שבוע האופנה ניו יורק: פסים, כוכבים ופארל וויליאמס

לדלג בין התצוגות של טומי הילפיגר, מייקל קורס, דיזל בלאק אנד גולד ולקפוץ לפרזנטציה של פארל וויליאמס למותג ג'י סטאר. נשמע לכם כמו חלום? גם לנו | כתבנו בר המזל בדיווח מיוחד משבוע האופנה בניו יורק

מאת  | ‏ 11 ספטמבר 2014

ניו יורק, ניו יורק. מימין לשמאל: דיזל בלאק גולד, מייקל קורס וטומי הילפגר | צילום: יח"צ, גטי אימג'ס

מסימני האפוקליפסה: להתיישב בשורה השלישית בתצוגת האופנה של מייקל קורס ולצלם את עצמך לאורך כל האירוע עם מצלמת גו פרו, כאחרונת הטינאייג'ריות בחוף הצוק. רק את והיפות שלך, ועוד 200 איש שאת מסתירה להם ממש הכל. סביר ובסיטואציה אחרת זה כנראה היה נחשב למעשה מביך או לחוסר נימוס בסיסי, אבל בשבוע האופנה של ניו יורק איש לא קם להעיר לבלוגרית היפנית עם מפרק היד היציב. ככה זה שהמשימה העיקרית של יושבי החדר כולם, ללא יוצא מהכלל, היא להשיג קודם כל תמונה מוצלחת במיוחד של עצמם, על רקע הדוגמניות השדופות – אתה לא יוצא נגד מי ששיכלל את השיטה. זן ואמנות אחזקת הסלפי, אם תרצו, או לפחות עידן חדש בתעשיית האופנה.

וזה בדיוק מה שקרה כאן בשבוע האחרון: בלוגרית בשורה השנייה מצלמת דוגמנית בשורה הראשונה, שמצלמת עורכת אופנה שמעלה לאינסטגרם תמונה של עצמה עם המעצב מאחורי הקלעים. את הבגדים על המסלול לא הרבה טורחים לצלם, וממילא המראות שבקהל הם אלה שיסוקרו לאחר מכן בהרחבה יתרה.

כך, וכדי להשתחל לעמודים האחרונים, עלייך ללמוד מהר את כללי המשחק: לכל שמלה קלאסית של ויקטוריה בקהאם צרפי תיק ספונג'בוב בולט, ולכל מכנס טוקסידו צוות חולצת בייסבול וצעיף עשוי פרוות חורפן, ולעזאזל 30 המעלות שבחוץ. זו מציאות שלעמוד מהצד ולבקר אותה יהיה בזבוז זמן מוחלט, ועדיף בהרבה ליהנות ממנה כל עוד היא נמשכת. כי עם שוך המסיבות והתפזרות עדרי הפפראצי של שבוע האופנה הלביש והמחוספס מכולם, ייאלצו האורחים הרבים, מכוכבניות אמריקאיות בצבעי פסטל ועד לנשות חברה אכולות בוטוקס מדובאי, לאפסן את האאוטפיטים הגדולים מהחיים ולחזור סתם ללבוש גוצ'י משעמם.

רגע לפני, הנה כל הקולקציות שסביר להניח שהן הפסידו כשהיו עסוקות בבחירת הפילטר הנכון תוך כדי התצוגה. את הסלפי של כותב שורות אלה עם היידי קלום ההמומה חסכנו מכם.

| טומי הילפיגר: הצד הפרוע של הדוד מאמריקה |

טומי הילפיגר רוצה שתשכחו כל מה שידעתם על טומי הילפיגר. המותג הכל אמריקני מנסה בשנים האחרונות להתנער מהתדמית המאובקת של חולצות הפולו והמראה הקז'ואלי המהוגן, ולהוכיח שגם הדוד המחויך מאמריקה יודע להיות חיה רעה.

קולקציית אביב 2015 לקחה את משבר אמצע החיים הזה שלב אחד הלאה: הילפיגר שכר לבוקר אחד את מצודת פארק אבניו המרשימה בליבה של מנהטן והפך אותה להומאז' צבעוני במיוחד לימיו הפרועים בשנות השישים. את האורחים קיבלה מחרוזת ביטלס נוסטלגית, וחלל התצוגה המושקע כלל ערבוב פסיכדלי בין אוהל קרקס לעטיפת האלבום "סרג'נט פפר" של הלהקה ההיא, כולל מסלול עשוי דשא וצורות כוכבים המורכבים מחרציות. רגע אחרי שאנה וינטור התיישבה במקומה נכבו האורות, ולהקה חיה נתנה את האות לתחילת התצוגה.

