כל מה שאתם צריכים לדעת על שבוע האופנה בחולון

כמיטב המסורת, שבוע האופנה של חולון לשנת 2014 עומד לצאת לדרך עם כנס בינלאומי שיכלול הרצאות מרתקות, אורחים שווים מחו"ל ופתיחה חגיגית ומלאת כוכבים. הפרטים המלאים ממש כאן

מאת  | ‏ 22 אוקטובר 2014
מתוך הסרט dior and me שיוצג בסינמטק חולון. צילום: יח"צ

מתוך הסרט dior and me שיוצג בסינמטק חולון. צילום: יח"צ

זו השנה השביעית בה עיריית חולון מארחת את שבוע האופנה באירוע בינלאומי מרתק. השנה, הנושא המוביל הוא "המוזה", השראה באופנה העכשווית. שבוע האירועים ייפתח בטקס פרסי האופנה הישראלי ב-24.11, יימשך שישה ימים ויכלול ימי עיון וכתות אמן, בהם אנשי תעשיית האופנה הישראלית וכל מי שמתעניין בה, יוכלו להיחשף לחידושים ולאנשי מפתח בתעשייה, וכמובן, להיראות ולהיראות.

שבוע האופנה מושך אליו מדי שנה מעצבי אופנה וטקסטיל, סטייליסטים, בלוגרים, אמנים ויוצרים, מנהלי שיווק, פאשניסטות וצלמים המחפשים את ההשראה הבאה שלהם. מוזיאון העיצוב חולון הפך מאז פתיחתו למוקד עלייה לרגל עבור אנשי עיצוב ואופנה, ולכן זה רק מתבקש שסביבו יתקיימו האירועים המעניינים ביותר בתחום בארץ. במוזיאון תפתח תערוכה בינלאומית עוצרת נשימה של מעצבת האופנה ההולנדית, איריס ואן הרפן, שתוצג לראשונה בישראל. כמו כן, הגלריות העירוניות בחולון יקדישו שש תערוכות אופנה מיוחדות וסינמטק חולון יציג סרטי אופנה עטורי שבחים, בין השאר על איב סאן לורן וכריסטיאן דיור.

מתוך הסרט: סטייל למתקדמים. צילום: יח"צ

מתוך הסרט: סטייל למתקדמים. צילום: יח"צ

השבוע ישלב גם את עולם האופנה עם עולם ההיי-טק, המתקרבים זה לזה יותר ויותר בשנים האחרונות, עם אירוע ה-Fashion TechDate, המיזם המשותף של משרד הפרסום מקאן תל אביב וגיקטיים, אתר הטכנולוגיה הגדול בישראל.מטרת האירוע היא לחשוף ולחבר בין סטארטאפים אל מותגים מעולם האופנה על מנת ליצור קמפיינים חדשניים ופריצות דרך שיווקיות וטכנולוגיות.

כאמור, השבוע ייפתח בטקס פרסי האופנה הישראלי, אותו מפיק ומנהל אמנותית, מוטי רייף. בטקס יוענק פרס מפעל חיים למעצב האגדי, גדעון אוברזון. הפרס, המוענק מטעם מוזיאון העיצוב חולון על פי ועדה המורכבת מאנשי התעשייה, המוזיאון ונציגי העירייה, ניתן לאוברזון על תרומתו העצומה לתעשייה האופנה הישראלית וקידומה בעולם. אוברזון הוא אחד המעצבים הוותיקים, החשובים והיצירתיים ביותר בעולם האופנה הישראלי, שהשפעתו על עולם האופנה והתרבות הישראלית היא גדולה ונוכחת. פרסים נוספים שיוענקו במהלך הטקס, כגון המעצב המבטיח של השנה, רשת האופנה של השנה וכדומה, ייבחרו על ידי מאות אנשי תעשיית האופנה.

פרס מפעל חיים למעצב האגדי, גדעון אוברזון. צילום: סם יצחקוב

פרס מפעל חיים למעצב האגדי, גדעון אוברזון. צילום: סם יצחקוב

במהלך השבוע יתקיימו הרצאות, כיתות אמן ופאנלים חשובים ומעניינים בהנחיית מרצים ישראלים ובינלאומיים, כולם סביב מהותה החמקמקה של המוזה בעולם האופנה, וכיצד מחשבה יוצרת מתפתחת ופורחת.

