מסופרמרקט ועד נמל תעופה: מסלולי התצוגות הכי מטורפים

אם יש משהו שיכול להיות מלהיב יותר מקולקציה חדשה על המסלול, זוהי ללא ספק התפאורה של התצוגה | לואי ויטון, שאנל וטומי הילפיגר עשו את זה בדרכים לא שגרתיות

מאת  | ‏ 19 מרץ 2014

כמו בחיים, כך גם באופנה: לא תמיד חשוב רק מה שבתוך הקנקן. גם אם מדובר בקולקציה שהיא לא כל כך סוחפת ומטריפת חושים, היא יכולה להחקק בזכרון של אושיות האופנה דרך כל מה שמסביב לבגדים המוצגים על המסלול. תפאורה מיוחדת ולוקיישנים שעולים על כל דמיון הופכים תצוגת אופנה בנאלית למופע ייחודי שטרם נראה.

הסופרמרקט של שאנל, סתיו חורף 2014

קרל לגרפלד עשה זאת בגדול בתצוגה המגניבה של שאנל בפריס. קארה דלווין הובילה את התצוגה והאחות הקטנה של קים קרדשיאן, קנדל ג'אנר, גנבה את ההצגה. קרל, כפי שתראו בהמשך, מחבב הפקות גרנדיוזיות, והפעם הפך את הגרנד פאלה לסופרמרקט היוקרתי והשיקי ביותר שיכולתם לדמיין. שקיות שופינג חולקו עם השרשראות המפורסמות של המותג והדוגמניות דחפו זו את זו בעגלות סופרמרקט בין המדפים השונים שכללו "מאכלי שאנל" ביניהם הוט קטשופ (מלשון הוט קוטור), בשמים של המותג ועוד. הדוגמניות עוטרו ברסטות מזויפות שהתאימו לבגדיהן שנעו מטוויד קלאסי לחליפת שני חלקים ורודה.

סליחה, איפה אפשר למצוא קורנפלקס? שאנל בסופר | צילום: גטי אימג'ס

על המסלול, בין המוצרים | צילום: גטי אימג'ס

לגרפלד ודלווין מטיילים במעברים | צילום: גטי אימג'ס

המדבריות של פייר קרדן, אביב קיץ 2008

לא בכדי זוהי דרך המשי. קולקציית אביב קיץ לשנת 2008 של פייר קרדן הוצגה דווקא במדבר הצחיח למרגלות הרי החול שלצד דרך המשי המפורסמת בפאתי דונחואנג שבצפון מערב סין. קרדן לא היה יכול לבחור נוף מתאים יותר לקולקציה שלו, שכללה שמלות משי מרהיבות שנסחפות עם הרוח בגוונים פסיכודליים וכן בגווני אדמה אדומים ובצבע לבן טהור. לדוגמניות ודאי נכנס לא מעט חול לעקבים אבל הן המשיכו לצעוד לאורך המסלול העקלקל על החול.

אופנה במדבר. פייר קרדן

הן הולכות די הרבה. דוגמניות במדבר בתצוגת האופנה של פייר קרדן

שאנל בהרי השלג, סתיו חורף 2010

בגובה 9 מטרים ועם 240 טונות של קרחון אמיתי שיובא במיוחד מסקנדינביה, עיטר קרל לגרפלד (איך לא?) את המסלול של שאנל לתצוגת סתיו חורף 2010. הסצינה הארקטית התאימה בול לבגדים הכבדים שכללו לא מעט מגפיים הררים, מעילי עור והרבה מאד פרווה מחממת שבניגוד לשימוש הרב שלגרפלד עשה בה עם פנדי, פה הייתה מזויפת. וכיאה לתצוגה לגרפלדית, המסלול הציג את מרבית הבגדים באופן לא לחלוטין לביש מחוץ לתצוגה אבל בהחלט מאד קוטורי.