מחווה לסיקסטיז. טומי הילפיגר | צילום: יח"צ

הדוד מאמריקה הפך לבאד בוי. טומי הילפיגר | צילום: יח"צ

כהצהרת כוונות ברורה, יצאה ראשונה למסלול ג'ורג'יה מיי ג'אגר, הבת של, לבושה במעיל שכמיה בצבע בורדו עם פסי לורקס זהובים, שורטס תואמים ומגפי קרסול אדומים.

בהמשך הוציא הילפיגר למסלול מעילים צבאיים קצרים עם צווארוני עור מוזהבים, חליפות טלאים מג'ינס (!), סוודרי אוברסייז מוצלחים עם חזית דמויית פרווה, ואינסוף שמלות מיני מפוספסות שצוותו לווסטים עם כפתורי זהב, קרדיגנים בהדפסי גולגולות ושלל פריטי ויניל שנראו מגרדים במיוחד.

טומי הילפיגר | צילום: גטי אימג'ס

קנדל ג'אנר על המסלול | צילום: גטי אימג'ס

יפות במיוחד היו שמלות קצרצרות באפקט דגרדה מנצנץ שנראו רלבנטיות במידה, שמלת מיני כהה בהדפס כוכבים עם דגשים באדום עז וכחול קובלט, פראפרזה נחמדה על צבעי המותג, וחליפת זמש בצבע בורדו עם חיתוכי לייזר.

קו הנעליים, מסניקרס ועד מגפי ברך, עוטר כולו אפליקציות כוכבים מעור והיה מדויק ומגרה, ממש כמו הנוכחות המסעירה על המסלול של אלה ריצ'רדס, נכדתו של קית' ריצ'רדס, ושל קאנדל ג'נר לבית קרדשיאן, כנראה השם הכי רותח בתעשייה, שהסתובבה כאן בביקיני קטנטן ולאחריו בשמלת שיפון שקופה לחלוטין.

סוודרים מוצלחים | צילום: יח"צ

פרינטים מכל הסוגים. טומי הילפיגר | צילום: יח"צ

שנות השישים התקשרו. טומי הילפיגר | צילום: יח"צ

ועדיין, למרות הניסיון הברור לייצר אווירה סקסית, ועל אף הנוכחות הנכונה של אלכסה צ'אנג בשורה הראשונה, משהו חרק. הילפיגר, נחוש לתת בראש, חטא מעט בנוסטלגיית יתר שהטביעה את הפריטים המוצלחים בים של חליפות לורקס מנצנצות, שמלות פליסה בוהקות וסטיילינג תחפושתי שכלל דוגמניות עם קעקועי כוכבים המחזיקות גיטרות. ספק עד כמה נערות פסטיבלי הרוק של היום יחשבו שזה מגניב.

הן היו רוצות להיות נערות רוק. טומי הילפיגר | צילום: יח"צ

| RAW for the oceans: פארל מעצב ג'ינס מפסולת אוקייאנוסים |

פארל, כידוע, הוא מלך. לזמר ולמפיק המוכשר יש מגע קסם מוגזם לחלוטין, שהופך אותו לא רק למוזיקאי הכי ממכר בסביבה, אלא גם לנער הזהב החדש של תעשיית האופנה. הוא כבר התנסה אמנם בכמה שיתופי פעולה מסקרנים בתחום, כולל הבושם האחרון שלו, אותו השיק רק בשבוע שעבר בשיתוף בית האופנה קום דה גרסון – ובכל זאת, ניו יורק לא הפסיקה לדבר על הקולקציה החדשה שעיצב יחד עם מותג הג'ינסים G STAR RAW.

קולקצייה עם ערך מוסף. פארל לג'י סטאר | צילום: יח"צ

ולא מדובר, חלילה, בעוד ליין ג'ינס סתמי: ג'י סטאר חברו לפארל ולחברת BIONIC YARN כדי לייצר קולקציה המבוססת כולה על סיבים העשויים מפסולת אוקיאנוסים ממוחזרת.

מה זה אומר בעצם? שהבקבוקים ושקיות הזבל שאתם שוכחים בחוף הפכו כאן תודות לטכנולוגיה מתוחכמת לקפוצ'ונים, שורטס, מכנסי ג'ינס קלאסיים וגם כמה דגמים מעט יותר מתוחכמים, והכל רגע לפני שהם סותמים לעוד לוויתן את הקיבה. למסיבת ההשקה בוול סטריט בה הוצגה הקולקציה הגיע פארל עם הכובע המפורסם, הפעם בצבע כחול בוהק וייצוגי, וצעד יחד עם צבא הדוגמניות על המסלול, שהיה מורכב כולו מווידאו ארט בצורת גלי אוקייאנוס.

