מהפבורן ועד מידלטון: שמלות הכלה הבלתי נשכחות של כל הזמנים

שמלת המיני של אודרי הפבורן, החליפה של מרילין מונרו, השמלה הורודה של ג'סיקה בייל, השמלה הממוחזרת של קירה נייטלי והתחרה הבלתי נגמרת של קייט מידלטון | הכוכבות שצעדו לחופה בשיא הסטייל

מאת  | ‏ 5 מאי 2014

מימין למעלה, בכיוון השעון: אליזבת טיילור, מרילין מונרו, קייט מידלטון ואודרי הפבורן

מדי שנה, רגע לפני שעונת החתונות נפתחת, הכלות לעתיד מחפשות את הטרנדים החמים בעולם השמלות. פעם הקצפת שולטת, בעונה לאחר מכן שקוף וצמוד, לפעמים השרוולים תפוחים, לעיתים גזרת הסטרפלס היא הלהיט של התקופה. כדאי דווקא ללמוד מהפאשניסטות הגדולות שלאורך השנים הולכות בדרך משלהן, שוברות מוסכמות ומדלגות מעל מגמות חמות – עם שמלות כלה שונות, מיוחדות ובעיקר סופר סטייליסטיות.

אודרי הפבורן, 1954

שמלת הכלה של הפבורן מסבירה מדוע הכוכבת, שהייתה צריכה לחגוג השבוע 85, היא אייקון האופנה הגדול של כל הזמנים. השמלה של בית בלמיין מציגה את המותניים הצרות והמפורסמות של הפבורן, עם שרוולים תפוחים המחמיאים לגזרת הפטיט של הכוכבת. צווארון גבוה, כפפות ארוכות וכתר של פרחים השלימו את הלוק הלא פחות ממושלם.

האם זו שמלת הכלה המושלמת בעולם? אודרי הפבורן

מרילין מונרו, 1954

אייקון היופי הנצחי הלכה על התלבושת הכי לא טיפוסית עבור חתונתה השנייה: חליפת חצאית חומה עם קולר פרווה לבן. המראה אלגנטי, ייחודי ומציג נשיות חדשה ועוצמתית.

מרילין מונרו וג'ו דימאג'יו, שניהם בחליפות

גרייס קלי, 1956

שמלת הכלה של גרייס קלי היא אחת השמלות המפורסמות ביותר בהיסטוריה. 36 תופרות עבדו על היצירה, שהכילה למעלה מ-100 מטרים של משי ו-300 מטרים של תחרה, עם טול משי ופנינים. הכוכבת ההוליוודית שהפכה לנסיכת מונקו נראתה כמו בת מלוכה אמיתית, רגע לפני שקיבלה את התואר.

הנסיכה גרייס קלי. בת מלוכה אמיתית וההשראה לשמלת הכלה של קייט מידלטון

אליזבת טיילור, 1964

השחקנית היפייפיה נישאה שמונה פעמים, ושמלת הכלה מספר חמש הייתה המוצלחת מכולן. שמלת שיפון צהובה וכתר פרחוני בשיער היוו לוק מקסים וייחודי. תודו שכלה כזו עוד לא ראיתם. אגב, לאותו חתן (ריצ'רד בורטון) נשארה נשואה למשך עשור – משך הזמן הארוך ביותר בו הייתה טיילור נשואה. כנראה שיש משהו בצהוב הזה.

אליזבת טיילור בשיפון צהוב וכתר של פרחים | צילום: גטי אימג'ס

פריסילה פרסלי, 1967

הכלה, הצעירה מאלביס בן זוגה ב-11 שנים, הציגה לוק מקסים וצנוע בשמלת משי עם שרוולי תחרה. כתוספת היא הניחה על ראשה כתר, הינומה ותסרוקת נפוחה שהולמת את התקופה.

אלביס ופריסיליה פרסלי ברוח שנות השישים

מיה פארו, 1966

הפרש הגילאים בין פארו ובן זוגה "קצת" יותר גדול מבין בני הזוג פרסלי. פארו בת ה-21 התחתנה עם פרנק סינטרה בן ה-50 כשהיא לבושה באופן מוקפד, אלגנטי ומודרני. פארו בחרה שמלת ז'קט, תסרוקת קצוצה ונעליים שטוחות – קוליות לשמה.

מיה פארו פרנק סינטרה. צעירה ומודרנית | צילום: גטי אימג'ס

יוקו אונו, 1969

נעליים שטוחות, גרביים עד הברך, שמלת מיני וכובע גדול – כך נישאה יוקו אונו לג'ון לנון. רק משקפי השמש השחורים עצרו את הרצף הלבן.

