חינה סטייל: כל הפרטים על הגלביות של נינט

טקס החינה של נינט טייב ויוסי מזרחי שהתקיים אמש החזירה לכותרות את הגלביה, השמלה המסורתית שנהוג ללבוש בטקס החינה שהיא במקרה גם הטרנד שלא עוזב אותנו | נינט לא נתנה להריון לעייף אותה והחליפה שלושה סטים של גלביות. "היא הכי אהבה את השמלה הלבנה ואפילו אמרה שהייתה שמחה להתחתן איתה", גילתה לנו המעצבת דינה מונסונגו

מאת  | ‏ 1 ספטמבר 2014

החליפה שלושה סטים של גלביות | צילום: אביב חופי

ימים בודדים לפני חתונתם ערכו נינט טייב ההריונית ובן זוגה, יוסי מזרחי, את טקס החינה המסורתי בגן אירועים בדרום. בתפריט: מאכלים מסורתיים, הילולה רצינית, הרבה בני משפחה וחברים טובים ולא פחות משלוש גלביות אותן החליפה נינט במהלך הערב.

את התלבושות של נינט עיצבה דינה מונסונגו, בעלת עסק לתלבושות ואירועי חינה מקריית גת. "נינט הייתה אמורה ללבוש ארבע תלבושות אבל לבשה רק שלוש" מגלה מונסונגו בראיון מיוחד. "היא הייתה מאוד עייפה ולא רצתה לקבל את הקהל, אלא העדיפה להיכנס כבר עם התלבושת השנייה. השמלה שהיא החליטה לא ללבוש הייתה שמלה מדהימה בעבודת יד שלי, עם רקמה בראש ועבודת יד עם פנינים בצבע טורקיז בחזית של הכפתן".

דינה מונסונגו ונינט באחת מהגלביות שלבשה לחינה | צילום: פייסבוק

"התלבושות של דינה היו מדהימות ואין אחת שלא החמיאה", מגלה לנו אסתי, האחות הצעירה של נינט. "אלו תלבושות של המעצבת והיא סידרה אותן כך שהן יתאימו לה. נינט החליפה שלוש תלבושות: הלבנה, האדומה ומוזהבת. בכולן היה שילוב של אבנים. אנחנו גם לבשנו בגדים מדינה. אני לבשתי תלבושת כחולה ואז החלפתי לתלבושת ירוקה וסופיה לבשה תלבושת בצבע דמוי זהב והחליפה לתלבושת בצבע סגול. יוסי החליף גם תלבושות, אבל אני לא זוכרת כמה".

| "נינט רצתה גלביה כמה שיותר משוחררת ולא צמודה" |

הפייבוריטית של נינט הייתה הגלביה הלבנה, עימה נכנסה לאירוע. "את השמלה הלבנה היא ממש אהבה", מספרת מונסונגו. "ניסיתי להוביל אותה לכיוונים אחרים, אבל היא ממש אהבה אותה ואפילו אמרה שהיא רוצה להתחתן איתה. היא לא רצתה משהו צמוד מידי והתלבושת הראשונה הייתה צמודה יותר. לשמלה הלבנה והאדומה עשיתי מכפלות. היא לבשה גם שמלה בצבע זהב שיש לי אותה במספר מידות, אז הבאתי מידה יותר גדולה. אלו שמלות שאני תופרת על הגוף של הבחורה, אבל אצל נינט ידעתי שיש בטן ולא הייתי בטוחה במידות אז הבאתי כמה מידות רק לשמלות הצרות".

השמלות של נינט, כאמור, נשכרו ולא נתפרו למידות שלה אך עברו תיקונים כדי שיתאימו לגופה ומימדיה. "יש לנינט את הטעם האישי שלה, היא מאוד אוהבת גלביות כנראה משום שזה משוחרר וכיפי" אומרת מונסונגו. "היא לא רצתה מחוכים ודברים צמודים. האמא והסבתא מהצד של החתן לבשו פריטים צמודים עם שרשראות בגודל חצי מטר". לפני הטקס ערכו נינט והמעצבת מדידה אחת. "כל כלה עושה אצלי מדידות לפני ולוקחת מה שהיא אוהבת בהתאם לסגנונה האישי".

מונסונגו מעצבת בעצמה את השמלות, ולא מייבאת דבר. היא נמצאת כ-20 שנה בתחום ובני משפחתה של נינט שמעו עליה מפה לאוזן. "נינט מאוד רצתה שאעשה לה את החינה", היא מספרת. "כל הפריטים הם עבודת יד שלי וגם אין לי תופרות. כל דגם הוא אישי שלי ואני עובדת מאוד קשה כדי ליצור איתו".

משום שהייתה לא רק אחראית על הבגדים לחינה אלא הפיקה את כל האירוע, הכינה מונסוניגו תלבושות גם ליוסי ולבני המשפחה. "הבאתי איתי בסך הכל קרוב ל-200 תלבושות", היא אומרת. "אני מלבישה את הקהל שלוש פעמים ולפני טקס החינה אני מלבישה 25 בנים ו-25 בנות צעירים וצעירות בלבן וזהב ועושה מעגל ענק יחד איתם ויחד עם החתן והכלה, שגם הם לבושים בזהב ולבן".

חברה הקרוב של נינט, המעצב גדי אלימלך, הוסיף כי "היה שם חדר הלבשה שכל האורחים גם יכלו לבחור לעצמם מבין התלבושות. זה טקס מאוד מקובל ונהוג באירועי חינות".

פייר? הם הכי קוליים שיש | צילום: אינסטגרם של גיא כושי ויריב פיין

בכל הנוגע למחירי הגלביות והאירוע כולה סירבה מונסונגו לספר, אך רק הוסיפה כי בדרך כלל השמלות מגיעות כלולות במחיר האירוע כולו, ולא נשכרות בנפרד".

דנה ורחלי, מעצבות תלבושות לחינה, מגלות לנו כי המחירים הנהוגים לגלביות נעים בין 1,500 שקלים לסט חתן וכלה ויכולים להגיע עד ל-8,000 שקלים. עם זאת מי שתופרת במיוחד, המחיר משתנה ותלוי בעיצוב האולם. לטענתן, גלביה אדומה כמו זו שלבשה נינט תעלה להשכרה בסביבות 1,500 שקלים ותכלול אקססוריז ביניהם תכשיט לראש, כובע לחתן, חגורה ועגילים.

"היום העיצוב יותר חדשני ולא כל כך אותנטי", הן אומרות. "אם גלביות לא היו באופנה, הכלות כנראה היו לובשות משהו אחר. הרבה גלביות מגיעות ממרוקו או מדובאי וחלק גדול אנחנו עושות בתפירה בעבודת יד. כל כלה מחליפה בדרך כלל שלושה-ארבעה סטים של תלבושות בחינה. הכלות המשוגעות לוקחות חמישה סטים והמינימום הוא שלושה. עסקה מלאה של כל התלבושות מתחילה ב-5,500 שקלים, כולל גם הסט לחתן ובגדי אורחים ללא הגבלה, אפילו לאירועים של 600 איש – אבל זה לא כולל את מחיר הפקת האירוע".

הגלביה הלבנה הייתה האהובה על נינט | צילום: אביב חופי

יפה ונסיכותית | צילום: אינסטגרם של גיא כושי ויריב פיין

השאירו תגובה