לקפוצ'ונים, שורטס, מכנסי ג'ינס קלאסיים. קז'ואל עם אמירה סביבתית | צילום: יח"צ

להגיד על התוצר שמדובר במופת קרייאטיבי יהיה קצת מוגזם, אבל חובבי הז'אנר ימצאו כאן לא מעט פריטים תפורים היטב שיוצרים מראה קז'ואלי כיפי למדי: בין היתר בלטו ג'קט בומבר יוניסקסי ומוצלח ושורת סווטשירטים איכותיים עם הדפסי תמנונים שעושים חשק לצלול. ההישג הגדול ביותר של הקולקציה הוא כנראה בכך שהיא מצליחה להסיר את דימוי מחבקי העצים מכל מה שממותג כ"ירוק" או סביבתי", ולהפוך את הרעיון האקולוגי לסקסי במידה. טוב נו, פארל.

פארל X האוקיינוס. קול להפליא | צילום: עמרי קירון

אקולוגי זה הסקסי החדש? | צילום: עמרי קירון

| מייקל קורס: הפרבר האמריקאי המושלם |

לא קל להאמין למייקל קורס. המעצב האמריקאי המפורסם הוא כבר מזמן איש עסקים ממולח העומד בראש מפעל אופנה מצליח במיוחד: יותר מ-500 חנויות ברחבי העולם, מספר קווי משנה והנפקה אחת בבורסה שהפכה אותו למיליארדר. קורס, שמוכר לרוב מתפקיד השופט ב"פרויקט מסלול" הצליח בשנים האחרונות להגדיר מחדש את המושג "יוקרה אמריקאית" וכבש לאט ובזהירות את נשות האלפיון העליון וגם את הקהל הרחב שנוהר לקנות את האקססוריז המוצלחים שלו.

מתוק ונשי. מייקל קורס | צילום: יח"צ

האם נשארה נשמה מתחת למהלכים העסקיים המבריקים ולקמפיינים הנוצצים עם מטוסי הסילון? נדמה שזה בדיוק מה שקורס ניסה להוכיח בקולקצית אביב 2015, שהוצגה מוקדם בבוקר בלופט בוהק בסוהו למול איי ליסטיות כמו היידי קלום וג'יידה פינקט סמית.

תחת הכותרת "שיק אופטימי" ולצלילי be my baby המתקתק שיגר בית האופנה אל המסלול קולקציה פואטית במיוחד, שפרטה על כל נימי הנוסטלגיה הנכונים: החל משמלות קשירה בניחוח פיפטיז ששודכו לסנדלים שטוחים, דרך חצאיות קלוש עם רקמות יפהפיות של פרחי גרניום ועד מגוון מעילים עם צווארוני פיטר פן, מעור או מבד.

הכי כובש שיש | צילום: גטי אימג'ס

יפים במיוחד היו המראות ששילבו חולצות טי צחורות או חולצות כפתורים במראה גברי עם חצאיות טול שזורות חרוזים בצבעוניות פרחונית של כחול, לבן וצהוב, מהודקות בעזרת חגורות עור דקות בצבע קאמל.

לקראת הסוף עלתה למסלול קבוצת מראות בשחור ולבן, כולל משחקי שקיפויות וקאט אאוטים אלגנטיים, שחתמה קולקציה מוצלחת במיוחד, שלקחה את מראה הפרברים המוכר לסיבוב מודרני. אלה בגדים שאמנם לא סוטים מהנוסחה המנצחת של המעצב, אבל מצליחים לרגש לא פעם ולגרור באחת מיליוני נשים לעולם מתוק שכולו צמות מרושלות, כפתורי זהב וסוודרי אנגורה. האמת, זה הישג לא מבוטל.

מבט אחורי | צילום: עמרי קירון

"שיק אופטימי", זו הכותרת | צילום: יח"צ

בצבעים נעימים ומחוזות מוכרים. מייקל קורס | צילום: יח"צ

| דיזל בלאק גולד: העידן הרומנטי של האופנוענים |

כוכבים היו מוטיב מרכזי גם בתצוגה של דיזל בלאק גולד, קו הפרימיום של דיזל – אלא שכאן עשו את זה לגמרי אחרת. בחלל תצוגה אפל במיוחד, במשרדי הדואר הישנים ברחוב 33, הציג מעצב המותג אנדראס מלבוסטאד את החזון שלו לקיץ 2015, שהצליח לשלב בהצלחה יתרה בין מוטיבים ילדותיים דוגמת כוכבים רומנטיים ובין לוק קשוח כמצופה.

כמה קול. דיזל בלאק גולד | צילום: יח"צ

בהתחלה, האמת, זה היה נראה כאילו אנחנו מקבלים עוד מאותו דבר: שוב צלליות רוקנרול צרות, שוב עור ושחור וניטים, כפי שמנפיק המותג כמעט מדי עונה. אלא שככל שהתצוגה התקדמה התברר שקיר ההשראות הפעם התרחב, ולפלטת הצבעים המונוכרומטית התווספו גם אדום לוהט, אפור לבנדר ואפילו ורוד ותכלת.