לשמחת האסקימוסים. הרי שלג על המסלול | צילום: גטי אימג'ס

בהרי השלג. שאנל | צילום: גטי אימג'ס

חגיגת הקיץ של טומי הילפיגר, אביב קיץ 2014

מהקור הישר אל החום הלוהט. החורף עדיין כאן, אבל אפשר לבנות על טומי הילפיגר לייצר לנו אווירת קיץ מושלמת עם מסלול שנראה כמו טיילת מלווה בדיונות חול מרשימות עם דשא, כסאות מציל, שני גלשנים שנתקעו בחול ושלט שכתוב בו "הגלישה אסורה". המוסיקה גם כן הותאמה לאווירה עם שירים של הרד הוט צ'ילי פפרס וכיאה לאווירה השמשית, הילפיגר הציג קולקציה שכולה קיץ, חוף ים וכיף חיים באווירה קליפורניה. בקולקציה הוצגו בעיקר שמלות מיני, חצאיות ניאופרן בלוק מבולגן ומכנסונים ממשי.

הקיץ מגיע | צילום: גטי אימג'ס

לכבוד הקיץ שהגיע | צילום: גטי אימג'ס

טומי הילפיגר. בונה ארמונות מחול | צילום: גטי אימג'ס

בטיסה ישירה: שאנל, ריזורט 2008

קולקציות ריזורט נועדו לעורר תחושת חופש ומסלול התצוגה של שאנל עושה בדיוק את זה. קרל לגרפלד אחראי על התצוגה המרהיבה לבית שאנל, הממוקמת בהאנגר בלוס אנג'לס שעוצב כטרקלין מפנק בשדה התעופה וכולל שלושה ברים של קוקטיילים, תיקי טיסה בכל מושב, מסכים על המראות ונחיתות ב"ליין הטיסות של שאנל", וכמובן – מטוס ענק וממותג. "טיסות ושדות תעופה הפכו לסיוט", אמר לגרפלד בראיון ל-Style.com. "לוס אנג'לס היא על החלום של מטוסים פרטיים, מכוניות יפות ויוקרה. קולקציות הריזורט הן על החלום של חופש". אין ספק שהבגדים היוקרתיים שהוצגו בקולקציה ושלבו בין מראה ספורט אלגנט לבין שמלות ערב שדרו בדיוק את אותה תחושה של חופש ויוקרה.

שאנל ריזורט | צילום: גטי אימג'ס

קריאה אחרונה לפאשניסטות. המטוס של שאנל | צילום: גטי אימג'ס

פנדי בחומת סין, אביב קיץ 2008

באורך 8,851 ק"מ, חומת סין מהווה את כברת דרך ללכת בה, מה שכמובן לא הרתיע את קרל לגרפלד מלהציג שם את תצוגת האופנה של פנדי. האירוע נערך במעלה החומה ההיסטורית עם תאורה שהאירה את הדוגמניות ואת סביבתן. ז'קטים בסגנון שנות החמישים ומעילי פרווה היו ההיילייט של הערב, אם נניח בצד את הנוף עוצר הנשימה.

מרהיב. פנדי על חומת סין | צילום: גטי אימג'ס

פנדי על חומת סין | צילום: גטי אימג'ס

המדרגות הנעות של לואי ויטון, אביב קיץ 2013

עבור קולקציית אביב קיץ 2013 שלו, לואי ויטון כשמארק ג'ייקובס עומד בראש, שילבו בתוך המסלול שני גרמי מדרגות נעים בבניין המקסים של Cour Carree – חלק מהלובר בפריז. המדרגות הנעות עוצבו על ידי האמן דניאל בורן ויצרו אפקט מרשים כשהדוגמניות ירדו בהן. אלא שויטון לא בדיוק המציאו את הגלגל שכן הראשונים שחשבו על השילוב בין מסלול דוגמנות לבין מדרגות נעות היו קנזו בקולקציית הסתיו שלהם לשנת 2013. בכל אופן, האפקט הסופי היה מרהיב ביופיו.

על המדרגות. לואי ויטון | צילום: גטי אימג'ס

חינני להפליא | צילום: גטי אימג'ס

השאירו תגובה