"אני בכלל לא עושה ספורט, אני פשוט אוהב את הבגדים האלה"

אמצע הלילה, ניו יורק, אלכסנדר וונג מתחבא לצד אחד הרקדנים בזמן שמיסי אליוט מעיפה את הקהל. כתבנו עמרי קירון, בילה את הלילה עם המעצב הכי מדובר בתעשיית האופנה שהציג את הקולקציה המשותפת עם H&M. "אני אוהב בגדים ורסטילים ליציאות, לריקודים, לרגעים שאתה רוצה לזוז ולהיות אקטיבי" מסביר וונג

מאת  | ‏ 19 אוקטובר 2014
אחת הקולקציות הנוחות בעולם (צילום: יח"צ)

אחת הקולקציות הנוחות בעולם (צילום: יח"צ)

קצת אחרי השעה 11 בלילה אלכסנדר וונג עולה לבמה הגדולה באולם ה-Armory on the Hudson ומתחיל לתת בראש. בדקה הראשונה הוא עוד מתחבא בקצה לצד אחד הרקדנים, בזמן שמיסי אליוט מרקידה את הקהל – אבל מהר מאוד מוצא את עצמו המעצב באמצע המסיבה, קופץ גבוה ומניע את הגוף כאילו אף אחד לא רואה. הקונפטי שוטף את ההיכל העצום, אולם אתלטיקה קלה בהארלם שהפך לערב אחד לזירת אופנה מבעבעת, ונראה שוונג מרשה לעצמו סופסוף לנשום לרווחה. "האמת היא שאני לא יודע מה זו הצלחה בשבילי", אמר באותו בוקר במסיבת העיתונאים שקיים בנוליטה לרגל השקת שיתוף הפעולה שלו עם רשת H&M העולמית. "התחלתי לעבוד כבר בתיכון, אולי קצת קודם לכן, וקשה לי להפסיק לפעמים כי אני תמיד רוצה שדברים יהיו טובים יותר. אני יודע שזה כל כך חשוב לקחת רגע לעצמך ולהעריך את הכל, אבל קשה לי לעשות את זה במהירות שבה דברים קורים לי".

ובכן, נראה שלקראת חצות וונג באמת עצר לרגע, הסתכל מסביב וקלט שקצת אחרי גיל 30 הוא נבחר להיות המעצב האמריקאי הראשון שחובר לענקית השוודית בסדרת שיתופי הפעולה המסקרנים שלה. מה שהתחיל לפני כעשור עם קארל לגרפלד והמשיך לקולקציות קפסולה במסגרתן חברה הרשת למעצבי על דוגמת ורסאצ'ה, לנווין, קוואלי ומרג'יאלה, מגיע עכשיו לנקודת רתיחה מרגשת במיוחד. כבר בשנה שעברה הציגו ב- H&M גישה שונה במקצת לעומת הקולקציות הגרנדיוזיות של תחילת הדרך, כשהעדיפו לחבור לאיזבל מארה הפריזאית והפעם הם לוקחים את זה עוד צעד אחד קדימה, באימוץ המעצב שביסס קריירה שלמה על זיהוי מדויק של הבגדים שהבנות הנכונות ברחוב באמת רוצות ללבוש.

אחד המעצבים הכי חשובים בתעשיית האופנה (צילום: יח"צ)

אחד המעצבים הכי חשובים בתעשיית האופנה (צילום: יח"צ)

