צמאות לצמות: האינסטגרם הפך למקדש תסרוקות

שתי טינאייג'ריות מארה"ב יצרו חשבון אינסטגרם המציג צמות, מכל הצורות והסוגים | "אינסטברייד" הפך ללהיט עולמי עם מעל מיליון עוקבים, ביניהם ג'ניפר אניסטון ופריס הילטון | עוד הוכחה לכך שצמות הן הטרנד החם של הקיץ

מאת  | ‏ 11 אוגוסט 2014

מקדש הצמות. אינסטברייד | צילום: אינסטגרם

נראה שלצד החתולים, הציפורניים והקאפקייקס, עוד טרנד משמעותי לקח בסערה את אינסטגרם: טרנד הצמות. מסתבר שבכל גיל, בכל מזג אוויר ובכל מדינה על פני כדור הארץ, התפתחה אובססיה רצינית לקליעת צמות, ושמגוון הדרכים להתקין אותן אינו פחות מכמות השיער על הראש הממוצע.

שתי צעירות מפלורידה הבינו את הסיפור הזה כבר בשנת 2012, אז היו בנות 15, והתחילו לפרסם תמונות של צמות מקוריות. העניין הרב שיצרו התמונות הפך עם הזמן לעסק יזמי של ממש, ולחשבון אינסטגרם בעל מעל מיליון עוקבים בשם 'אינסטברייד'.

הבנות, חברות הכי טובות מבוקה ראטון בשם סופי רוז ושיר בן זיקרי, הפכו את החשבון המאוד פופולרי והמתוחזק לעילא שלהן לאחרונה לחברה שמחזיקה בנתח שוק מאוד ספציפי ונחשק על ידי מפרסמים רבים, ומתחילות לראות פירות לעמלן.

עושה חשק לעשות זאת בעצמנו | צילום: אינסטגרם

מכל הסוגים והצורות | צילום: אינסטגרם

זנב דג הורס במיוחד | צילום: אינסטגרם

הכל התחיל בטיול כיתתי, כשאחת מהחברות של צמד החמד הגיעה עם צמה מעניינת במיוחד. "הבחורה הזאת הייתה הכי מקובלת בבית הספר", נזכרת סופי, "ואני ושיר מיד חשבנו: למה שלא נפתח חשבון מיוחד לצמות ונראה מה קורה? נעלה את התמונה הזאת, ונראה איך הולך". הלך טוב. כיום מעלות הבנות בין שלוש לארבע צמות ביום לחשבון, כדי להרוות את צמאונם של מאות אלפי העוקבים חובבי הקליעה שלהן.

בינתיים משקיעות הבנות בין שמונה לעשר שעות שבועיות באחזקת החשבון השוטפת והצליחו להרוויח כמעט עשרים אלף דולר בעסקאות ספונסר שונות, במהלכן הן מעלות תמונות של מוצרים שונים. את חלק מהתמונות יוצרות הבנות בעצמן אך כיום מרביתן מגיעות אליהן במייל או שהן ריגראם (העלאת תמונת אינסטגרם מחדש) מתמונות שמעלים אנשים ומתייגים בתגית #Instabraid.

מדי פעם מעלות הבנות תמונות של סלבס שנתפסו קלועות צמה, כמו למשל ג'ניפר אניסטון, אמי רוסום ופאריס הילטון, ששלושתן הן, במקרה או לא, עוקבות של החשבון בעצמן.

במגוון מראות | צילום: אינסטגרם

טינאייג'ריות שגילו את הנוסחה להצלחה. סופי רוז ושיר בן זיקרי

ג'ניפר אניסטון ואמי רוסום הן בין העוקבות | צילום: אינסטגרם

מכניסות גם תמונות של סלבס בתסרוקות צמות סטייליסטיות. ונסה הדג'נס | צילום: אינסטגרם

עוצרת נשימה. בלייק ליבלי | צילום: אינסטגרם

עבור התמונות שהן מצלמות בעצמן הן משתמשות בדוגמניות, ומצלמות לרוב בביתן או בחצר. רבות מהצמות מלוות בהסבר מפורט באתר האינטרנט הנלווה של חשבון האינסטגרם, בעל אותו השם, אינסטברייד. השבוע השיקו הבנות ליין משלהן, בשיתוף עם חנות אונליין בשם אמי ג'יי, של גומיות לשיער. גם החנות הזו מנוהלת על ידי טינאייג'רים שמבינים איך ולאן הרוח נושבת.

טרנד הצמות אכן קיבל פריחה משותפת בשנים האחרונות, וכמה מהמספרות הנחשבות ביותר בהוליווד מחזיקות "בר צמות" אליו ניתן להגיע לקליעה בלבד. "קליעת צמה היא הדרך האולטימטיבית להרגיש תוך רגע כמו אלילה", אומרת ניקי לי, בעלת המספרה ההוליוודית 'ניין זירו וואן'. "יש כל כך הרבה סגנונות שונים לצמות. בדיוק כשחשבת שראית את כולן, מישהו ממציא משהו חדש".

"צמות תמיד טרנדיות ותמיד באופנה", מסבירה קיילי פאק, סטייליסטית בבר הצמות הניו יורקי 'ג'ון בארט'. "זה פשוט, זה קל ומעניק ברגע המון סטייל. הלוק מאוד נשי וטבעי, והצמות הן כיפיות וגורמות לנשים לחוש צעירות".

בשיתוף פעולה עם מותג הגומיות הצעיר אמי ג'יי | צילום: אינסטגרם

מעל מיליון עוקבים | צילום: אינסטגרם

פרחים בתוך הצמות זה רעיון מצוין | צילום: אינסטגרם

לאוהבות הצמות | צילום: אינסטגרם

צמה בתוך קוקו | צילום: אינסטגרם

נראה די פשוט, בסך הכל | צילום: אינסטגרם

צמה לצד, גרסת האינסטברייד | צילום: אינסטגרם

השאירו תגובה