בסיס האם

אין סלב שלא מכיר את הטי שירטים של דורית וטל שרון, האם והבת שכבשו את עולם הבייסיק עם מותג חדש ועם כריזמה של הוליווד | עם פרזנטציות מול בכירי התעשייה וסיפור מקורי על התאהבות מטורפת בסוג בד, הן מסתערות על שוק האופנה המקומי והעולמי | "אני רוצה שלכולם פה בארץ תהיה טי שרט של Q בארון", מבהירה הבת, "בתכלס, הכי חשוב שהבייסיק שלך יראה כמו שצריך"

מאת  | ‏ 26 יוני 2014
דורית וטל שרון. משלימות אחת את השניה (צילום: גיא גושי)

דורית וטל שרון. משלימות אחת את השניה (צילום: גיא גושי)

זו משימה לא פשוטה לנהל שיחה עם דורית שרון. על סט הצילומים לקולקציה החדשה של המותג שלה, Q, היא עושה את הכל בעצמה: מתרוצצת ומחליפה בגדים לדוגמנית על הסט, מחדדת דברים עם גיא כושי הצלם. ככה זה כשאת רגילה להיות במשך שנים "One woman show" ולנהל עסק מא' ועד ת'. גם היום, כשבתה טל עומדת לצידה בניהול העסק, לדורית עדיין קשה שלא לעשות הכל בעצמה.

היא אישה קטנת מימדים עם קארה קטן ואנרגיה שובבה וצעירה בהרבה מ-54 שנותיה, לבושה בקוליות מעוררת קנאה, גיבוב פשוט של טי שירט ומכנסיים ספורטיביים עם סניקרס בצבעי בורדו וכתום צעקניים. אין ספק שהיא הכי מגניבה מכל האנשים על הסט כולל הדוגמנית, הצלם וכל השאר, מה שלא מפתיע כשבעברה גם התואר סטייליסטית. אביזרי הסטיילינג בצילומים, כמו מבחר תיקי פראדה ונעליים של ולנטינו, מגיעים מהאוסף הפרטי שלה.

דורית הקימה את Q בעקבות התאהבות בסוג הבד שאיתו היא עובדת עד היום. בשנת 2003 הניחה את ידיה על בד כותנה דקיקה ונעימה ביותר (100/1), והרגישה שהיא נסחפת. באותם ימים הייתה מעצבת ההלבשה התחתונה של Seven For All Mankind האמריקאית, אבל כשהציגה בפניהם את קולקציית הקז'ואל שעיצבה מהבד החדש, הם סירבו ואמרו שזה לא בשבילם.

אור גרוסמן לובשת Q. הכל קרה בגלל הבד (צילום: יח"צ)

טל טלמון לובשת Q. הכל קרה בגלל הבד (צילום: יח"צ)

בנקודה זו החליטה לבחור בילד ולא בג'וב ויצאה לדרך עצמאית. מהר מאוד היא מצאה שואורום וסוכן שהפיץ את הקולקציה בארצות הברית. הקולקציה הייתה מורכבת מפריטי בייסיק עדינים ובעלי מראה יוקרתי ומפנק שעשויים 100% כותנה. היא הייתה מבין החלוצים לעצב בייסיק בסגנון הזה, גופיות וטי שרטים בעיקר (אמריקן וינטג', לדוגמה, הוקמו רק ב-2005). כך נולד המותג Q.

החברים מהארץ, ביניהם סיגל שחמון, מיכל הניג (שגם מדגמנת למותג מדי פעם) ומושיק גלאמין, היו נוהגים לבקר אותה ולהפציר בה למכור להם דגמים שהיו לייצוא בלבד. כך נפתח גם שואורום בישראל, עם אג'נדה של ייצור כחול לבן אשר לצערה לא החזיקה מעמד שנים רבות והסתיימה עם סגירתו של מפעל "הנגב", מאחרוני הדון קישוטים של הטקסטיל המקומי.

בשנה שעברה חזרה בתה טל, 26, הקטנה מבין שני אחים מארצות הברית חזרה לבית בתל אביב, שם למדה שיווק ופרסום אופנה ב-FIT, והחלה לעבוד עם דורית ב"עסק המשפחתי", כפי שהיא מכנה את Q.

"זה בלתי נמנע", אומרת טל, "כשסבתא שלך תופרת ואמא שלך מעצבת שלוקחת אותך לנסיעות עבודה בלוס אנג'לס ופריז, זה ב-DNA שלך. אבל אני מתחברת יותר לצד העסקי באופנה, אני לא מעצבת".

בזמן הלימודים בניו יורק החלה טל לעבוד בחברת IRO הצרפתית, כשזו הגיעה לארצות הברית והייתה בחיתוליה בשוק האמריקאי. אבל מהר מאוד טיפסה לתפקיד בכיר בחברה.

אליאנה תדהר. החיבור עם הסלבס נעשה מהסטיילינג (צילום: יח"צ)

אליאנה תדהר. החיבור עם הסלבס נעשה מהסטיילינג (צילום: יח"צ)

איך הגעת לתפקיד כל כך גדול בגיל כה צעיר?
"בהתחלה היינו עסק קטן, עבדנו מאוד קשה ובמהרה התקדמתי לתפקיד בכיר".