גם הדגמים עצמם, תמיד סקסיים וקשוחים, הרשו לעצמם לעיתים להתרחק מעט מהגוף – והרגעים האלה יצרו קולקציה מרתקת ויפה במיוחד, שהצליחה לגרום גם לזמרת ריטה אורה בשורה הראשונה לשלוף את הסמארטפון פעם אחר פעם.

סקסי וקשוח. דיזל בלאק גולד | צילום: יח"צ

כך, בלטו שמלות חיוורות בגזרת A ללא שרוולים ששולבו בהם פאנלים עם ניטים עדינים, ולצידן שמלה אדומה עם צווארון מחויט שחלקה התחתון היה זרוע כולו בפאייטים מוכספים בדוגמת כוכבים. על רקע ריבועי האורות ששימשו כתפאורה מינימלית, יצאו למסלול גם דגמי מכנסיים רבים מחויטים בקפידה, ששודכו לטופים קצרצרים עם שרוכים במרכזם או לגופיות עור בקשירות מותן.

את אלה השלימו נעלי סירה עם עקבים דקיקים, וגם שיתוף פעולה מסקרן של המותג עם סמסונג, שהציג תיקי יד דמויי קלמרים מעור, המחוברים לשעון החכם החדש של החברה.

רק בסוף התצוגה, כשיצא הקהל הרב החוצה, ניתן היה לגלות שרובו ככולו לובש שחור-לבן, כמעיין מדים לא רשמיים של המותג. אלא שדיזל, כנראה, מוכנים סופסוף לקצת צבע.

ויש גם לבן. דיזל בלאק גולד | צילום: יח"צ

אור של כוכבים. דיזל בלאק גולד | צילום: יח"צ

 

כות: שבוע האופנה ניו יורק: פסים, כוכבים ופארל וויליאמס

מש:

טומי הילפיגר: הצד הפרוע של הדוד מאמריקה

טומי הילפיגר רוצה שתשכחו כל מה שידעתם על טומי הילפיגר. המותג הכל אמריקני מנסה בשנים האחרונות להתנער מהתדמית המאובקת של חולצות הפולו והמראה הקז'ואלי המהוגן, ולהוכיח שגם הדוד המחויך מאמריקה יודע להיות חיה רעה. קולקציית אביב 2015 לקחה את משבר אמצע החיים הזה שלב אחד הלאה: הילפיגר שכר לבוקר אחד את מצודת פארק אבניו המרשימה בליבה של מנהטן והפך אותה להומאז' צבעוני במיוחד לימיו הפרועים בשנות השישים. את האורחים קיבלה מחרוזת ביטלס נוסטלגית, וחלל התצוגה המושקע כלל ערבוב פסיכדלי בין אוהל קרקס לעטיפת האלבום "סרג'נט פפר" של הלהקה ההיא, כולל מסלול עשוי דשא וצורות כוכבים המורכבים מחרציות. רגע אחרי שאנה וינטור התיישבה במקומה נכבו האורות, ולהקה חיה נתנה את האות לתחילת התצוגה. כהצהרת כוונות ברורה, יצאה ראשונה למסלול ג'ורג'יה מיי ג'אגר, הבת של, לבושה במעיל שכמיה בצבע בורדו עם פסי לורקס זהובים, שורטס תואמים ומגפי קרסול אדומים. בהמשך הוציא הילפיגר למסלול מעילים צבאיים קצרים עם צווארוני עור מוזהבים, חליפות טלאים מג'ינס (!), סוודרי אוברסייז מוצלחים עם חזית דמויית פרווה, ואינסוף שמלות מיני מפוספסות שצוותו לווסטים עם כפתורי זהב, קרדיגנים בהדפסי גולגולות ושלל פריטי ויניל שנראו מגרדים במיוחד. יפות במיוחד היו שמלות קצרצרות באפקט דגרדה מנצנץ שנראו רלבנטיות במידה, שמלת מיני כהה בהדפס כוכבים עם דגשים באדום עז וכחול קובלט, פראפרזה נחמדה על צבעי המותג, וחליפת זמש בצבע בורדו עם חיתוכי לייזר. קו הנעליים, מסניקרס ועד מגפי ברך, עוטר כולו אפליקציות כוכבים מעור והיה מדויק ומגרה, ממש כמו הנוכחות המסעירה על המסלול של אלה ריצ'רדס, נכדתו של קית' ריצ'רדס, ושל קאנדל ג'נר לבית קרדשיאן, כנראה השם הכי רותח בתעשייה, שהסתובבה כאן בביקיני קטנטן ולאחריו בשמלת שיפון שקופה לחלוטין. ועדיין, למרות הניסיון הברור לייצר אווירה סקסית, ועל אף הנוכחות הנכונה של אלכסה צ'אנג בשורה הראשונה, משהו חרק. הילפיגר, נחוש לתת בראש, חטא מעט בנוסטלגיית יתר שהטביעה את הפריטים המוצלחים בים של חליפות לורקס מנצנצות, שמלות פליסה בוהקות וסטיילינג תחפושתי שכלל דוגמניות עם קעקועי כוכבים המחזיקות גיטרות. ספק עד כמה נערות פסטיבלי הרוק של היום יחשבו שזה מגניב.

