סערה ברשת: קמפיין חדש "נעליים לצוד איתן בעל"

חברת הנעליים ניין ווסט הסעירה את הרשת עם קמפיין חדש המציע נ"עליים לצוד איתן בעל". הקמפיין , שחלק מהגולשים חושבים שהוא משעשע ומדליק וחלק טוענים שהוא שובינסטי ושייך לשנות החמישים גרם לדיבור ומחלוקות. "ידענו שהקמפיין יעשה רעש ויקבל תשומת לב. תחושת הבטן שלי היא שזה לא באמת פוגעני", טוענת מנהלת השיווק של המותג

מאת  | ‏ 6 אוגוסט 2014
קמפיין המריבה (צילום: מתוך פייסבוק)

קמפיין המריבה (צילום: מתוך פייסבוק)

גם חברות גדולות, מבוססות ומצליחות צריכות לשמור על עצמן רלוונטיות ולהתחדש בזוית שונה מפעם לפעם. חברת הנעליים ניין ווסט העולמית החליטה ללכת על קמפיין חדש שהעלה אותה מיד לראש עמודי חדשות האופנה, אך הסיבה לכך ממש לא אופנתית. החברה מצאה רעיון חדש למכירת נעליים, וכעת מציעה ללקוחותיה הנאמנות נעליים מיוחדות לאירועים שונים. אלא שהאירועים המדוברים אינם חגיגות או ישיבות חשובות, אלא "נעליים לצוד איתן בעל" ו"נעליים ליום הראשון בגן."

הקמפיין שיצא בעולם אך לא עלה בישראל, שחלק חושבים שהוא משעשע ומדליק, ואחרים שהוא שוביניסטי ושטני, הצליח להסעיר את הרוחות ברשת. בעמוד של הנעליים לציידת הבעלים המתחילה רואים דוגמנית עומדת ליד מטרה עם חיצים, והכיתוב מעודד: "לכי תשיגי אותם, נמרה. בין אם את מחפשת את הגבר הנכון או את הגבר הנכון לעכשיו, יש לנו את הנעל המתאימה לכך." בעמוד של אירוע אחר: אם השולחת את ילדה לבית הספר בתחילת השנה, עומדת הדוגמנית בשדה טישיו משומש, והכיתוב אומר: "האוטובוס מגיע והנה מתחילות הדמעות. לאמא יש עכשיו זמן פנוי לעצמה. נגבי את דמעות השמחה והצער. יש לנו את הנעליים הנכונות עבורך".

נעליים בדרך לגן. האומנם? (צילום: מתוך פייסבוק)

נעליים בדרך לגן. האומנם? (צילום: מתוך פייסבוק)

זה לא נגמר בכך. שמות הנעליים בכל מיני-קולקציה כזו תואמות אותה. בנעלי רדיפת הבעלים יש נעליים בשם "מגפי מיאו פיפ-טואו," "עקבי אהבה צמריריים" ו"עקבי קינאה שפיציים". בסצינה של נעלי האמהות אפשר למצוא את  "עקבי חובבי האוכל", ו"מגפי פלטפורמה מרופטים", שמות פחות סקסיים, ללא ספק, אך מרבית הנעליים בקולקציה מגיעות על עקבים אימתניים, מה שעוד פחות תואם את המציאות.

חלק מהמגיבים ברשת, כאמור, משועשעים ולא מבינים למה כולם עושים עניין מהקמפיין, אחרים טוענים שאינם יודעים אם לצחוק או לבכות, והרוב הקולני מאוד לא מרוצה. "האם מי שאין לה אירועים כמו ציד בעלים, וצריכה נעליים לעבודה נגיד, אמורה עכשיו לעטוף את רגליה במגבות נייר וגומיות?" שאלו במגזין טיים. "אולי הקמפיין הזה אמור להיות אירוני אבל לפי מה שהם מראים כרגע, לנשים יש שני סוגי אירועים בחיים: ציד הבעל ושליחת הילדים לגן ולבית הספר. זה מה שאתם חושבים שהנשים עושות, בסופו של דבר, נכון ניין ווסט?"

מתוך הקמפיין. מה שבטוח, הקמפיין עשה רעש (צילום: מתוך פייסבוק)

מתוך הקמפיין. מה שבטוח, הקמפיין עשה רעש (צילום: מתוך פייסבוק)

"אנו צריכים לשנות את השיח לגבי קניית נעליים ולהבין שהיום נשים קונות עבור אירועים מיוחדים," מסבירה ראש מחלקת השיווק בחברה, אריקה סיכובסק. "פעם היו קוראים לדברים בשם אחר, אבל היום הנשים מודרניות, כך שמה שהיו פעם 'נעליים ליציאה' הפכו אצלנו למה שהן באמת: נעליים כדי לתפוס בעל. ידענו שהקמפיין יעשה רעש ויקבל תשומת לב. תחושת הבטן שלי היא שזה לא באמת פוגעני. כך גם אומרים לים אנשים מתוך ומחוץ לחברה שלנו. קיבלנו המון מחמאות על הקמפיין."

מובן שבניין ווסט לא התכוונו שאף אחד יקח את הקטגוריות הללו ברצינות, אך רבים מכנים את העומדים מאחוריהן שונאי-נשים. "אתם מכירים אותי כל כך טוב, ניין ווסט, כל מה שאני רוצה זה לתפוס לי בעל, כי עדיין 1950, נכון?" כתבה משתמשת טוויטר אחת. "זה קמפיין איום ונורא," אמרה אחרת. "כאילו שכחתם שהקהל שלכם הוא נשים. וחבל, כי הנעליים דווקא יפות".

הגולשת טוענת: אנחנו כבר לא בשנות החמישים (צילום: מתוך פייסבוק)

הגולשת טוענת: אנחנו כבר לא בשנות החמישים (צילום: מתוך פייסבוק)

מעניין האם עם אלו גם אפשר לצוד בעלים (צילום: מתוך פייסבוק)

מעניין האם עם אלו גם אפשר לצוד בעלים (צילום: מתוך פייסבוק)

 

השאירו תגובה