מסנוור: משקפי השמש של קיץ 2014 גדולים יותר ושקופים יותר

מראה מראה שעל הקיר, מדובר בטרנד הכי חם בעולם. מיד אחריו ממשיכים עם משקפי הרטרו, אבל גם הצבעוניים והשקופים תופסים מקום של כבוד | הגענו עד מילאנו כדי להבין מהם הטרנדים של הקיץ ועד כמה הישראלים מוכנים לשלם על משקפי השמש שלהם?

מאת  | ‏ 3 אפריל 2014
משקפיים גדולים בסגנון רטרו ממשיכים גם בקיץ ( משקפי גוצ'י לאירוקה - צילום: יח"צ)

משקפיים גדולים בסגנון רטרו ממשיכים גם בקיץ ( משקפי גוצ'י לאירוקה - צילום: יח"צ)

האביב כבר פה ואיתו גם קרני השמש הבלתי נגמרות. באקלים הישראלי אי אפשר להסתדר בלי משקפי שמש. אז איך בוחרים משקפיים? הגענו עד לתערוכת משקפי השמש mid02014 במילאנו כדי לבחון את הטרנדים הכי חמים של קיץ 2014.

התערוכה התפרסה על שישה מתחמי ענק וכללה את כל בתי האופנה המובילים. מלבד הטרנדים החמים לעונה שתיכף נגיע אליהם, נתקלנו גם בטכנולוגיות מתקדמות בעולם המשקפיים- חומרים חדשים כמו גומי, שימוש במגנטים, משקפיים שזוהרים בחושך, עדשות מיוחדות בסגנון פולורואיד ועוד הרבה המצאות מתקדמות.

טרנדים חדשים וממשיכים

נתחיל מהטרנד הכי בולט: המראה. כל בתי האופנה כולל כולם, הציגו לפחות דגם אחד שבו דמותנו משתקפת מהמשקפיים. בין אם זה גדול, קטן, צבעוני או חלק המראה תופסת את המקום הראשון בטרנדים של השנה.

אחר כך מגיע טרנד הרטרו. נכון, הוא לא חדש אבל הוא כאן כדי להישאר. הטרנד כולל בתוכו עדשות עגולות, מסגרות חתוליות , גשר בין העדשות ולוק האוברסייז. החידוש הבולט השנה משלב גם הרבה קווים גאומטריים. (לדוגמא הדגם המוביל של פראדה).

המסלול משפיע על המשקפיים (דולצ'ה גבאנה לאירוקה - צילום: יחצ)

המסלול משפיע על המשקפיים (דולצ'ה גבאנה לאירוקה - צילום: יחצ)

הצבעים חזקים בעונה הקרובה הם בעיקר צבעי הפסטל. וכשאנחנו אומרים צבעוני, אנחנו מתכוונים גם למסגרות וגם לעדשות. שמנו לב בעיקר לצבע הירוק שנחשב לצבע חזק העונה. עוד טרנד שאי אפשר היה לפספס הוא הניאון. הוא הופיע גם בחורף, אבל הוא מקבל חיזוק בקיץ עם שלל צבעים חזקים. מי שהולך על הטרנד, אין סיכוי שיפספסו את המשקפיים שלו. השקוף, הטרנד האהוב עלינו, מגיע הקיץ גם בבגדים וגם בנעליים. כשהטרנד בא לידי ביטוי במשקפי השמש הוא מקבל איזשהו תחושה של ניקיון ופשטות.

יש לא מעט בתי אופנה שהציגו דגמים שמשלבים בין כל הטרנדים האלה (או לפחות חלק מהם). כך למשל גוצ'י, הוציאו השנה משקפי שמש בעיצוב רטרו עם עדשות שקופות במגון צבעים פסטליים. מה שנקרא, ליהנות מכל העולמות.

