קצר ולעניין: מתי, לאן ואיך ללבוש מכנסיים קצרים?

בנים, אנחנו יודעים שחם לכם. אתם יכולים ללבוש שורטס, רק כדאי שקודם תקראו את המדריך כדי לדעת מה האורך הנכון באמת, עם איזו חולצה ונעליים צריך ללבוש את המכנסיים, לאן ללבוש אותם ולאן ממש לא | שלא תגידו שלא אמרנו

מאת  | ‏ 12 יוני 2014
כשמשלבים דברים נכונים, זה יכול לעבוד. מימין: סטורי, הוגו בוס, טומי הילפגר

כשמשלבים דברים נכונים, זה יכול לעבוד. מימין: סטורי, הוגו בוס, טומי הילפגר

הנה נפתחת עוד עונת קיץ חמה, לחה ומיוזעת ונשאלת השאלה, מכנסיים קצרים לגברים: כן, לא ואם כן אז לאן ומתי. מאחר והאקלים הקייצי העוקצני אינו מיטיב עם סבלנותינו, בשלב מסוים, נניח אמצע חודש יולי, רובם המכריע של גברברי ארצנו מתקשים ללבוש ג'ינס ארוך, והאמת שאפשר להבין אותם.

לצד הטי-שירטים, חולצות הפולו והמכופתרת האקראית הגברים שלנו בגדול מעדיפים מכנסיים קצרים בקיץ. בשם הנוחות והאיוורור לא נחזיק זאת נגדם, כפי שלא יעלה על דעתנו הנשים לשלוף מכנסי ג'ינס מהארון בין אמצע יוני ועד תחילת אוקטובר. הבעיה מתחילה בהגדרה של מכנסיים קצרים. האם אלו אותם מכנסיים בצורת דגמ"ח עתירי כיסים באורך שבע שמיניות או כל דבר שחתוך באורך הזה החושף קרסול לא מחמיא במיוחד, או שאריות מדים מהצבא שנגזרו מתחת לברך. ובכן, התשובות הן  לא, לא ולא. כלומר, זה המצוי אך לא הרצוי.

תחשבו טוב איך זה אצלכם במשרד ואז תחליטו אם זה אפשרי.   Dsquared2  לפקטורי 54

תחשבו טוב איך זה אצלכם במשרד ואז תחליטו אם זה אפשרי. Dsquared2 לפקטורי 54

הפער הצטמצם, אבל הוא עדיין גדול בין מה שנראה בימים אלו בחו"ל לבין אלו בארץ. הגזרה השולטת כיום באירופה היא הברמודה הקלאסית: קו מותן בגובה נכון ומחמיא ביותר, כלומר על קו הפופיק, גזרה ישרה סמי מחויטת וברך חשופה, הם נגמרים בין 3 ל 5 ס"מ מעל הברך. 

סקאלת הצבעים היא עניין אישי, במיוחד בהתחשב בעובדה שצבעי פסטל כמו צהוב לימון, ירוק פיסטוק וורוד חיוור הם החמים ביותר בארונות שני המינים, אך הבחירה יכולה להיות בהתאם לפתיחותך, וטעמך. יש גם את הפרינטים הכוללים נקודות, פסים, הדפסים שבטיים, פופ ארט ועוד.

| "בארץ לובשים עכשיו את מה שהיה נכון בחו"ל לפני שלוש שנים" |

לאן אפשר ללכת עם השורטס ולאן ממש לא כדאי? מיותר לציין שתרגישו בנוח עם שורטס בשעות הפנאי, בילויים ליליים, סופי שבוע בעיר או מחוצה לה ונסיעות לחו"ל. כשזה מגיע לסביבת העבודה זה כבר סיפור אחרת. בגדול אפשר לחלק את זה לאלו מכם העובדים במקצועות ׳חופשיים׳ יותר שאז אף אחד לא יסתכל עליכם במבט מוזר שתגיעו בבוקר (המאוחר) עם מכנסיים עד קו הברך. לעומת זאת, קשה לדמיין עורך דין מגיע למשרד ומשם קופץ בין פגישות ובין דיונים בבית המשפט כשהוא לובש מכנסיים עד הברך. גם אם מדובר בצבע שחור או כחול כהה.

