אור על העור: התכשיט שיחליף זהב ויהלומים

הכירו את הדור הבא של עולם האקססוריז: תכשיטים המוקרנים כציורים על גבי העור, ומגיבים לתנועה וקול באמצעות אפליקציה מיוחדת. העתיד כבר ממש כאן

מאת  | ‏ 8 נובמבר 2014
הדור הבא של התכשיטים. הכירו את נקלומי

הדור הבא של התכשיטים. הכירו את נקלומי

בעוד שנה יגיע התאריך העתידי אליו מגיע מרטי מקפליי בסרט ׳בחזרה לעתיד׳. חלק מנבואות הסרט התגשמו, אחרות הרבה פחות. באספקט האופנתי, נראה שהיוצרים פספסו לגמרי כשתיארו בגדים חכמים שמנקים את עצמם ומווסתים טמפרטורה, אך אולי יש עוד תקווה לאופנה עתידנית עד השנה הבאה, לפחות בשוק האקססוריז. לא הרבה אחרי שהתבשרנו על השעונים החכמים של אפל, מגיעה חברה בשם נקלומי המציעה תכשיטים חכמים ואינטראקטיביים, שלא עשויים מזהב או כסף. למעשה הם לא עשויים מדבר אלא מוקרנים באור על העור.

סרטון שמדגים יפה את האפקט של ההקרנה הזו על צווארה של בחורה שמתהלכת ברחובות החשוכים מסתובב ברשת ומקבל הרבה תשומת לב. שרשראות האור, שזזות עם הליכת העונדת אותן, מוקרנות ממיני מקרן שמוצמד לחזה הבגד ומופנה אל הצוואר, המסונכרן לאפליקציית מובייל השולטת בו.

העונדת את ציורי האור המונפשים יכולה לשלוט בהם ולהחליט על אפשרות אחת מתוך ארבע: אפשרות בשם ׳רוטו׳ משתמשת בג׳יירוסקופ של האייפון על מנת להגיב לסיבוב גופה של המשתמשת. ככל שתסתובב העונדת, יסתובב העיגול שבמרכז תכשיט האור שעל צוארה מהר יותר. אפשרות בשם ׳מובי׳ גם היא מגיבה לתזוזה, אבל הפעם לא למהירות הליכה אלא לכיפופי ברכיים, קפיצות והתכופפות. כשהמשתמשת תכופף ותגמיש את גופה, האור יהפוך למין ערסל על הגרון, שמתנדנד איתה. אפשרות ׳איירו׳ עוסקת רק במהירות ההליכה של המשתמשת. טיפות של אור ירוצו לכיוון עורפה של העונדת מהר יותר ויותר ככל שתגביר את קצב ההליכה. האפשרות המעניינת מכולן נקראת ׳סונו׳, והיא משתמשת במיקרופון של האייפון ומגיבה בהתאם לצלילי קולה של המשתמשת.

המוצר, למרות שהוא עובד, עוד לא יוצא למכירה אלא נכנס לשלבי פיתוח, אבל הצוות המפתח בטוח שהכיוון נכון. ״בהתחשב במהירות המזעור של מקרנים, בטכנולוגיה ובטרנד הטכנולוגיה הלבישה, יותר ויותר פריטי אופנה ואקססוריז יהפכו להיות גם גאדג׳טים, ולהפך. אנו צופים שהקרנה לבישה, ותכשיטים מוקרנים יהיו דבר נפוץ בשנים הקרובות,״ הם אומרים. ״נקלומי היא השרשרת האינטראקטיבית הראשונה, ואנחנו בעצם שואלים את השאלה האם העולם מוכן לזנוח את הזהב עבור גלים של אור?״.

ה"תכשיט" נע לפי קולה של העונדת

ה"תכשיט" נע לפי קולה של העונדת

במקום זהב ויהלומים?

במקום זהב ויהלומים?

השרשרת האינטראקטיבית הראשונה בעולם

השרשרת האינטראקטיבית הראשונה בעולם

השאירו תגובה