וונג, בן להורים סינים שנולד וגדל בסן פרנסיסקו, לא מגזים כשהוא קובע שהכל קרה לו במהירות עצומה: בגיל 18 עבר לניו יורק כדי ללמוד עיצוב אופנה בבית הספר לעיצוב פארסונס, אבל כבר לאחר שנתיים מיצה את העסק ויצא לעולם הגדול. הוא התמחה בין היתר אצל מארק ג'ייקובס וב2007- השיק את המותג הנושא את שמו, שהזניק אותו כמעט באחת לעבר מעמד אביר האופנה החדש של אמריקה.שנה לאחר הקולקציה המלאה הראשונה כבר זכה בפרס "מעצב השנה" של ה-CFDA. עיתונאי האופנה אמנם דאגו להסתייג באופן קבוע מכישוריו ולטעון שהוא בעיקר מייצר גימיקים ממכרים, אבל הקניינים נכנסו להיסטריה כבר מהרגע הראשון. וונג, אולי יותר מכל מעצב אחר כרגע עולם, פשוט היטיב לזהות דור חדש של פאשניסטיות: בחורות עירוניות מבתים מבוססים שרוצות את זה שחור, חזק, אדיש וממכר. העיצובים שלו, ובראשם הסווטשירט האיקוני וחולצות הטי הפשוטות, הפכו לפריטי חובה אצל כל נערה אורבנית שיכולה להרשות זאת לעצמה, ובעיקר בקרב דוגמניות שדופות שהפכו אותם למדי האודישנים הרשמיים ברחובות דאון טאון מנהטן. וונג יצר עבורן מעילי רוח נונשלנטיים, תיקי עור עצומים ואביזרים אחרים בכתב יד ברור, והן בתמורה חיבקו אותו כל הדרך לפתיחת החנות הראשונה בסוהו, ובהמשך להתרחבות קו המשנה שלו ולנחיתתו הממלכתית כמחליפו של ניקולא גסקייר בבית האופנה בלנסיאגה.

עכשיו, כאמור, וונג מבקש לתרגם את הסטייל שלו להמונים, במחירים נגישים הרבה יותר. כיאה לקוליות שהוא מחויב להביא עימו לעסקה, את ההכרזה על שיתוף הפעולה עם h&m התעקש לעשות בפסטיבל קואצ'לה ודרך טיזר ספורטיבי קצר בחשבון האינסטגרם הרשמי שלו. מספר חודשים לאחר מכן הקולקציה כבר מוכנה, והבאזז עומד למבחן היפים והיפות שפקדו את אירוע ההשקה הרשמי בניו יורק, לבושים בשחור ולבן, כיאה לרוח המותג.

וכן, הוא רק בן שלושים (צילום: יח"צ)

וכן, הוא רק בן שלושים (צילום: יח"צ)

התחלנו לדבר על איך מרגשים את הלקוח, איך עושים דבר כזה?", הוא אומר ומחווה בידו למרגריטה ון דן בוש, המנהלת הקרייאטיבית של h&m. "היה לי חשוב לא רק להציג מחדש דברים שעשיתי אלא באמת להראות רעיונות חדשים. אחד מהדברים שמאוד קרובים לליבי ותמיד רציתי לנסות זה בגדי ספורט ותנועה. זו הייתה גם קטגוריה ש- H&M לא עשתה מעולם במסגרת שיתופי הפעולה שלה. זה הרגיש לי מעניין כי זה ז'אנר שלא מבוסס על מחיר גבוה. לא משנה אם אתה לקוח יוקרה או לא – כולם מתאמנים, כולם זזים, ולכולם יכול להיות שימוש בפריטים האלה. אני פשוט אוהב את הקונספט הזה של 'ספורט בלילה'".

אל תתבלבלו, וונג לא עיצב כאן קולקצית פילאטיס, אלא משהו שבחברה אוהבים לכנות אותו "שילוב בין רחוב, חדר כושר ומועדון".  כך למשל, קולקציית הנשים שהוצגה בערב ההשקה על מסלול הריצה, מיד לאחר מופע פתיחה אפל במיוחד של פעלולני פארקור, כוללת 38 פריטים שמשלבים בין העולמות: תמצאו כאן חולצות ריצה מנדפות זיעה, טייץ מחזיר אור בדוגמת פפיטה ושורטס מחוררים עם חיתוכי לייזר, ולצידם טישירטס ללא תפרים, גרסה אפורה ומקוצרת לסווטשירט המפורסם – וגם חולצה עם מסר סמוי המתגלה לעין רק כשמתחילים, ובכן, להזיע בה.