ג'ון לנון ויוקו אונו בטוטאל לוק לבן | צילום: גטי אימג'ס

ביאנקה ג'אגר, 1971

כשדוגמנית מניקרגואה מתחתנת עם סולן ה"רולינג סטונס" עם תפאורה מהממת של עיירת הריביירה סן טרופה – סביר להניח ששמלת הכלה תהיה סופר מגניבה ויוצאת מגדר הרגיל. וכזה בדיוק היה האאוטפיט של ביאנקה – לא שמלה כי אם חליפת מכנסיים אדג'ית עם מחשוף עמוק וכובע רחב שוליים בעל הינומה.

ביאנקה ומיק ג'אגר. הכי קולים שיש

שרה ג'סיקה פרקר, 1997

שג"פ נישאה למת'יו ברודריק כשהיא לובשת שמלה בצבע הכי לא קונבנציונלי בעולם החתונות. זה ככל הנראה הדבר הכי רחוק מהטרפת שלבשה בדרך לחתונה שלה ב-"סקס והעיר הגדולה". אולי קיבלה השראה מהסרט "הכלה לבשה שחורים". שנים אחרי החתונה, סיפרה שרה בראיון שבדיעבד היא מצטערת שלא לבשה לבן.

שרה ג'סיקה פרקר. האישה בשחור

גוון סטפני, 2002

הפאשניסטה הבלונדינית נישאה לסולן להקת "בוש", גווין רוסדייל, בשמלת כלה בעיצוב ג'ון גליאנו. השמלה התפוחה נראית כאילו נטבלה בבריכה ורודה. אהבנו את התעוזה.

גוון סטפני מגניבה כהרגלה, עם שמלת לבנה-ורדרדה

קייט מידלטון, 2011

הדוכסית מקיימבריג' לבשה שמלה כל כך יפה, שברגע שהעולם ראה אותה, חיש מהר היא נכנסה לספרי ההיסטוריה של שמלות הכלה. שרה ברטון מבית אלכסנדר מקווין יצרה עבורה ורסיה מהממת של שמלת הכלה של גרייס קלי. שמלת מחוך צחורה עם צווארון תחרה מוגבה ושרוולים ארוכים. חלקה התחתון עשוי סאטן בגוון שנהב וממשיך אותו שובל באורך שני מטרים. אפשר לראות שיש פה חשיבה מדוייקת על הפרטים הקטנים.

ידובר עליה עוד שנים רבות. השמלה של קייט מידלטון | צילום: גטי אימג'ס

סופיה קופולה, 2011

בטקס צנוע באיטליה, הבמאית הכי שיקית התחתנה בשמלת שיפוןהמקסימה בעלת גוונים שבין לבנדר ולילך. את השמלה עיצב אזדין אלייה ואנחנו עדיין חולמים עליה בלילה.

סופיה קופולה. "את תלבשי את השמלה הסגולה"

קייט מוס, 2011

קייט מוסהתחתנה עם המוזיקאי ג'ימי היינס בשמלה של המעצב השערורייתי ג'ון גליאנו, שהוא לא במקרה ה-BFF שלה. השמלה מורכבת מתחרה ואבנים, משולבים בהדפס עלים רך. הגזרה נשפכת והווייב מאד בוהו רומנטי.

הולכת על השערורייתי ביותר, גם ביום חתונתה. מוס בבוהו שיק רומנטי וקליל

ג'סיקה בייל, 2012

ג'סיקה בייל נישאה לאהוב ליבה (וליבנו) ג'סטין טימברלייק בשמלת כלה של ג'יאמבטיסטה ואלי. הורוד הבהיר החמיא לכלה הצעירה, כפי שניתן היה לראות במגוון שערי העיתונים ביום למחרת. הכי ברבי וקן.

ג'סיקה את ג'סטין. ברבי וקן בגרסה השובבה

אן הת'אווי, 2012

שמלת המשי התפוחה מבית ולנטינו הפכה את הת'אווי לנסיכה אמיתית ליום אחד. את השמלה ממשיך שובל מעוטר באפליקציות פרחים מסאטן וגוון עמום של ורוד. היא הוסיפה סרט ראש בסגנון שנות העשרים שהקנה לתלבושת לוק ייחודי וקסום.

ד"ש משנות העשרים. אן הת'אווי

קירה נייטלי, 2013

קירה נייטלי נישאה בטקס אינטימי ועל כן הלכה על שמלה פשוטה (הכל יחסי כמובן) של בית האופנה שאנל. השוס: זו שמלה שהיא כבר לבשה בעבר לטקס פרסי ה"בפטא" בלונדון. לשמלה היא הוסיפה נעלי בובה, זר פרחים על ראשה ומשקפי שמש לדיסטנס ששמור לכלות קוליות בלבד.

אאוטפיט מושלם לדילוגים. נייטלי בשאנל

אבריל לוין, 2013

חתונה, או שמא הלוויה רוקיסטית במיוחד? אבריל הלכה על טוטאל לוק שחור. מההינומה, דרך השמלה, הנעליים ואפילו הזר. האם זה נתן לגיטימציה לאורחות להגיע בשמלה לבנה?

שחור על שחור. אבריל לוין בשמלת כלה בלאקרית

השאירו תגובה