הסטארט אפ הישראלי שישנה את חוקי המשחק בעולם האופנה

מיזם חדש הפועל בשיטת "קבוצות רכישה" מנגיש את אופנת המעצבים לקהל | הצרכנים יוכלו לרכוש פריטי מעצבים ללא תיווך ובמחירים אטרקטיביים

מאת  | ‏ 12 מאי 2014

הפלטפורמה החדשה Buoy-Up | צילום מסך

למעצבים ישראליים יש יחסי ציבור בעיתיים בכל הנוגע לתגיות המחיר של הפריטים בעיצובם. אבל מי שבאמת נמצא בסוד העניינים יודע שבדרך כלל לא מדובר בגרידיות או נכלוליות של המעצבים המוכשרים, כי אם תוצר של עלויות ייצור גבוהות. אם המעצב מחליט, כמו הרוב, למכור בחנות שאינה שלו, הדבר מותיר עבורו אחוז קטן מהמכירה עצמה (שיטה המוכרת בשם קונסיגנציה). ואם המעצב לא מצליח למכור בכוחות עצמו הוא נשאר עם מלאי, ומוכר בהפסד מאחר ועלויות הייצור, כאמור, גבוהות להפליא.

מיזם חדש מציע אלטרנטיבה למעגל הבעייתי הזה. Buoy-Up היא פלטפורמה המאפשרת למעצב להעלות מוצר, להגדיר כמות מינימום שממנה משתלם לו לייצר ולקבוע מחיר נוח (מאחר ואין כאן עלויות ייצור גבוהות, ניתן להישאר בגבול מחירים שפוי).

כל פריט נשאר באתר למשך שלושה שבועות, ומתחיל לצבור הזמנות מלקוחות. אם הפריט עבר את כמות המינימום, המעצב מייצר את אותה כמות פריטים. כך, המעצב לא יוצא מופסד והלקוח מקבל את הפריט במחיר אטרקטיבי.

המעצבים מציגים פריטים, הצרכנים בוחרים מה הם מייצרים. Buoy-Up | צילום מסך

מי שאחראית על הפלטפורמה היא קבוצת יזמים המשלבים בין ניסיון בתחום האופנה לידע טכנולוגי: רועי להב וניר לזניק המגיעים מתחום מערכות המידע, ושני אלקין מעולם עיצוב האופנה. לאחר שנים של עבודה כמעצבת שכירה, שני החליטה לצאת לדרך עצמאית עם מותג משלה. בדרך לייצור הקולקציה, נתקלה שני בקשיים הרבים שעומדים בדרכו של מעצב אופנה מתחיל המייצר בכמויות קטנות. לאחר ייצור ומכירת הקולקציה ראשונה, תהליך שלא הייתה פשוט עבורה, שני פנתה לניר ורועי ויחד חשבו על שילוב של שיטת מימון ההמונים בפלטפורמה ייעודית למעצבי אופנה, כדי ליצור עבורם סביבה חסרת סיכון ולהנגיש את המחירים לקהל רחב יותר.

בניגוד לקיקסטארטר, אתר מימון ההמונים המוכר בעולם, אין אפשרות לתרום כסף למעצב אלא רק להזמין את המוצר מראש.

בין המעצבים שכבר נכנסו למיזם ניתן למצוא את Muslin Brothers, הילה גליק, אפרת עזוז, חן בר כליפא, SackPack, דניאלה גלפר ועוד.

"ייצור לפי הזמנה זו יוזמה מבורכת", אומרת מעצבת התכשיטים אפרת עזוז. "זאת יותר מאלטרנטיבה לקונסיגנציה, במסגרתה המעצב מקבל רק חלק קטן מהמכירה. גם כשאני עובדת עם חנויות שקונות ממני את המוצרים, אני צריכה להכין מלאי מסוים, שיכול להיות שלא יקנו עד סוף העונה. כאן בסך הכל הכנסתי שרשרת אחת, ולא הסתכנתי עם הוצאת כספים ולא השקעתי יותר מדי מאמץ. דברים שלא דורשים סיכון גדול מדי הם דברים שמושכים אותי, משהו שאני לא צריכה להשקיע בו ואז להחזיק אצבעות".

שרשרת של אפרת עזוז המוצגת באתר | צילום מסך

היזמים נמצאים כעת בעיצומו של סבב גיוס. השקת האתר תתבצע בעוד מספר ימים, ביריד ה-Dress Code שיתקיים בסוף השבוע הקרוב – מלווה בתצוגה ממשית של הפריטים המוצעים באתר. אפשר בינתיים להרשם לאתר וכאשר ייצא לדרך תהיו הראשונים לדעת.

"המטרה שלנו היא להיות פלטפורמה גלובאלית", מגלה להב, אחד היזמים. "אנחנו כבר היום עובדים עם מעצבים מלונדון ואנגליה, שהוא שוק המטרה הראשון שלנו. בנוסף קיימת אג'נדה של הכרת מעצבים ישראלים לחו"ל, והיום רוב המעצבים שמציגים באתר הם ישראלים. יש בארץ המון מעצבים מוכשרים, שהם פחות מוכשרים בשיווק וניהול עסקי ופתרון כמו שלנו יכול להיות פתרון נהדר עבורם".

האם הפלטפורמה האלטרנטיבית תוכל לנצח את החוקים העתיקים של תהליך הייצור והעיצוב, הכל כך מוכר וידוע? ימים יגידו. בינתיים ניתן לומר שכל עוד מעניקים לנו פריטים מעוצבים במחירים שפויים, זו סיטואציה בה שני הצדדים מנצחים – המעצב והצרכן.

חולצה של Muslin Brothers המוצגת באתר | צילום מסך

המטרה: להפוך לפלטפורמה גלובאלית | צילום מסך

בהצלחה. Buoy-Up | צילום מסך

השאירו תגובה