מהפכה בעולם הג'ינס: אל תכבסו אותו לעולם

צ'יפ ברג, מנכ"ל המותג הנצחי "ליוויס", טוען שאסור להכניס את הג'ינס למכונת כביסה. אף פעם | לטענתו אפשר להסתפק בתכשירי ניקוי כתמים בלבד | אין ספק שהבחור לא גר בישראל בחודשי יולי אוגוסט

מאת  | ‏ 21 מאי 2014

לא לכבס את הג'ינס, שמעתם? | צילום: יח"צ

הידיעה הבאה עשויה להפתיע ולשמח רבים, ולזעזע אחרים – או בעיקר אחרות. היא דורשת רגע של מחשבה מכל אדם שהג'ינסים שלו יקרים ללבו: לכבוד יום ההולדת ה-141 של ליווייס 501 החליט מנכ"ל החברה, צ'יפ ברג, להבהיר נושא מאוד שנוי במחלוקת, כביסת הג'ינס, וכמה בעצם יש לכבס את האריג. התשובה המפתיעה: לעולם לא.

ברג, שניכר כי מעולם לא לבש ג'ינס בישראל בחום יולי-אוגוסט, טוען שחשוב מאוד שלקוחות החברה ידעו את העובדה המפתיעה. "אנחנו מנסים לחנך את הלקוחות," הסביר. "הג'ינס בן השנה שאני לובש עוד לא ראה מכונת כביסה. אני יודע שזה נשמע דוחה לגמרי, אני יודע, אבל תאמינו לי, זה אפשרי. אפשר לנקות את הכתמים בתכשירים שונים ולייבש באויר, והכל בסדר. עוד לא חטפתי אף מחלת עור איומה או משהו כזה. זה עובד. אנשים שהדנים באמת קרוב ללבם יגידו לך שהם לעולם אינם מכבסים את הג'ינס שלהם, רק מנקים אותו על יבש, בספוג או מברשת שיניים.

דיוויד בקהאם לא צריך לכבס את האאוטפיט

"אם יתייחסו אליו כמו שצריך, הוא יחזיק מעמד". ליוויס, קיץ 2014 | צילום: יח"צ

בניגוד לרוב החברות הפונות היום לצעירים, ומוכרות מוצרים זולים, עונתיים ולא מאוד איכותיים, ברג מייצג בתפיסתו את ה"סלואו פאשן", מינוח שמשווה קמעונאיות ענק לחברות מזון מהיר. "אנחנו מייצרים את הביגוד החזק והעמיד ביותר", הוא מבטיח. "עיצבנו את המוצר על מנת שיחזיק מעמד, ואם יתייחסו אליו כמו שצריך, הוא יחזיק יותר זמן ממה שרוב האנשים מחזיקים במידת מכנסיים. מה שיפה הוא שבגלל העמידות של הג'ינס, הם מספר אחת בכל מקום שמחזיק ביגוד יד שניה או ביגוד לנזקקים".

לווי-שטראוס מנסה להפוך בשנים האחרונות לחברה ירוקה, מייצרת ליין של ג'ינסים העשויים סיבים נוחים יותר למחזור וליין אחר של ג'ינס במראה אסיד-ווש שלא השתמשו בייצורו בחומרים כימיים המסכנים את הסביבה. זה טוויסט מעניין מצד המנכ"ל שעמד בעבר בראשה של חברת ג'ילט של פרוקטור&גמבל, האחראים לאחוז עצום ממוצרי הסבון והרחצה בעולם.

זו אינה הפעם הראשונה שהחברה מציעה ללקוחותיה טקטיקות טיפול מפתיעות בג'ינסים, בעבר אמרו בחברה לאתר 'אל' שמי שישים פעם בחודש את הג'ינסים שלו בפריזר ליממה ישמר אותם לתקופה ארוכה יותר וגם ישפר את הריח שלהם, כך שאולי כדאי לנסות לשלב בין שתי הטקטיקות. "אני לא יכול להגיד לכם כמה מהפריטים בארון שלי הם של ליווי'ס, ובמשרדים יש לנו ג'ינס 501 מקורי מלפני 141 שנה, ומצבו מצויין. אנו עובדים היום עם כותנה מסוג משובח ביותר, ועובדים מול החקלאים לייצור סיב עמיד ודוחה לכלוך, וכולנו מרוויחים בתהליך."

גם אם אתם בלב מדבר, אל תכבסו את הג'ינס. ליוויס, קיץ 2014 | צילום: יח"צ

רגע, גם אם מדובר בג'ינס לבן? ליוויס | צילום: יח"צ

במקום מכונת כביסה, הכניסו את הג'ינס לפריזר. ליוויס | צילום: יח"צ

השאירו תגובה