המעצבת שהסתבכה אחרי שקראה לקולקציה שלה על שם קבוצת טרור

המעצבת אן סאמרס נאלצה להתנצל אחרי שהשיקה קולקציית בגדי הלבשה תחתונה בשם ISIS, שלגמרי במקרה הם ראשי התיבות לארגון הטרור האסלאמי הקיצוני הידוע גם כדאע"ש. לטענתה, השם שנבחר לפני חודשים רבים נקרא אחרי אלת הפוריות אייסיס ולמרות כל הצער אין בכוונתם להפסיק למכור את הקולקציה בשם הזה

מאת  | ‏ 24 אוגוסט 2014
הקולקציה המודברת. לא מתכוונים להחליף את השם (צילום: יח"צ)

הקולקציה המודברת. לא מתכוונים להחליף את השם (צילום: יח"צ)

לפעמים בחירה לא נכונה בשם לקולקציה יכולה לסבך גם את המעצבים הכי מנוסים. כך למדה על בשרה מעצבת ההלבשה התחתונה המפורסמת, אן סאמרס, שנאלצה להתנצל בפומבי אחרי שקראה לקולקציית בגדי ההלבשה התחתונה האחרונה שלה על שם אלת הפוריות אייסיס. לגמרי במקרה האלה המפורסמת חולקת את שמה עם קבוצת הטרור הקיצונית (דאע"ש) שבאנגלית ראשי התיבות שלה הן ISIS.

קברניטי החברה בחרה בשם אייסיס, על שם אלת הפריון המצרית. לא היה שום רצון לקשר את פרטי הלנג'רי לשם של "המדינה האסלאמית בעיראק ובסוריה" (ISIS) שמאז שינתה את השם ל"מדינה האסלאמית" (IS באנגלית). לפי החברה, השם אייסיס נבחר לליין הלנג'רי לפני מספר חודשים ולפני שארגון הטרור צבר הכרה ציבורית רחבה.

אחד ממותגי ההלבשה התחתונה היותר מוכרים

אחד ממותגי ההלבשה התחתונה היותר מוכרים

הקולקציה כוללת שמונה פריטים ביניהם תחתונים, ביריות וחזיות בצבעי שחור לבן. אם מחפשים ממש חזק את הקשר, אפשר להבחין בבחירת צבעים  שדומה באופו מטריד לצבעים של ארגון הטרור. מחירי הליין נעים בין 80 שקלים עבור תחתוני חוטיני ועד 280 שקלים עבור ביריות. הקולקציה ניתנת לרכישה במעל 100 חנויות ובאתר החברה.

"אנחנו מודעים לטיימינג המצער של השקת המוצר בחלונות החנויות שלנו, אולם אנחנו לחלוטין לא תומכים או סולחים על כל מקרה של אלימות או טרור", אמר דובר מטעם המותג על פי דיווח בדיילי מייל. "אנחנו מתנצלים על כל פגיעה שנגרמה". עם זאת, למרות ואולי דווקא בגלל הקונטרוברסיאליות של הליין, לאן סאמרס אין כל כוונה להפסיק למכור את הקולקציה".

 דאע"ש הידועים באנגלית כ-ISIS

דאע"ש הידועים באנגלית כ-ISIS

דובר החברה מסר כי אין בכוונתם לפגוע, אבל גם לא להוריד את הקולקציה

דובר החברה מסר כי אין בכוונתם לפגוע, אבל גם לא להוריד את הקולקציה

 

 

השאירו תגובה

 

  •  

    מאת: איש הקולה |‏ 24 באוגוסט 2014 | 15:18
  • So stop using the word "is" you insensitive bastards

    מאת: דג |‏ 24 באוגוסט 2014 | 13:35
  •  לפני ארגון הטרור הרצחני הזה, המילה Isis מייצגת את שמה של האלה המצרית מתקופת הפרעונים. ניגוח טיפשי של אנשים בורים עם אפס ידע בהיסטוריה ותרבות. (כשם שהמילה "ארי" היא בכלל מילה הודית שהייתה בשימוש אלפי שנים בטרם היטלר ניכס אותה לתורת הגזע הנאצית). הסיפור נופח מעבר לכל פרופורציה!!! – בושה שבכלל עשו מזה סיפור תקשורתי. זה רק מחצין את הבורות.

    מאת: מבינה עניין |‏ 24 באוגוסט 2014 | 12:42