אפקט ג'ורג': כל הבגדים שלבש הנסיך הפכו לסולד אאוט

הנסיך ג'ורג' התגלה כמכתיב טרנדים רציני, רק בן תשעה חודשים וכבר יכול ללמד את אמא שלו דבר או שניים על אופנה | מעצבי הבגדים שלבש ג'ורג' בטיול לאוסטרליה הפכו למפורסמים והפריטים הפכו סולד אאוט תוך שעות ספורות

מאת  | ‏ 29 אפריל 2014

איקונות אופנה. ג'ורג' הקטן ואמא קייט | צילום: גטי אימג'ס

יש לו אמנם את הלוק של אבא שלו, אבל מסתמן שאת החוש האפנתי קיבל יורש העצר הבריטי, הנסיך ג'ורג', דווקא מאמא קייט. ג'ורג'י-פורג'י, התינוק הכי סלב בעולם, בן תשעה חודשים בלבד, חזר כעת מהסיור המלכותי הראשון שלו באוסטרליה וניו זילנד הרחוקות, והתגלה כטרנד-סטר לא פחות משמעותי מאמו האופנתית.

מעצבי הבגדים שלבש ג'ורג' בטיול הפכו למפורסמים בן-לילה, וכל הבגדים נמכרו תוך מספר שעות. העליה הדרמטית במכירות קיבלה את השם "אפקט ג'ורג'", בדומה ל"אפקט מידלטון" המשוייך לאמו.

| הטרנד החם של ג'ורג'י: עולם הימאות |

הבגד הראשון שקיבל תשומת לב בביקור היה זה שבו נחת ג'ורג', חליפה של חברה אירופאית בשם "ANNAFIE". זמן ההמתנה על מנת לרכוש אותה כעת עומד על חודשיים, והרשימה מתארכת מיום ליום. תוך דקות ספורות מנחיתת המשפחה המלכותית, הוצף טוויטר בספקולציות לגבי מוצאם של הבגדים של ג'ורג'י, והקהל חד העין איתר מהר את העיצוב הייחודי. היו גם מבקרים שטענו שהבגד נראה כמו שמלה ושאינו מודרני מספיק. על ג'ורג' הפטפוטים הללו לא השפיעו, והוא המשיך להפיץ את סגנונו הקלאסי באירועים מלכותיים שונים.

האוברול הנמכר בעולם (צילום: גטי אימג'ס)

האוברול הנמכר בעולם (צילום: גטי אימג'ס)

הבגד הבא שיצר היסטריה אף הוא היה מעולם הימאות, אוברול עם רקמה של סירה, בעזרתו עשה התינוק רושם על תינוקות בני גילו במפגש הורים וילדים מיוחד. העולם מיד רץ לעדכן את הגרדרובה של ילדיו, ולהכניס את הסירות למלתחה. הפריט הוא פרי עיצובה של מעצבת העילית לילדים רייצ'ל ריילי, ומחירו עומד על 77 ליש"ט (450 ש"ח). האוברול נעלם מהמלאי כמעט מיד.

גם האקססוריז של הנסיך יצרו טרפת קניות. בובת קנגרו שאחז עמו הדוכס מקיימברידג', לאחר שניתנה לו עבור בנו בעיר סידני, גם היא נחטפה מהמדפים שעות אחרי שפורסמו התמונות בתקשורת. אלפי בובות נמכרו מיד, והפעם במחיר זול: 7 ליש"ט בלבד. (כ-40 שקל)

טרפת קניות מסוג אחר (צילום: גטי אימג'ס)

טרפת קניות מסוג אחר (צילום: גטי אימג'ס)

מומחים טוענים שהעניין אמנם הגיע לשיא בטיול לניו זילנד, אך ג'ורג' החל לתת אותותיו כטרנדסטר עוד לפני כן. ביום האם האחרון הצטלמה המשפחה, והנסיך לבש בגד גוף תכול עם הכיתוב "ג'ורג'" על החזה. חברת My1stYears.com, המתמחה שבגדים בעיצוב אישי, מכרה באותו יום 1,200 חליפות תינוק כאלה תוך ארבע שעות. נוצרו גם לא מעט חיקויים בהשראת בגדי הנסיך הקטן, וכולם מצליחים להמכר היטב. המושג "אפקט הנסיך ג'ורג'" נוצר רק שלושה ימים לאחר צאתו מבית היולדות, כשכוסה בבד בשווי 20 ליש"ט (117 ש"ח), שכל המלאי ממנו נמכר מיד.

"לקייט כבר היתה השפעה אופנתית גדולה לפני ג'ורג', ועכשיו יש לה השפעה גם על שוק ביגוד התינוקות", אומרת איזבלה מינקיוויץ', מייסדת רשת "בלו אלמונדס" לציוד לתינוקות, המזוהה עם מידלטון, שרכשה בו כשהיתה בהריון הרבה מהציוד עבור בנה. "כשקייט צולמה בחנות שלנו בהריון, היא התעניינה בעריסה בסגנון משה בתיבה, ומיד עלו דרמטית מכירות העריסה. הורים גם מגיעים אלי ומבקשים שאמכור להם את הפריטים המדוייקים אותם מכרנו לקייט".

"מרענן לראות השפעה של תינוק שלבוש לא יותר מדי טרנדי, אלא כמו ג'נטלמן אנגלי", אומר מומחה המיתוג ניק איד. "אפקט ג'ורג' אפשרי כי התינוק לובש בגדים שאינם מליין מעצבים שאי אפשר להשיג, שניתן למצוא ולרכוש אותם, בצבעים אופנתיים, ועדיין מלכותיים. אייקון אופנתי זה מישהו שיוצר טרנד, וג'ורג' יצר טרנד של ים עם הסירות וכל הפסים הכחולים שלו. יש לו את זה."

לבוש כמו ג'נטלמן אנגלי | צילום: גטי אימג'ס

דוגמן מלכותי (צילום: גטי אימג'ס)

דוגמן מלכותי (צילום: גטי אימג'ס)

לא מפחדת להלביש אותו באדום (צילום: גטי אימג'ס)

לא מפחדת להלביש אותו באדום (צילום: גטי אימג'ס)

היסטריה און ליין

היסטריה און ליין

השאירו תגובה