תכלס, לסופ"ש ולחופשות זה משולם. מימין: אמריק וינטאג', אינסייט ו- stussy

תכלס, לסופ"ש ולחופשות זה משולם. מימין: אמריק וינטאג', אינסייט ו- stussy

גם לעובדים בסביבת עבודה משוחררת יותר לא בטוח שהמכנסיים הקצרים יתאימו לפגישות עסקיות, במיוחד כאלה בהן המראה שלך אמור לשדר אמינות או ביטחון. אבל, יחד עם זאת, ישנן בארץ סביבות עבודה רבות, גם אם משרדיות, המאפשרות נינוחות כך שמכנסיים קצרים יכולים לבוא בחשבון. כל זה בתנאי שהמראה אינו מרושל והמכנסיים מגובים בנעליים טובות, חולצה איכותית ואביזרים תומכים.

מעצב בגדי הגברים יוסי קצב מגדיר את האורך הנכון של המכנסיים הקצרים. ״האורכים השולטים כעת בעולם האופנה בגזרת המכנסיים הקצרים הם 4 ס״מ מתחת לברך, 4 ס״מ מעל הברך וממש קצרים באורך של מכנסי ספורט". יחד עם זאת, מבדיל קצב את מה שקורה אצלנו לעומת מה שקורה בעולם, "בניגוד לפה, מעבר לים הולכים בעיקר על גזרות ממש רחבות עם קפל כמו של דריס ואן נוטן ולנוון אבל לארץ הבשורה ממש עוד לא הגיעה. כאן מה שהכי הולך הן הגזרות הצרות וישרות, מה שהיה נכון בחו״ל לפני 3 שנים".

אז מה היית לובש לאירוע יותר רשמי?
"אני ממליץ ללבוש את המכנסיים הקצרים עם חולצת פשתן ארוכת שרוולים ומוקסינים איכותיים״.

הבשורה עוד לא לגמרי הגיעה. השורטס של יוסי קצב

הבשורה עוד לא לגמרי הגיעה. השורטס של יוסי קצב

גל אפל, סטייליסט ומבעלי ביה"ס לסטיילינג styling work shops בשיתוף עם רון קדמי ואחד שנוהג ללכת הרבה עם מכנסיים קצרים, ממש לא חושב שכדאי לכם ללבוש מכנסיים קצרים. "רגל של גבר ברוב המקרים הוא לא איבר מרשים ובכל מקרה צריך להיות גבר עם 150% הבנה אסתטית בשביל לחשוף רגליים בכלל ובטח בסביבת עבודה".

האם לדעתך אפשר ללבוש מכנסייים קצרים לעבודה?
"לרוב סביבות העבודה הקונבנציונאליות זה לא מתאים. לא בארץ וגם לא בחו"ל. מי שעובד במקצועות חופשיים זה סיפור אחר לגמרי, שם להתלבש לא קונבנציונאלי ויצירתי זה מבורך".

אבל בישראל זה קצת יותר משוחרר לא?
"נכון, אבל עדיין בהרבה משרדים זה לא יעבוד ולא יתקבל בעיני הסביבה.

אז למה אתה מסתובב כל הזמן עם מכנסיים קצרים?
"אני התחלתי ללבוש מכנסיים קצרים רק מאז שיש לי קעקוע על הרגל שהוא בגדר יצירת אומנות מבחינתי ואני אוהב לראות אותו. לפני כן לא לבשתי מכנסיים קצרים בכלל".