אלכסנדר טוען שלא חייבים לעשות ספורט, אבל כיף ללבוש את הבגדים (צילום: יח"צ)

אלכסנדר טוען שלא חייבים לעשות ספורט, אבל כיף ללבוש את הבגדים (צילום: יח"צ)

קשה לחשוב על הקולקציה הזאת, הכוללת אוסף גוזיות מבריקות, חולצות בטן ושמלות צמודות מבד נושם עם כיתוב ענק של שם המעצב, בלי לתהות על הטבח האפשרי שעשוי להתבצע בה בחסות אופנת הרחוב הישראלית – אלא שלצד המלכודות האלה בולטים מספר פריטים שבאמת קשה לפשל איתם. "יש בגדי חדר כושר, אבל אני אוהב בגדים ורסטילים ליציאות, לריקודים, לרגעים שאתה רוצה לזוז ולהיות אקטיבי. אלה בגדים שאפשר לתרגם בצורה שונה לסיטואציות שונות", אומר וונג. "היה לי ברור שאלה לא רק בגדי אופנה קלאסיים שצריכים להיראות טוב, אלא גם משהו שחייב להיות פונקציונלי".

קולקציית הגברים, שהוצגה יחד עם זו של הנשים ובחסות אותו סטיילינג עתידני הכולל מסכות שקופות, הארנסים קשוחים ומחבטי הוקי ספורטיביים, מרפררת לאותם מקורות השראה – ולטעמי, אף עושה זאת בצורה מוצלחת יותר. אלה שעוד לא התרגלו לקאמבק הדרמטי של הדפסים בדמות שם המותג אולי יעקמו את האף למראה החזרה הבלתי פוסקת של המילה WANG על כל ריצ'רץ' תועה, אבל המחשבה שהושקעה הפריטים משאירה טעם טוב בפה.

בחורף הקרוב. תלבשו שחור וגמיש (צילום: יח"צ)

בחורף הקרוב. תלבשו שחור וגמיש (צילום: יח"צ)

משמחת במיוחד היא קולקציית האקססוריז המשלימה: כפפות סקובה וכובע ג'קארד עם שם המותג, תיקי עור ובד במגוון דגמים עם כיסויים מחזירי אור ולצידם פריטי לייף סטייל מופרכים שגונבים את ההצגה. יש כאן מזרן יוגה שחור ובלתי פרקטי בעליל, מגבות, בקבוקי שתייה, כפפות אגרוף ומשקפי צלילה עם שם המעצב – וכמובן: משרוקית ממותגת וכוס שוטים שוונג אוהב לקרוא לה "גביע ניצחון". מעוניינים ממשהו מכל הטוב הזה אבל מרגישים שאתם לא מספיק אתלטים? אתם בחברה טובה. "האמת היא שאני בכלל לא עושה ספורט בעצמי", מודה וונג ומשחרר חיוך נבוך. "אני פשוט אוהב ללבוש את הבגדים האלה, הם גורמים לי להרגיש כאילו אני פשוט יכול להתחיל לרוץ".

קולקציית ALEXANDER WANG X H&M תושק ב-6 בנובמבר בכ-250 חנויות ברחבי העולם, ביניהן גם בחנות עזריאלי תל אביב. טווח המחירים: חולצות לנשים ולגברים: 179-1,499 ₪; מעילים וז'קטים: 799-1,799 ₪; נעליים:  399-999 ₪; אקססוריז ופריטי לייף סטייל: 49.9-899 ₪.

אלכסנדר ומיסי אליוט שהרימה את הערב (צילום: יח"צ)

אלכסנדר ומיסי אליוט שהרימה את הערב (צילום: יח"צ)

סולאנג' מגיעה בשחור כיאה לאירוע (צילום: יח"צ)

סולאנג' מגיעה בשחור כיאה לאירוע (צילום: יח"צ)

דקוטה פנינג מגיעה לשורה הראשונה (צילום: יחצ)

דקוטה פנינג מגיעה לשורה הראשונה (צילום: יחצ)

קייט מארה אדי רדמיין ודקוטה פנינג מחכים בסבלנות (צילום: יחצ)

קייט מארה אדי רדמיין ודקוטה פנינג מחכים בסבלנות (צילום: יחצ)

ג'סיקה צ'סטיין נעמדת כמו שצריך (צילום: יחצ)

ג'סיקה צ'סטיין נעמדת כמו שצריך (צילום: יחצ)

מרי ג'יי בלייג'. יפה לה לבן (צילום: יחצ)

מרי ג'יי בלייג'. יפה לה לבן (צילום: יחצ)

השאירו תגובה