דיזל בלאק גולד: העידן הרומנטי של האופנוענים

כוכבים היו מוטיב מרכזי גם בתצוגה של דיזל בלאק גולד, קו הפרימיום של דיזל – אלא שכאן עשו את זה לגמרי אחרת. בחלל תצוגה אפל במיוחד, במשרדי הדואר הישנים ברחוב 33, הציג מעצב המותג אנדראס מלבוסטאד את החזון שלו לקיץ 2015, שהצליח לשלב בהצלחה יתרה בין מוטיבים ילדותיים דוגמת כוכבים רומנטיים ובין לוק קשוח כמצופה. בהתחלה, האמת, זה היה נראה כאילו אנחנו מקבלים עוד מאותו דבר: שוב צלליות רוקנרול צרות, שוב עור ושחור וניטים, כפי שמנפיק המותג כמעט מדי עונה. אלא שככל שהתצוגה התקדמה התברר שקיר ההשראות הפעם התרחב, ולפלטת הצבעים המונוכרומטית התווספו גם אדום לוהט, אפור לבנדר ואפילו ורוד ותכלת. גם הדגמים עצמם, תמיד סקסיים וקשוחים, הרשו לעצמם לעיתים להתרחק מעט מהגוף – והרגעים האלה יצרו קולקציה מרתקת ויפה במיוחד, שהצליחה לגרום גם לזמרת ריטה אורה בשורה הראשונה לשלוף את הסמארטפון פעם אחר פעם. כך, בלטו שמלות חיוורות בגזרת A ללא שרוולים ששולבו בהם פאנלים עם ניטים עדינים, ולצידן שמלה אדומה עם צווארון מחויט שחלקה התחתון היה זרוע כולו בפאייטים מוכספים בדוגמת כוכבים. על רקע ריבועי האורות ששימשו כתפאורה מינימלית, יצאו למסלול גם דגמי מכנסיים רבים מחויטים בקפידה, ששודכו לטופים קצרצרים עם שרוכים במרכזם או לגופיות עור בקשירות מותן. את אלה השלימו נעלי סירה עם עקבים דקיקים, וגם שיתוף פעולה מסקרן של המותג עם סמסונג, שהציג תיקי יד דמויי קלמרים מעור, המחוברים לשעון החכם החדש של החברה. רק בסוף התצוגה, כשיצא הקהל הרב החוצה, ניתן היה לגלות שרובו ככולו לובש שחור-לבן, כמעיין מדים לא רשמיים של המותג. אלא שדיזל, כנראה, מוכנים סופסוף לקצת צבע.

RAW for the oceans: פארל מעצב ג'ינס מפסולת אוקייאנוסים

פארל, כידוע, הוא מלך. לזמר ולמפיק המוכשר יש מגע קסם מוגזם לחלוטין, שהופך אותו לא רק למוזיקאי הכי ממכר בסביבה, אלא גם לנער הזהב החדש של תעשיית האופנה. הוא כבר התנסה אמנם בכמה שיתופי פעולה מסקרנים בתחום, כולל הבושם האחרון שלו, אותו השיק רק בשבוע שעבר בשיתוף בית האופנה קום דה גרסון – ובכל זאת, ניו יורק לא הפסיקה לדבר על הקולקציה החדשה שעיצב יחד עם מותג הג'ינסים G STAR RAW. ולא מדובר, חלילה, בעוד ליין ג'ינס סתמי: ג'י סטאר חברו לפארל ולחברת BIONIC YARN כדי לייצר קולקציה המבוססת כולה על סיבים העשויים מפסולת אוקיאנוסים ממוחזרת. מה זה אומר בעצם? שהבקבוקים ושקיות הזבל שאתם שוכחים בחוף הפכו כאן תודות לטכנולוגיה מתוחכמת לקפוצ'ונים, שורטס, מכנסי ג'ינס קלאסיים וגם כמה דגמים מעט יותר מתוחכמים, והכל רגע לפני שהם סותמים לעוד לוויתן את הקיבה. למסיבת ההשקה בוול סטריט בה הוצגה הקולקציה הגיע פארל עם הכובע המפורסם, הפעם בצבע כחול בוהק וייצוגי, וצעד יחד עם צבא הדוגמניות על המסלול, שהיה מורכב כולו מווידאו ארט בצורת גלי אוקייאנוס. להגיד על התוצר שמדובר במופת קרייאטיבי יהיה קצת מוגזם, אבל חובבי הז'אנר ימצאו כאן לא מעט פריטים תפורים היטב שיוצרים מראה קז'ואלי כיפי למדי: בין היתר בלטו ג'קט בומבר יוניסקסי ומוצלח ושורת סווטשירטים איכותיים עם הדפסי תמנונים שעושים חשק לצלול. ההישג הגדול ביותר של הקולקציה הוא כנראה בכך שהיא מצליחה להסיר את דימוי מחבקי העצים מכל מה שממותג כ"ירוק" או סביבתי", ולהפוך את הרעיון האקולוגי לסקסי במידה. טוב נו, פארל.

