פרידה אופנתית מהמעצבת לורן סקוט ששמה קץ לחייה

מעצבת האופנה, לורן סקוט, בת הזוג של מיק ג'אגר בת ה- 49, שמה אתמול קץ לחייה בדירתה במנהטן | עולם האופנה נפרד מהמעצבת שהלבישה המון כוכבות ואפילו אנה ווינטור מגיבה

מאת  | ‏ 18 מרץ 2014
לורן ומיק.  תפרה לו ולרולינג סטון בגדים למסע הופעות (צילום: גטי אימג'ס)

לורן ומיק. תפרה לו ולרולינג סטון בגדים למסע הופעות (צילום: גטי אימג'ס)

עולם האופנה מרכין ראשו אל מול נטישתה הדרמטית של מעצבת האופנה והסטייליסטית לורן סקוט. סקוט, שהיתה דמות צבעונית וברבורית ששמלותיה צעדו על שטיחים אדומים רבים, בת זוגו של מיק ג'אגר ומושא לקנאתן של רבות, נמצאה ללא רוח חיים בביתה המפואר שבמנהטן כשצעיף משי כרוך סביב צווארה. סיבת המוות טרם נקבעה, על אף שהנטייה הטבעית היא להאמין כי מדובר בהתאבדות, מאחר שלא נמצאו כל סימנים להתערבות חיצונית בדירה.

טרם נמצא מכתב התאבדות, וסימן החיים האחרון שהראתה סקוט היתה הודעת טקסט אותה שלחה לעוזרת האישית שלה, בה ביקשה שתבוא לביתה. האסיסטנטית הגיעה למקום ומצאה את סקוט תלויה, ללא רוח חיים. הידיעה על מותה של סקוט הותירה את אהוביה המומים. דוברו של מיק ג'אגר, שנמצא כעת בסיבוב הופעות עם ה'רולינג סטונס' באוסטרליה מסר כי ג'אגר, שהיה בן זוגה משנת 2001, "המום והרוס לחלוטין מהחדשות," וכהוכחה לכך בוטלה ההופעה הקרובה ביבשת.

לורן סקוט על המסלול (צילום: גטי אימג'ס)

לורן סקוט על המסלול (צילום: גטי אימג'ס)

סקוט היפה והגבוהה היתה ילדה מאומצת להורים מיוטה, שהחלה את דרכה הנוצצת דרך עולם הדוגמנות. הצלם ברוס וובר גילה אותה כשסיימה את התיכון, היא הצטלמה לקמפיין של קלווין קליין, וכך מצאה את עצמה מטיילת בפריז ומדגמנת עבור שאנל והצלם דיוויד ביילי. בשנת 1990 חזרה סקוט לארה"ב, עברה להתגורר בקליפורניה, ועשתה הסבה מקצועית לסטיילינג. מהר מאוד התחברה עם האנשים הנכונים ועבדה בכל הקמפיינים הגדולים.

סקוט תפרה לעצמה בגדים מאז שהיתה ילדה קטנה, קטנה אך גבוהה באופן חריג, ולא הצליחה למצוא בשום מקום בגדים שיתאימו למידותיה, שבסוף גיל ההתבגרות הגיעו ללא פחות מ-1.93 מטר גובה. בשנת 2006 הפכה למעצבת אופנה של ממש, כשיצאה עם לייבל משלה וקולקצייה ראשונה בשם "ליטל בלק דרס".

עם שג"פ. התחילה לתפור בגדים כי לא מצאה בגדים לגובה שלה

עם שג"פ. התחילה לתפור בגדים כי לא מצאה בגדים לגובה שלה

מאז ועד היום בחרו כל הכוכבות הגדולות להתהדר בשמלותיה, ביניהן מדונה, ניקול קידמן, פנלופה קרוז, איימי אדאמס, אופרה ווינפרי וגם הגברת הראשונה מישל אובמה. סקוט תרמה מסגנונה הייחודי גם לקולנוע, ושמלותיה הדרמטיות השתתפו בסרטים כמו 'אושן 13' ו'עיניים עצומות לרווחה'. שמועה הוליוודית עיקשת גורסת כי סקוט היא המעצבת שנבחרה לעצב את שמלת החתונה של אנג'לינה ג'ולי שאמורה להנשא בקרוב לבראד פיט.

לאחרונה השיקה סקוט קו אופנה זול יותר ומצליח לנשים, שנמכר ברשת 'בננה רפאבליק', ובאופן כללי הקריירה שלה תמיד התנהלה בהצלחה ועל מי-מנוחות זוהרים. הסימן היחיד לצרות מקצועיות מתחת לפני השטח שמצליחים להיאחז בו קרוביה ואנשי התקשורת הוא הביטול של התצוגה שלה בשבוע האופנה האחרון בלונדון, שבאופן רשמי בוטל בגלל איחורים בייצור. עבודתה האחרונה של סקוט היתה עיצוב התלבושות לסיבוב ההופעות של הרולינג סטונס.

מאז שהתפרסמה הידיעה על מותה מתמלאת הרשת בצער ובהודעות טוויטר מוכות יגון של חבריה הידועים. "יש בי עצב עמוק על לכתה של לורן סקוט," כתבה באתר ווג העורכת אנה וינטור, שנחשבת בימים רגילים ללב הקרח של התעשיה. "לורן היתה פרפקציוניסטית, התגלמות מושלמת של העיצוב המופלא שלה: מלאה באישיות, כוח וסטייל. כאדם לורן היתה תמיד נדיבה באופן בלתי יאומן, אדיבה, נעיומה ומאוד כייפית. היו לה נימוסים של העולם הישן, אבל חוש חד לכל מה שמודרני. נתגעגע אליה מאוד."

הלבישה את מיטב הכוכבות (צילום: גטי אימג'ס)

הלבישה את מיטב הכוכבות (צילום: גטי אימג'ס)

עם הקולגה והחבר הטוב טום פורד (צילום: גטי אימג'ס)

עם הקולגה והחבר הטוב טום פורד (צילום: גטי אימג'ס)

ניקול קידמן, נהגה לבחור את השמלות של סקוט לאירועים חשובים (צילום: גטי אימג'ס)

ניקול קידמן, נהגה לבחור את השמלות של סקוט לאירועים חשובים (צילום: גטי אימג'ס)

עם הבן זוג ב- 13 שנים האחרונות, מיק ג'אגר (צילום: גטי אימג'ס)

עם הבן זוג ב- 13 שנים האחרונות, מיק ג'אגר (צילום: גטי אימג'ס)

 

השאירו תגובה

 

  •  גם קריירה מאוד מצליחה, גם נראית מדהים בגיל 50, גם מיק ג'אגר…

    זה נראה כאילו היה לה הכל. אולי זו הייתה תאונה?

    מאת: אורח |‏ 19 במרץ 2014 | 10:18
  •  

    מאת: Mia |‏ 19 במרץ 2014 | 03:04
  •  לדעתי היא לא התאבדה. אם זה היה מצב כלכלי – בן הזוג שלה היה מכסה את זה בשניה. משהו כאן לא בסדר – אני מאמינה שעוד ימצא שמישהו חיסל אותה

    מאת: סוזי |‏ 18 במרץ 2014 | 20:03
  •  

    מאת: HAMEDINAI |‏ 18 במרץ 2014 | 12:39