הדגמים שפחות יתפסו פה, אבל חזקים השנה בעולם האופנה. מימין: לנווין, דריס ואן נוטן

הדגמים שפחות יתפסו פה, אבל חזקים השנה בעולם האופנה. מימין: לנווין, דריס ואן נוטן

אז אם בכל זאת בחרתם במכנסיים קצרים, הנה כמה טיפים והמלצות איך ללבוש את זה נכון:

- נסו להימנע מג׳ינס קצרים, הם אח חורג למכנסי ג׳ינס וברוב המקרים זה לא נראה משהו. במקום זאת אפשר למצוא מכנסי ג׳ינס דקיקים באורך מלא המיועדים ספציפית לקיץ.

- אם החלטת ללכת על מכנסי דגמ״ח קצרים, נסה לבחור באלו בעלי הכיסים הקטנים יותר ולא כיסי קנגרו צידיים עצומים. אותם תשאיר לקרוקודיל דנדי.

- נסה לשלב מכנסיים קצרים עם חולצה מכופתרת בגון בהיר ומבד אוורירי, קפל את שרוולי החולצה באופן מרושל חלקי עד קו המרפק, זה ישווה אלגנטיות לא מתאמצת.

- כשאתה לובש מכנסיים קצרים וטי שירט, כדאי לדאוג לנעליים שוות במיוחד. סנדלי עור עדכניות למשל ישוו שיק רב וימנעו מראה מרושל.

- אל תפחד ממכנסיים קצרים שהם יותר טרנדיים במהותם, עם פרינט עדין, מעט קצרים יותר- עד אמצע הירך או בגוון לא צפוי. זאת במידה ואתה לא מאותגר מדי אופנתית ותדע להרגיש איתם בנוח. הפרטנר הכי בטוח במקרה זה יהיה טי שרט לבן איכותי

- אם אתה בעל גוון עור בהיר מדי, אל תהסס להשתמש בקרם משזף.

אם אתם יותר בקטע של קריאטייב, זה הלוק הנכון שאתם צריכים. זאדיג אנד וולטר

אם אתם יותר בקטע של קריאטייב, זה הלוק הנכון שאתם צריכים. זאדיג אנד וולטר

אם כבר ג'ינס קצר, אז שיראה ככה. ג'י סטאר

אם כבר ג'ינס קצר, אז שיראה ככה. ג'י סטאר

לחופשה. גם אם זה סתם יום חופש. גוצ'י

לחופשה. גם אם זה סתם יום חופש. גוצ'י

אוקי, אז עם טיפה אומץ ואתם תהיו הכי קולים שיש. אלירן נרגסי

אוקי, אז עם טיפה אומץ ואתם תהיו הכי קולים שיש. אלירן נרגסי

והנה עוד אופציות:


1. ליוויס, מחיר: 399 ש"ח
2. זאדיג אנד וולטר, מחיר: 795 ש"ח
3. stussy, מחיר: 349 ש"ח
4. gap, מחיר: 199 ש"ח
5. lee, מחיר: 349 ש"ח
6. ולנטינו, מחיר: 2290 ש"ח
7. אמריקן איגל, מחיר: 199 ש"ח
8. Huf  ל- jin-g, מחיר: 379 ש"ח
9. ג'ייקוב כהן להובצ'ר, מחיר: 1290 ש"ח
10. ברשקה, מחיר: 169 ש"ח

השאירו תגובה

 

  •  

    מאת: ס ק ס י !!!! |‏ 18 ביוני 2014 | 08:40
  •  נחמד לראות שסוף סוף עשיתם גם כתבה לגברים.

    גברים בישראל לובשים מה שלבשו לפני 3 שנים בעולם בגלל שאתרים בישראל מטפחים יותר אופנה של נשים… אם אפשר להמשיך עם מאמרי האופנה גם לגברים אני אהיה אסיר תודה

    מאת: czz |‏ 13 ביוני 2014 | 21:16
  •  

    מאת: אוף איתכם |‏ 13 ביוני 2014 | 16:29
  •  

    מאת: אורח |‏ 12 ביוני 2014 | 18:33