מייקל קורס: הפרבר האמריקאי המושלם

לא קל להאמין למייקל קורס. המעצב האמריקאי המפורסם הוא כבר מזמן איש עסקים ממולח העומד בראש מפעל אופנה מצליח במיוחד: יותר מ-500 חנויות ברחבי העולם, מספר קווי משנה והנפקה אחת בבורסה שהפכה אותו למיליארדר. קורס, שמוכר לרוב מתפקיד השופט ב"פרויקט מסלול" הצליח בשנים האחרונות להגדיר מחדש את המושג "יוקרה אמריקאית" וכבש לאט ובזהירות את נשות האלפיון העליון וגם את הקהל הרחב שנוהר לקנות את האקססוריז המוצלחים שלו. האם נשארה נשמה מתחת למהלכים העסקיים המבריקים ולקמפיינים הנוצצים עם מטוסי הסילון? נדמה שזה בדיוק מה שקורס ניסה להוכיח בקולקצית אביב 2015, שהוצגה מוקדם בבוקר בלופט בוהק בסוהו למול איי ליסטיות כמו היידי קלום וג'יידה פינקט סמית. תחת הכותרת "שיק אופטימי" ולצלילי be my baby המתקתק שיגר בית האופנה אל המסלול קולקציה פואטית במיוחד, שפרטה על כל נימי הנוסטלגיה הנכונים: החל משמלות קשירה בניחוח פיפטיז ששודכו לסנדלים שטוחים, דרך חצאיות קלוש עם רקמות יפהפיות של פרחי גרניום ועד מגוון מעילים עם צווארוני פיטר פן, מעור או מבד. יפים במיוחד היו המראות ששילבו חולצות טי צחורות או חולצות כפתורים במראה גברי עם חצאיות טול שזורות חרוזים בצבעוניות פרחונית של כחול, לבן וצהוב, מהודקות בעזרת חגורות עור דקות בצבע קאמל. לקראת הסוף עלתה למסלול קבוצת מראות בשחור ולבן, כולל משחקי שקיפויות וקאט אאוטים אלגנטיים, שחתמה קולקציה מוצלחת במיוחד, שלקחה את מראה הפרברים המוכר לסיבוב מודרני. אלה בגדים שאמנם לא סוטים מהנוסחה המנצחת של המעצב, אבל מצליחים לרגש לא פעם ולגרור באחת מיליוני נשים לעולם מתוק שכולו צמות מרושלות, כפתורי זהב וסוודרי אנגורה. האמת, זה הישג לא מבוטל.

כות: שבוע האופנה ניו יורק: פסים, כוכבים ופארל וויליאמס

מש:

 

