האפליקציה שתמצא לך את השמלה שחלמת עליה

הכירי את האפליקציה לחיפוש הבגדים שתמצא עבורך את הבגד שאת כל כך מחפשת ואפליקציה נוספת שתראה לך באילו חנויות יש קולקציות חדשות ואיזו חנות עכשיו בסייל | מי שחשב שאופנה וטכנלוגיה לא הולך ביחד, טעה ובגדול

מאת  | ‏ 22 ספטמבר 2014
למצוא את הבגד שאת מחפשת

למצוא את הבגד שאת מחפשת

אם חשבתן שעולם ההייטק רחוק שנות אור מעולמן של הפאשניסטות, תחשבו שוב. ערב אופנתי-טכנולוגי שהתקיים בשבוע שעבר בתל אביב כחלק משבוע חדשנות, מגלה עולם שלם של אפליקציות ומיזמים שיהפכו את השופינג להרבה יותר קל, פאן, ומתאים למאה ה-21.

זה כבר ידוע שישראל היא מעצמת הייטק, ובכל פינת בית קפה יושבים להם סטארטפיסטים חדשים שמנסים להמציא את האפליקציה החמה הבאה. אך כדי שהפאשניסטות לא ירגישו מחוץ למסלול, יזמי הייטק ומעצבות ישראליות שילבו כוחות באירוע מיוחד שהתקיים בשבוע שעבר וכל כולו מיזמים טכנולוגיים בעולם האופנה. האירוע התקיים כחלק משבוע החדשנות של עיריית תל אביב-יפו ופסטיבל ה-DLD,  כחלק מיוזמה של קבוצת המיטאפ Fash&Tech המנוהלת בהתנדבות על ידי יעל קוכמן ונטע סטבינסקי, יזמיות וחובבות אופנה במשרה מלאה. "הקמנו את הקבוצה כדי לתת במה לחדשנות ישראלית בתחום האופנה. ממעצבים שעושים שימוש בבדים או גזרות חדשניים, דרך אפליקציות מהפכניות ועד להמצאות טכנולוגיות פיזיות, כמו תא מדידה שסורק את הגוף על מנת להתאים את הבגדים למידות הגוף המדויקות".

למה שפאניסטיות לא יהיו טכנולוגיות?

למה שפאניסטיות לא יהיו טכנולוגיות?

ביום שלישי שעבר, בדיוק שבוע לאחר שבוע האופנה בניו יורק, הציגו ברוטשילד עשרה סטארטאפים את המיזמים הטכנולוגיים שלהם בעולם האופנה, וזכו לחשיפה מפני אנשי מפתח מעולם ההיי-טק, האופנה, משקיעים, ועוד אלפי מבקרים. במהלך הערב התקיימו שלוש תצוגות אופנה שכללו דוגמניות לבושות בבגדי מעצבים מקוריים, ביניהן תמרה סיילם, עידו רקאנטי וסטודנטים מסטודיו 6B, בעודן מעוטרות במשקפי גוגל גלאס ומוצרי מחשוב לבישים נוספים. כך שאם בתצוגות אופנה מן המניין הדוגמניות הן המצולמות, הפעם הדוגמניות הן אלו שצילמו ותיעדו דרך המשקפיים את מה שהן רואות כשהן על המסלול.

מבין עשרת הסטארטפים שהציגו בערב, שניים מהם התמקדו במה שמעסיק רבות ורבים מאיתנו – איך למצוא מותגים, וחנויות ומעצבים חדשים, מעניינים וייחודיים. סוג של גוגל של עולם האופנה. Donde היא אפליקציית חיפוש בגדים המבוססת על מנוע חיפוש אינטואיטיבי בטלפון הנייד, שיכול לגלות כל מוצר צריכה שניתן להעלות על הדעת, כשהפוקוס המרכזי כרגע הוא כאמור, בעולם האופנה. לדוגמא, את מחפשת שמלת מידי עיפרון בצבע שחור עם תחרה בכתפיים, אבל לא ממש יודעת איפה למצוא אותה? ראית חולצה על מישהי ברחוב שאת פשוט חייבת? דונדה תמצא את הכל עבורך מבלי להשתמש במחשב או לגשת לחנות. אז איך האפליקציה עובדת? ובכן, מנוע החיפוש מציע לך קטגוריות שונות, כמו צבע, גזרה, בד, אורך וכדומה, ובהתבסס על הבחירות שלך, מוצא את כל הפריטים שעונים על מה שאת מחפשת.

Donde הגוגל של עולם האופנה

Donde הגוגל של עולם האופנה

אפליקציה נוספת ומעניינת במיוחד היא CityMize –  פלטפורמה מבוססת מיקום העוזרת לתכנון שופינג בעיר, וכך מאפשרת למשתמשים שלה להיחשף לקולקציות של בוטיקים ומעצבים בקרבת מקום, בין אם זו העיר בה הם חיים, או מבקרים. כך המשתמשים בונים לעצמם מפת שופינג אישית, שמסייעת להגיע בקלות לבוטיקים וחנויות, ואף לקבל עדכוני סיילים שוטפים של המקומות המועדפים עליהם. האפליקציה מובילה אותך על פי החיפוש האישי שלך, מבחינת הרחוב בו את רוצה להסתובב, ועד לפריטים אותם את מחפשת. כרגע האפליקציה עובדת בתל אביב, ובקרוב תיפתח גם ללונדון וניו יורק.

בעידן בו אין אושיית אופנה שלא מתעדת כל אאוטפיט שלה ומעלה לאינסטגרם, זה רק מתבקש שיצמחו עוד ועוד אפליקציות שקהל היעד שלהן הן אותן פאשניסטות, הצמאות לכל מה שטרנדי, חדשני ונכון.

Citymize הוייז של עולם האופנה

Citymize הוייז של עולם האופנה

העיקר שבסוף נוכל לעשות שופינג כמו שצריך

העיקר שבסוף נוכל לעשות שופינג כמו שצריך

השאירו תגובה