הכירו את הסבא הכי אופנתי בעולם

אלן ברדבורי, פועל בניין בפנסיה בן 70, מוציא מדי חודש כאלף שקלים על בגדי מעצבים שכוללים את ז'יבנשי, ויויאן ווסטווד וגוצ'י ומסרב נחרצות ללבוש בגדים משעממים | "אופנה היא ביטוי של האישיות ואני לא חושב שאני צריך להפסיק רק בגלל שהגעתי לגיל מסוים", הוא מסביר | וכן, הוא לגמרי סלב בשכונה שלו ומוכן להצטלם עם כולם, רק צריך לבקש

מאת  | ‏ 11 מאי 2014
ברדבורי. חייב עניין בבגדים (צילום: מתוך הדיילי מייל)

ברדבורי. חייב עניין בבגדים (צילום: מתוך הדיילי מייל)

כשזה נוגע לסבים טרנדיים קשה לחשוב על הרבה כאלה. נכון שכמעט כל סבא מסתיר בארון איזה פריט וינטג' מגניב במיוחד, אבל מעטים הם הגברים בני ה-70 שאוהבים אופנה כמו אלן ברדבורי מאנגליה.

פועל הבניין שיצא לפנסיה אולי זכאי באנגליה ל-20% הנחה בחנויות עשה זאת בעצמך ובגנים העירוניים, אבל למרות הקשיים הכלכליים את הכסף הגדול הוא מוציא על בגדים ונעליים. מדי חודש משקיע ברדבורי 160 פאונד (934 ש"ח) על בגדי מעצבים הכוללים את ויויאן ווסטווד וגוצ'י מהם הוא רוכש חולצות רחבות ומגפיים מסוגננים.

ברדבורי הוא פאשניסט אמיתי עם שני ארונות בביתו הכוללים את הקולקציה הססגונית של בגדי מעצבים. כתוצאה מהתחביב שלו הוא גם נעצר לא מעט פעמים ברחוב על ידי סקרנים שמחמיאים לו על בגדיו האקסצנטריים.

לא מוכן לשמוע על בגדים רגילים של סבים

לא מוכן לשמוע על בגדים רגילים של סבים

בשנות ה-60 שירת ברדבורי בתור תותחן בחיל האוויר המלכותי והוצב בבורנאו שבאסיה, אתר העימות המרכזי בין מלזיה לאינדונזיה בין 1962-69. הצבא הבריטי פעל באזור נגד האינדונזים ונגד מהפכות קומוניסטיות שניסו להשתלט על האזור. כבר אז ברדבורי אהב אופנה בכל ליבו ומזהיר היום שלעולם לא יוותר על הג'ינס הקרוע שלו כדי להיות איש זקן ושגרתי.

"כל מי שמציע שאלבש מכנסיים עם חולצה בצבע בז' יכול לשטוף את הפה שלו", סיפר בראיו לדיילי מייל, "תמיד עקבתי אחרי הטרנדים של אופנה ואני לא מתכוון להפסיק עכשיו רק בגלל שאני בן 70. כשעזבתי את בית הספר בגיל 15 והייתי ילד צעיר חשבתי שנראיתי לא רע בכלל. אז בשנות ה-70 אהבתי את כל התמה של ילדי הפרחים ובשנות ה-80 לבשתי המון עור. החוש האופנתי שלי התפתח במרוצת השנים. אופנה היא ביטוי של האישיות של אנשים ואני לא חושב שאני צריך להפסיק רק בגלל שהגעתי לגיל מסוים".

מכנסי עור ומגפיים הם עיקר הארון שלו (צילום: מתוך הדיילי מייל)

מכנסי עור ומגפיים הם עיקר הארון שלו (צילום: מתוך הדיילי מייל)

"גיליתי את ויויאן ווסטווד לפני כשמונה שנים, ואז התחילה האובססיה שלי"

בין הפריטים האהובים בארונות יש לא מעט מעילי מעצבים, מכנסיים ונעליים. המעצבת האהובה עליו היא ויויאן ווסטווד הבריטית. בית האופנה של ווסטווד כל כך הופתע לשמוע על ברדבורי, שהם הזמינו אותו למסיבת תה בחנות שלהם במנצ'סטר בה נחשפה הקולקציה החדשה של המותג.

"גיליתי את ויויאן ווסטווד לפני כשמונה שנים ואז התחילה האובססיה שלי", מספר ברדבורי. "אני אוהב את העיצובים שלה, הם אסימטריים והיא לא עוקבת אחרי כללים או מנסה להתאים את עצמה לנורמות. אני קונה את הבגדים שלה מתי שאני רק יכול והצוות של החנות במנצס'טר מכירים אותי היטב. הם תמיד נותנים לי חיבוק כשהם רואים אותי".

ברדבורי כיום מתנדב בתור יועץ ומודה שהסגנון לבוש שלו רחוק מלהיות שגרתי. לילדים שלו, טרייסי בת ה- 40, לי בן ה-40, אליין בת ב-31 , כריסטופר בן ה- 31 והנכדה ג'ייד בת ה- 22, היה קשה לקבל את זה בהתחלה והם היו מבקשים ממנו לעבור את הכביש כדי שלא יראו במחיצתם, היום הם כבר התרגלו לרעיון ואפילו גאים בסבא המגניב שלהם.

במקום האהוב עליו - הארון (צילום: מתוך הדיילי מייל)

במקום האהוב עליו - הארון (צילום: מתוך הדיילי מייל)

"אני בחיים לא אלבש מכנסיים פשוטים וחולצות בז' עם סוודרים"

ברדבורי הפך לדמות מוכרת באזור מגוריו. "כל כך הרבה אנשים באים אליי ברחוב ואומרים דברים כמו, 'אני אוהבת את זה שיש לך אומץ", הוא מספר בגאווה, "כנראה שאני באמת נהנה מתשומת הלב. הרבה אנשים מבקשים להצטלם איתי אבל יש גברים צעירים ששופטים אותי וקוראים לי הומו בגלל שאני לובש מגפי פיראטים וחולצות רחבות, אבל לא אכפת לי. אני אוהב את הסגנון שלי וזה הדבר העיקרי".

התלבושת המועדפת עליו היא ג'ינס קרוע , חולצה של ויויאן ווסטווד עם צבע זהב נוצץ על השרוולים וצעיף של דגל בריטניה על הצוואר. "אני מתלבש בצורה קולנית וצבעונית", הוא מסביר, "אני כנראה באמת קצת שוויצר. הגיל הוא רק מספר, הוא לא קשור לאופנה. נלסון מנדלה אמר שאסור לנו להיות משועבדים, אלא לזהור ולכן אנחנו נותנים לאנשים את ההזדמנות לעשות אותו הדבר. אני דוגל בפילוסופיה הזו".

סלב בשכונה שלו והוא לגמרי אוהב את התשומת לב (צילום: מתוך הדיילי מייל)

סלב בשכונה שלו והוא לגמרי אוהב את התשומת לב (צילום: מתוך הדיילי מייל)

השאירו תגובה