טומי הילפיגר: הצד הפרוע של הדוד מאמריקה

טומי הילפיגר רוצה שתשכחו כל מה שידעתם על טומי הילפיגר. המותג הכל אמריקני מנסה בשנים האחרונות להתנער מהתדמית המאובקת של חולצות הפולו והמראה הקז'ואלי המהוגן, ולהוכיח שגם הדוד המחויך מאמריקה יודע להיות חיה רעה. קולקציית אביב 2015 לקחה את משבר אמצע החיים הזה שלב אחד הלאה: הילפיגר שכר לבוקר אחד את מצודת פארק אבניו המרשימה בליבה של מנהטן והפך אותה להומאז' צבעוני במיוחד לימיו הפרועים בשנות השישים. את האורחים קיבלה מחרוזת ביטלס נוסטלגית, וחלל התצוגה המושקע כלל ערבוב פסיכדלי בין אוהל קרקס לעטיפת האלבום "סרג'נט פפר" של הלהקה ההיא, כולל מסלול עשוי דשא וצורות כוכבים המורכבים מחרציות. רגע אחרי שאנה וינטור התיישבה במקומה נכבו האורות, ולהקה חיה נתנה את האות לתחילת התצוגה. כהצהרת כוונות ברורה, יצאה ראשונה למסלול ג'ורג'יה מיי ג'אגר, הבת של, לבושה במעיל שכמיה בצבע בורדו עם פסי לורקס זהובים, שורטס תואמים ומגפי קרסול אדומים. בהמשך הוציא הילפיגר למסלול מעילים צבאיים קצרים עם צווארוני עור מוזהבים, חליפות טלאים מג'ינס (!), סוודרי אוברסייז מוצלחים עם חזית דמויית פרווה, ואינסוף שמלות מיני מפוספסות שצוותו לווסטים עם כפתורי זהב, קרדיגנים בהדפסי גולגולות ושלל פריטי ויניל שנראו מגרדים במיוחד. יפות במיוחד היו שמלות קצרצרות באפקט דגרדה מנצנץ שנראו רלבנטיות במידה, שמלת מיני כהה בהדפס כוכבים עם דגשים באדום עז וכחול קובלט, פראפרזה נחמדה על צבעי המותג, וחליפת זמש בצבע בורדו עם חיתוכי לייזר. קו הנעליים, מסניקרס ועד מגפי ברך, עוטר כולו אפליקציות כוכבים מעור והיה מדויק ומגרה, ממש כמו הנוכחות המסעירה על המסלול של אלה ריצ'רדס, נכדתו של קית' ריצ'רדס, ושל קאנדל ג'נר לבית קרדשיאן, כנראה השם הכי רותח בתעשייה, שהסתובבה כאן בביקיני קטנטן ולאחריו בשמלת שיפון שקופה לחלוטין. ועדיין, למרות הניסיון הברור לייצר אווירה סקסית, ועל אף הנוכחות הנכונה של אלכסה צ'אנג בשורה הראשונה, משהו חרק. הילפיגר, נחוש לתת בראש, חטא מעט בנוסטלגיית יתר שהטביעה את הפריטים המוצלחים בים של חליפות לורקס מנצנצות, שמלות פליסה בוהקות וסטיילינג תחפושתי שכלל דוגמניות עם קעקועי כוכבים המחזיקות גיטרות. ספק עד כמה נערות פסטיבלי הרוק של היום יחשבו שזה מגניב.

דיזל בלאק גולד: העידן הרומנטי של האופנוענים

כוכבים היו מוטיב מרכזי גם בתצוגה של דיזל בלאק גולד, קו הפרימיום של דיזל – אלא שכאן עשו את זה לגמרי אחרת. בחלל תצוגה אפל במיוחד, במשרדי הדואר הישנים ברחוב 33, הציג מעצב המותג אנדראס מלבוסטאד את החזון שלו לקיץ 2015, שהצליח לשלב בהצלחה יתרה בין מוטיבים ילדותיים דוגמת כוכבים רומנטיים ובין לוק קשוח כמצופה. בהתחלה, האמת, זה היה נראה כאילו אנחנו מקבלים עוד מאותו דבר: שוב צלליות רוקנרול צרות, שוב עור ושחור וניטים, כפי שמנפיק המותג כמעט מדי עונה. אלא שככל שהתצוגה התקדמה התברר שקיר ההשראות הפעם התרחב, ולפלטת הצבעים המונוכרומטית התווספו גם אדום לוהט, אפור לבנדר ואפילו ורוד ותכלת. גם הדגמים עצמם, תמיד סקסיים וקשוחים, הרשו לעצמם לעיתים להתרחק מעט מהגוף – והרגעים האלה יצרו קולקציה מרתקת ויפה במיוחד, שהצליחה לגרום גם לזמרת ריטה אורה בשורה הראשונה לשלוף את הסמארטפון פעם אחר פעם. כך, בלטו שמלות חיוורות בגזרת A ללא שרוולים ששולבו בהם פאנלים עם ניטים עדינים, ולצידן שמלה אדומה עם צווארון מחויט שחלקה התחתון היה זרוע כולו בפאייטים מוכספים בדוגמת כוכבים. על רקע ריבועי האורות ששימשו כתפאורה מינימלית, יצאו למסלול גם דגמי מכנסיים רבים מחויטים בקפידה, ששודכו לטופים קצרצרים עם שרוכים במרכזם או לגופיות עור בקשירות מותן. את אלה השלימו נעלי סירה עם עקבים דקיקים, וגם שיתוף פעולה מסקרן של המותג עם סמסונג, שהציג תיקי יד דמויי קלמרים מעור, המחוברים לשעון החכם החדש של החברה. רק בסוף התצוגה, כשיצא הקהל הרב החוצה, ניתן היה לגלות שרובו ככולו לובש שחור-לבן, כמעיין מדים לא רשמיים של המותג. אלא שדיזל, כנראה, מוכנים סופסוף לקצת צבע.

