אאוץ': התכשיטים שנכנסים לנו לוריד

התכשיטים שמנצלים אנרגיה, זה אומנם נשמע מעט מטריד, אבל מה שבטוח זה שאי אפשר להתעלם מהם. המעצבת נעמי קיז'נר מסבירה כי ההשראה שלה לעיצובים הגיעה מהשאלה כמה אנחנו מוכנים להקריב מהגוף שלנו בשביל דברים כמו חשמל וכוח. ובכן, מתברר שלא מעט

מאת  | ‏ 25 אוקטובר 2014
סיכה בגב. זן אחר של תכשיטים

סיכה בגב. זן אחר של תכשיטים

מאז נכנסו טלפונים סלולריים לחיינו נראה שכולנו במצוד תמידי אחר מטען או תקע חשמלי. ובכן, נראה שאולי סוף סוף יש פתרון. נעמי קיז'נר, 32, מעצבת תעשייתית בוגרת מכללת הדסה בירושלים, עיצבה תכשיטים שבאופן תיאורטי יוכלו להשתמש באנרגיה הקינטית מתנועות לא רצוניות של הגוף על מנת להפיק אנרגיה חשמלית.

רובכם ודאי מתחלחלים מעט מהרעיון, אבל אין ספק שזו בדיוק התגובה אותה ביקשה קיז'נר לייצר. פרויקט הגמר של קיז'נר שנקרא "Energy Addicts" ("מכורים לאנרגיה") כולל שלושה סוגי תכשיטים: The Blinker, The E-Pulse Conductor,  ו- The Blood Bridge שמתקשרים למצמוצים, לחץ דם ופעילות עצבית בגוף. התכשיטים עצמם הינם בגדר קונספט ואינם מייצרים אנרגיה מגוף האדם אך נועדו לבחון את המרחקים אליהם אנשים ילכו כדי להטעין את המכשירים האלקטרוניים שלהם.

עגילים מסוג אחר

עגילים מסוג אחר

בדומה לסרטי מדע בדיוני, כל אחד מהתכשיטים מתחבר לגוף באופן שונה. תכשיט אחד מתחבר לוריד וכך גם למחזור הדם ובנוי על העקרון של היידרוטורבינה כשבמקום מים שמניעים את הגלגל, התכשיט משתמש תיארוטית במחזור הדם כדי להזיז את הגלגל הקטן בתוכו. תכשיט שני קשור למצמוצים, הוא יושב על האף ומשתמש באלקטרו מגנט. התכשיט השלישי מתקשר למערכת העצבים ויושב על ההסתעפות הגדולה ביותר של מערכת העצבים בתחילת עמוד השדרה. תכשיט זה עשוי רשת של חוטי זהב שמתבסס על חומר מוליך. "מערכת העצבים שולחת כל הזמן פולסים חשמליים", מסבירה קיז'נר בראיון ל-FF. "זו רשת שפשוט מוליכה חשמל ומתחברת מהפולס החשמלי דרך הזהב ואוגרת את החשמל בתוך המכשיר".

האם נרצה לפגוע בגוף שלנו כדי לייצר חשמל?

קיז'נר, במקור מכפר סבא החלה את לימודיה האקדמיים בבכלל בתחום מדעי המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים ומשם עברה ללמוד עיצוב תעשייתי במכללת הדסה. כיום היא מתגוררת בתל אביב ועובדת כמעצבת תעשייתית . "כל העניין של הפרויקט היה בסופו של דבר לעורר דיון לגבי העתיד האפשרי שלנו", היא מסבירה. "האם נהיה מוכנים להקריב את הגוף שלנו על מנת לייצר חשמל".

לא, אין פה חוט שמחבר את זה

לא, אין פה חוט שמחבר את זה

 קיז'נר תוהה בפרויקט מה קורה במצב שבעצם אנחנו צוברים הון דרך הנתונים הביולוגיים שלנו. במצב אוטופי כביכול הנתונים הגופניים שלנו יספקו את החשמל והם יהיו ההון שלנו. "רציתי לבדוק עד כמה נרחיק לכת כדי לעשות את זה או לא. הרעיון הוא קונספטואלי", היא מסבירה.

ובנוגע לפיתוח התכשיטים לקולקציה עתידית, קיז'נר מודה שנכון לעכשיו דעותיה חלוקות. "אני חושבת מה הלאה, אבל כרגע זה בעיקר נעשה כדי לעורר את הדיון. אני מקבלת המון תגובות ועל סמך זה אני לומדת האם באמת לפתח את הדבר הזה למשהו מוחשי או לא. כרגע זה בגדר של קונספט. השאלה שאני שואלת היא האם נהיה מוכנים להקריב את עצמנו כדי להעצים את היכולות הביולוגיות שלנו. האם נרצה לפגוע בגוף שלנו כדי לייצר חשמל? זו השאלה שרציתי להעלות דרך הפרויקט".

נערה עם סיכת הפנינה

נערה עם סיכת הפנינה

כזה, לא תראו ברחוב לידכם

כזה, לא תראו ברחוב לידכם

 

השאירו תגובה