נצמית. צמיד האהבה של קרטייה

הצמיד עשוי משני חלקים בצורת האות c ומבריגים ברגים מזהב בשני החלקים. בשבוע שעבר נראתה אחותה של קייט מידלטון, פיפה, כאשר החליפה את הצמיד שלה, אותו קיבלה במתנה מבן זוגה, איש העסקים ניקו ג׳קסון, לאחר שאחד הברגים השתחרר ונפל. בורג אחד כזה עולה 1,500 שקל, אך זה מעט ליד הסכומים אותם מוציאים בני זוג משקיענים שמעוניינים לאזוק את אהובתם בגרסה המנצנצת יותר של הצמיד. צמידים המעוטרים באבנים נוצצות ויהלומים ועיצובים ייחודיים יעלו עד 230 אלף שקל.

מדובר, כמובן, בסמל סטטוס, בדיוק כמו תיק בירקין או שעון רולקס, שיש לו גם משמעויות חברתיות אישיות, ומשמש קצת כמו משחק מקדים לטבעת האירוסין. קייטי הולמס קיבלה את הצמיד שלה במתנה מטום קרוז עם לידתה של סורי בשנת 2006, ואליזבת הארלי קיבלה את שלה בלי הקשר רומנטי, ממנכ״ל חברת אסתי לאודר, לאונרד לאודר, כאשר הפכה לפנים של המותג.

לינדזי לוהן. חובבת התכשיט. צילום: גטי אימג'ס

לינדזי לוהן. חובבת התכשיט. צילום: גטי אימג'ס

רוזי הנטינגטון וויטלי ופיפה מידלטון

רוזי הנטינגטון וויטלי ופיפה מידלטון

הבלינג בלינג של ונסה הדג'נס. צילום: גטי אימג'ס

הבלינג בלינג של ונסה הדג'נס. צילום: גטי אימג'ס

הצמיד שחוגג השנה יום הולדת 45 עוצב על ידי המעצב האיטלקי אלדו צ׳יפולו, מעצב שעדיין עובד עבור חברת קרטייה, ונהנה לראות כיצד העיצוב שלו ממשיך להיות מיוצר ונחשק גם היום. צ׳יפולו אהב תמיד ליצור עיצובים בעלי התייחסות היסטורית, והיה מרותק במיוחד מסיפור חגורות הצניעות ותקופת ימי הביניים הפראית. ״האהבה הפכה למסחרית מדי בעיני״, אמר בשנת 1969 בראיון, ״ועדיין, חיים ללא אהבה הם שום דבר. אפס מאופס. אנשים מחפשים סמלים לאהבה שהם חצי קבועים, או שדרוש מעט מאמץ על מנת להסיר אותם. אחרי הכל, סמל של אהבה צריך להיות משהו שמרמז על איכות נצחית״.

כאשר יצא הצמיד לשוק לראשונה, לקרטייה היה חוק רומנטי חריג: הם אסרו על לקוחות לרכוש אותו לעצמן. מאז החוקים התגמשו, אך כשיצא לשוק, בית התכשיטים הגדול חילק אז בעצמו 25 מהצמידים הללו לזוגות אהובים ומשפיעים בטקס מיוחד שנערך בבוטיק הניו יורקי של החברה. בין הזוגות, כמה אירוני, היה גם אחד הזוגות בעלי הגירושים הסוערים ביותר בהיסטוריה ההוליוודית: אליזבת׳ טיילור וריצ׳רד ברטון. עוד ידוענים שענדו את הצמידים היו ננסי ופרנק סינטרה, ג׳ואן קולינס, הנסיכה דיאנה, ג׳יין סימור, אלטון ג׳ון, ג׳ניפר אניסטון ואנג׳לינה ג׳ולי.

איגי אזליה עונדת את הצמיד. צילום: גטי אימג'ס

איגי אזליה עונדת את הצמיד. צילום: גטי אימג'ס

קייטי הולמס מלאת אהבה. צילום: גטי אימג'ס

קייטי הולמס מלאת אהבה. צילום: גטי אימג'ס

משוויצה ב"אזיק" שלה. אווה מנדז

משוויצה ב"אזיק" שלה. אווה מנדז

השאירו תגובה