אשאל אותך מה ששואלים כל תושב חוזר:  איך בעצם עזבת את כל זה וחזרת לארץ?
"בגדול, בעקבות האהבה לבן זוגי הישראלי והרצון להשתלב בעסק עם אמא. גם התחושה שבניו יורק אתה מאבד חלקים מהנשמה שלך בשביל הקריירה, הכסף והקונקשנים".

ואיך זה לעבוד בארץ?
"התנאים פה מאוד קשים ביחס למה שהתרגלתי. שם הצגתי פרזנטציה בפני העורכים הכי חשובים בתעשייה. פה אני ממש מרגישה שאני חורקת שיניים כדי שכתבים יבואו להכיר אותנו. התעשייה פה קצת מאוננת על עצמה, יש קליקות ולא ממש נותנים פתח לחדש. ובכל זאת הכי חשוב לי להצליח כאן ולהביא לפה משהו משמעותי שהוא לא צבא או היי טק".

קרן מור הפרזנטורית. מחזיקה כל בגד (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

קרן מור הפרזנטורית. מחזיקה כל בגד (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

איך זה לעבוד ביחד כל היום עם אמא?
"תראי, אנחנו צוות טוב. היום אני כבר יכולה להגיד שאנחנו יותר חברות מאשר הורה וילד. אימא מאד סומכת עלי ונותנת לי חופש פעולה. היא נטו עיצוב ואני יותר ביזנס. אנחנו מאד משלימות אחת את השנייה. אני עצבנית והיפרית ואימא הכי רגועה בעולם".

דורית מוסיפה: "מדהים לנו יחד. כל כך הוקל לי שהיא פה איתי. תמיד התייעצתי איתה  בשלט רחוק. טל מרחיבה לי את האופקים, אני מאד מחזיקה מהסטייל שלה, יש לי עם מי לחלוק את הנטל ומעבר לכל זה, פשוט כיף לנו יחד".

איך זה שכל הסלבס מכירים אתכן ולובשים את הבגדים שלכם?
דורית: "האמת שאת רובם הכרתי בתקופתי כסטייליסטית ועם הרבה כוכבים היה לי חיבור טוב. איכשהו החברים הטובים שלי הם מוכרים ומקושרים. ובלי קשר, חלק מחברות הילדות של טל הפכו לכוכבות, כמו אור גרוסמן, כך שהכל מתערבב".

למה בחרתן דווקא בקרן מור כשגרירת המותג שלכן?
טל: "קרן היא אייקון אופנה שיודעת להחזיק כל בגד. אנחנו רוצות אותה כשגרירה של המותג. חוץ מזה אני מעריצה אותה ורציתי להיות חברה טובה שלה וזו הייתה הדרך שלי להגיע אליה".

שלום מיכאלשווילי וענבל סלוי. לא רק בשחור, יש גם כחול (צילום: יח"צ)

שלום מיכאלשווילי וענבל סלוי. לא רק בשחור, יש גם כחול (צילום: יח"צ)

לקולקציית הקיץ הן הוסיפו, בהשראתה של טל, חליפת חצאית משבצות שמסתמנת כלהיט ושמלות מקסי עם פסים צבעוניים – חידוש נוסף לצד השפה המונוכרומטית המובהקת.

"למרות שהפריטים שלנו לא זולים, אני חושבת שאנשים בארץ צריכים להשקיע בבייסיק איכותי בדיוק כמו שהם משקיעים בשמלות ערב. מי שילבש בייסיק כמו שצריך יראה טוב אפילו עם קרוקס או כפכפים", מסבירה טל, "אני רוצה שלכולם פה בארץ תיהיה טי שרט של Q בארון. אנחנו בתקופה שבה האופנה היא הרבה יותר קולית ופחות מתאמצת. זו לא תקופת דונלד טראמפ. בתכלס, הכי חשוב שהבייסיק שלך יראה כמו שצריך".

אז מה הדבר הבא?
"פחות מעניין אותנו לפתוח חנויות. מעניין אותנו און ליין והאתר שלנו באמת עולה לאוויר בעוד שבוע. יש לנו על הפרק גם שואורום גדול בארצות הברית. הערב אני נוסעת לניו יורק לחתום על הפצת Q בארה"ב. זה העתיד מבחינתנו".

ניתן להשיג: בחנות הסטודיו של Q הכפר 4 רישפון, מיו, לה פל, שיינה, שואורום אליהו מדר ובקרוב באתר.

איתי תורג'מן. מחובבי המותג (צילום:יח"צ)

איתי תורג'מן. מחובבי המותג (צילום:יח"צ)

אנחל בטי שירט של Q. ממש לא לבנות בלבד (צילום: יח"צ)אנחל. ממש לא לבנות בלבד (צילום: יח"צ)

אנחל. ממש לא לבנות בלבד (צילום: יח"צ)

 

כל אחת צריכה בארון בייסיק איכותי (צילום: יח"צ)

כל אחת צריכה בארון בייסיק איכותי (צילום: יח"צ)

התוספת של קולקצית הקיץ שהפכה ללהיט (צילום: יח"צ)

התוספת של קולקצית הקיץ שהפכה ללהיט (צילום: יח"צ)

בייסיק טוב עובד עם הכל (צילום: גיא כושי)

בייסיק טוב עובד עם הכל (צילום: גיא כושי)

השאירו תגובה