RAW for the oceans: פארל מעצב ג'ינס מפסולת אוקייאנוסים

פארל, כידוע, הוא מלך. לזמר ולמפיק המוכשר יש מגע קסם מוגזם לחלוטין, שהופך אותו לא רק למוזיקאי הכי ממכר בסביבה, אלא גם לנער הזהב החדש של תעשיית האופנה. הוא כבר התנסה אמנם בכמה שיתופי פעולה מסקרנים בתחום, כולל הבושם האחרון שלו, אותו השיק רק בשבוע שעבר בשיתוף בית האופנה קום דה גרסון – ובכל זאת, ניו יורק לא הפסיקה לדבר על הקולקציה החדשה שעיצב יחד עם מותג הג'ינסים G STAR RAW. ולא מדובר, חלילה, בעוד ליין ג'ינס סתמי: ג'י סטאר חברו לפארל ולחברת BIONIC YARN כדי לייצר קולקציה המבוססת כולה על סיבים העשויים מפסולת אוקיאנוסים ממוחזרת. מה זה אומר בעצם? שהבקבוקים ושקיות הזבל שאתם שוכחים בחוף הפכו כאן תודות לטכנולוגיה מתוחכמת לקפוצ'ונים, שורטס, מכנסי ג'ינס קלאסיים וגם כמה דגמים מעט יותר מתוחכמים, והכל רגע לפני שהם סותמים לעוד לוויתן את הקיבה. למסיבת ההשקה בוול סטריט בה הוצגה הקולקציה הגיע פארל עם הכובע המפורסם, הפעם בצבע כחול בוהק וייצוגי, וצעד יחד עם צבא הדוגמניות על המסלול, שהיה מורכב כולו מווידאו ארט בצורת גלי אוקייאנוס. להגיד על התוצר שמדובר במופת קרייאטיבי יהיה קצת מוגזם, אבל חובבי הז'אנר ימצאו כאן לא מעט פריטים תפורים היטב שיוצרים מראה קז'ואלי כיפי למדי: בין היתר בלטו ג'קט בומבר יוניסקסי ומוצלח ושורת סווטשירטים איכותיים עם הדפסי תמנונים שעושים חשק לצלול. ההישג הגדול ביותר של הקולקציה הוא כנראה בכך שהיא מצליחה להסיר את דימוי מחבקי העצים מכל מה שממותג כ"ירוק" או סביבתי", ולהפוך את הרעיון האקולוגי לסקסי במידה. טוב נו, פארל.

 

מייקל קורס: הפרבר האמריקאי המושלם

לא קל להאמין למייקל קורס. המעצב האמריקאי המפורסם הוא כבר מזמן איש עסקים ממולח העומד בראש מפעל אופנה מצליח במיוחד: יותר מ-500 חנויות ברחבי העולם, מספר קווי משנה והנפקה אחת בבורסה שהפכה אותו למיליארדר. קורס, שמוכר לרוב מתפקיד השופט ב"פרויקט מסלול" הצליח בשנים האחרונות להגדיר מחדש את המושג "יוקרה אמריקאית" וכבש לאט ובזהירות את נשות האלפיון העליון וגם את הקהל הרחב שנוהר לקנות את האקססוריז המוצלחים שלו. האם נשארה נשמה מתחת למהלכים העסקיים המבריקים ולקמפיינים הנוצצים עם מטוסי הסילון? נדמה שזה בדיוק מה שקורס ניסה להוכיח בקולקצית אביב 2015, שהוצגה מוקדם בבוקר בלופט בוהק בסוהו למול איי ליסטיות כמו היידי קלום וג'יידה פינקט סמית. תחת הכותרת "שיק אופטימי" ולצלילי be my baby המתקתק שיגר בית האופנה אל המסלול קולקציה פואטית במיוחד, שפרטה על כל נימי הנוסטלגיה הנכונים: החל משמלות קשירה בניחוח פיפטיז ששודכו לסנדלים שטוחים, דרך חצאיות קלוש עם רקמות יפהפיות של פרחי גרניום ועד מגוון מעילים עם צווארוני פיטר פן, מעור או מבד. יפים במיוחד היו המראות ששילבו חולצות טי צחורות או חולצות כפתורים במראה גברי עם חצאיות טול שזורות חרוזים בצבעוניות פרחונית של כחול, לבן וצהוב, מהודקות בעזרת חגורות עור דקות בצבע קאמל. לקראת הסוף עלתה למסלול קבוצת מראות בשחור ולבן, כולל משחקי שקיפויות וקאט אאוטים אלגנטיים, שחתמה קולקציה מוצלחת במיוחד, שלקחה את מראה הפרברים המוכר לסיבוב מודרני. אלה בגדים שאמנם לא סוטים מהנוסחה המנצחת של המעצב, אבל מצליחים לרגש לא פעם ולגרור באחת מיליוני נשים לעולם מתוק שכולו צמות מרושלות, כפתורי זהב וסוודרי אנגורה. האמת, זה הישג לא מבוטל.

 

 

השאירו תגובה