עוד שני טרנדים שפחות אהבנו אבל לגמרי מככבים הם, משקפי מסכה לגברים שעדיין ממשיכים איתנו לעונה החמה ומשקפי הטייסים שככל הנראה, לא ייעלמו לעולם.

הכי קיץ שיש: שקופים וצבעוניים (מארק ג'ייקובס לאירוקה - צילום יח"צ)

הכי קיץ שיש: שקופים וצבעוניים (מארק ג'ייקובס לאירוקה - צילום יח"צ)

הטייסים נשארים ומוסיפים לעצמם את טרנד המראה וגשר אף (גוצ'י לאירוקה - צילום: יחצ)

הטייסים נשארים ומוסיפים לעצמם את טרנד המראה וגשר אף (גוצ'י לאירוקה - צילום: יחצ)

בשביל משקפי שמש מוכנים לפתוח את הארנק

בגדי מעצבים זה דבר יקר. אפילו יקר מאד. רובנו לא יכולים להרשות לעצמו לקנות פריט לבוש מבתי האופנה המובילים, איכשהו כשזה נוגע למשקפיים אנחנו מוכנים לשחרר את הרסן, אולי בגלל האקלים המחייב, או בגלל המחירים הלא כל כך גבוהים בהשוואה לפריטים אחרים של המותגים.

מייקל וולף, מנכ"ל ונשיא חברת אירוקה, מסביר את התופעה "ישראלים אוהבים מותגים. ועוד יותר הם אוהבים שרואים את האייקון של המותג על גבי המשקפיים". אין ספק שהמשקפיים הם סמל סטטוס. העובדה שהם על הפנים שלנו והם אלו שמייצגים אותנו, גורמים להרבה אנשים לפתוח את הארנק במקומות שהם לא היו עושים זאת קודם.

אז איך המחירים שלנו בארץ לעומת חו"ל? "השוק הישראלי הוא שונה משאר העולם", מסבירה אלכסנדרה נת'ן, מנהלת מכירות של חברת ההפצה marchon, "הוא אמנם שוק קטן, אך עם הרבה תחרות. בגלל התחרות הגדולה כולם נאצלים להוריד מחירים. אין מה לומר, המחירים בישראל נמוכים מבשאר העולם". תודו, שזה נשמע מעודד.

המשקפיים שהכי אהבנו

משקפי השמש לקיץ 2014 ברשת אירוקה

1. גוצ'י, מחיר: 599 ש"ח
2.ריי באן, מחיר: 550 ש"ח
3. ריי באן קטיפה, מחיר: 399 ש"ח
4. מארק ג'ייקובס, החל מ- 399 ש"ח
5. פראדה, מחיר: מ- 699 ש"ח
6. לקוסט, מחיר: 499 ש"ח
7. לקוסט, מחיר: 399 ש"ח
8. פראדה, מחיר: החל מ- 699 ש"ח
9. דולצ'ה וגאבנה, החל מ- 699 ש"ח

הכתבת הייתה אורחת חברת אירוקה במיאלנו.

 

 

 

 

 

 

 

השאירו תגובה

 

  •  איפה אפשר לקנות את משקפיים 4 ו 5 במחירים שציינתם בכתבה?

    מאת: אלה |‏ 5 באפריל 2014 | 18:08
  •  

    מאת: המחיר האמיתי.... |‏ 3 באפריל 2014 | 17:58
  • ישראלים לא מבינים במשקפיים, טעם מביך..

    לא כל טרנד מתאים לכל פנים, תתייעצו.

    מאת: מביני דבר |‏ 3 באפריל 2014 | 17:13
  •  המחירים לא תואמים בכלל לחנויות בארץ!!

    גוצ'י ב600??? אוליי באאוטלט לפני שנתיים

    פראדה לא עולה פחות מ1200 שח

    מאת: אנה |‏ 3 באפריל 2014 | 16:44
  •  המחירים בכתבה לא קרובים למחירים בישראל אפילו בחלום!!!

    מאת: לייה |‏ 3 באפריל 2014 | 15:47