בין האורחים מחו"ל יהיו דמיאן וויטמור הלונדוני, יועץ לפראדה ומומחה למיתוג מוזיאונים, בעל 25 שנות ניסיון במיתוג, יצירת תוכן, שיווק ואסטרטגיה בתחום התרבות הוויזואלית; מייקל חדידה הפריזאי, יזם אופנה, קניין וסטארטפיסט, שהשיק בספטמבר האחרון את BETOSEE, המבקש לאתגר את הדרך בה תעשיית האופנה פועלת, להעניק כוח רב יותר למעצב העצמאי וליצור דיאלוג חדש בינו ובין הציבור הרחב; יוג'ין רבקין מניו יורק, מייסד ועורך מגזין StyleZeitgeist, ואחד מכתבי האופנה החשובים והמעניינים בתעשייה; דיוויד בל, מנכ"ל מותג נעלי הבובה, Pretty Ballerina, האחראי לקולקציה, לשיווק ולמיתוג, וכן לטכניקת המכירה המיוחדת של המותג; ואניה קרונברג, מייסדת ועורכת המגזי הפריזאי הנחשב, Vestoj, המחבר בין תעשיית האופנה לאקדמיה.

בין האורחים המשתתפים ניתן למצוא את דמיאן וויטמור, יועץ לפראדה. צילום: יח"צ

בין האורחים המשתתפים ניתן למצוא את דמיאן וויטמור, יועץ לפראדה. צילום: יח"צ

דיוויד בל, מנכ"ל "פריטי בלרינס". צילום: יח"צ

דיוויד בל, מנכ"ל "פריטי בלרינס". צילום: יח"צ

ביום שלישי, ה-25.11 יתקיים באולם המדיטק כנס בהנחייתו של ג'ו גרינבאום שייבחן את המושג מוזה/השראה מההיבטים הפילוסופיים שלה ועד הפרקטיים, כאלו שהחלו בעת העתיקה וממשיכים עד היום. מי המוזות של פעם מול היום, והאם ההשראה יכולה להירמס כאשר נכנסים למשוואה דוחות מספריים.

בין המרצים הישראליים יהיו ד"ר דויד גרייבס, מרצה בתחום הפילוסופיה של האומנות, שירה ברזילי, מאיירת ויזמית, שתספר על המוזה שלה "קוקטית", ששון קדם, מעצב אופנה וותיק שיספר היכן הוא מוצא את ההשראה, ופרופ' אורי אלון ממכון וייצמן, שירצה על "ללכת לאיבוד בענן" כחלק מתהליך יצירתי שהמעצב עובר. כמו כן, יערכו שני פאנלים, הראשון "העתקה היא ההשראה החדשה" בהנחית העיתונאי וחוקר האופנה, לירוי שופן,  והשני "be your own google" בהנחייתה של  עידית ברק, מעצבת ומרצה בכירה בשנקר.

יום לאחר מכן, ב-26.11 יתקיימו כיתות אמן אינטימיות, כל אחת תעסוק באחד מששת החושים, וביכולתו של כל חוש לעזור לנו למצוא ולהעמיק את ההשראה. חוש הטעם עם השף והדי ג'יי, ישראל אהרוני; חוש המישוש עם ענבר בן יהודה, מדריכה מוסמכת בשיטת גרינברג יחד עם חגית ויטמן מעצבת ובעלת המותג פישנדג; חוש הריח עם מומחה לרקיחת ריחות, ארז רוזן מ-Rozen&Zilinski; הצלם רון קדמי שידבר על  חוש המישוש עם חוש הראייה; חוש השמיעה עם מוסיקאי מוביל; והחוש השישי, בשתי הרצאות שונות-  "Sense the industry undercurrents": האחת עם דמיאן וויטמור, והשנייה עם מייקל חדידה.

פרטים נוספים על שבוע האופנה בחולון, באתר האירוע.

מתוך הסרט "איב סאן לורן" שיוקרן בסינמטק חולון. צילום: יח"צ

מתוך הסרט "איב סאן לורן" שיוקרן בסינמטק חולון. צילום: יח"צ

השאירו תגובה