הכירו את סוכנות הדוגמנות הראשונה ללא דוגמנים

"אנטי-אייג'נסי" היא סוכנות שמייצגת אנשים שאינם דוגמנים "אין אצלנו דרישות לגובה או משקל. מבחינתנו, הדוגמנים שלנו צריכים לקבל את העבודה בזכות אישיותם, לא בגלל ערימה של תמונות שלהם בבגדים" מסבירה מיסדת החברה, "מדובר בבני אדם, לא בקולבים" | חברות אופנה מובילות כמו יוניקלו, ד"ר מרטנס, אסוס ואורבן אאוטפיטרס כבר בחרו במיוצגים שלהם להוביל קמפיינים | האם מדובר במהפך בתעשיית האופנה?

מאת  | ‏ 17 מרץ 2014

 

אומנם לא דוגמנית אבל מאד יפה

אומנם לא דוגמנית אבל מאד יפה

בתקופה בה כל ילדה שניה חולמת להיות דוגמנית, וכל בן תשחורת ממוצע כבר שכלל את כישורי הסלפי שלו לדרגת אמנות, מעניין להתקל בסוכנות דוגמנות אחת שבוחרת לשחק קצת מחוץ לכללים, ועשויה להתקשות לגייס לשורותיה טאלנטים חדשים, זאת מאחר שחוק מס' 1 שקבעה לעצמה הוא שהיא תייצג רק אנשים שהדוגמנות ממש איננה בראש מעייניהם. הסוכנות הלונדונית "אנטי-אייג'נסי" מתכוונת לייצג אך ורק דוגמנים לא סטריאוטיפיים, כאלה שיביאו למסלול בראש ובראשונה אישיות מעניינת.

עולם הדוגמנות מחפש לפעמים לשבור את השגרה הגבעולית שלו, וכך קורה שמפעם לפעם עולה ומצליחה דוגמנית בעלת אישיות ומראה יוצאי דופן. דוגמאות עכשיוויות הן למשל קלואי נורגאארד, הפרזנטורית של בית האופנה רודאר, שידועה בכך ששיערה צבוע בכל צבעי הקשת, הדוגמנית חובבת הפירסינג, הקעקועים והפרובוקציות דורית מוס, שעומדת בראש הקמפיין האחרון של דיזל, והדוגמנית האיטלקיה מריהקרלה בוסקונו בעלת המראה הגותי הייחודי. הצורך הגובר הזה של בתי האופנה למצוא פנים שמשדרים משהו מעבר למבע הרגיל המצופה מדוגמנים הביא חברות אופנה גדולות כמו לאנבין, ג'יי קרו ואורבן אאוטפיטרז לחפש ולמצוא דוגמנים בסקאוטינג ברחובות, במקום דרך סוכנויות הדוגמנות.

לא ממש דומים לקן של ברבי

לא ממש דומים לקן של ברבי

הסוכנות מבקשת לצמצם את המרחק שבין הרחוב למסלול, מחתימה אנשים "אמיתיים", מרקעים מגוונים, בעלי שיער יוצא דופן, פירסינג ועוד תכונות פיזיות אקסצנטריות, והופכת אותם לדוגמנים. הסוכנות נפתחה לפני תשעה חודשים על ידי סטייליסטית בשם לוסי גרין ועורכת האופנה פנדורה לנארד, וכבר ביססה לה את מקומה בין הסוכנויות האחרות. כדאי לציין שהדוגמנים באנטי-אייג'נסי רזים וארוכים ברובם, אך יש כמה בעלי מותניים רחבים או חזה גדול מהרגיל בתחום. "אין אצלנו דרישות לגובה או משקל, זה ממש חשוב," אומרת לנארד. "ואנחנו גם לא עושים בוק או פורטפוליו. מבחינתנו, הדוגמנים שלנו צריכים לקבל את העבודה בזכות אישיותם, לא בגלל ערימה של תמונות שלהם בבגדים משתנים. אנחנו מתעקשים להזכיר לכולם כל הזמן, כשאנחנו שולחים דוגמנים ודוגמניות לקאסטינג, שמדובר בבני אדם, לא בקולבים. הם אמנם יפים ומאוד מגניבים, אבל צריך להתייחס אליהם בכבוד. הם לא יאכלו חרא מאף אחד!"

בין הדוגמנים החתומים בסוכנות ניתן למצוא את איימי בלייקמור, משוררת זוכת פרסים, גלוחת ראש וענודת נזם, מעצב התכשיטים ג'יימס טאנר, המאיירת איזבלה קוטייה, הצלמת הרוסיה דאשה לאב, אלכס גלובר, סולן להקת 'הרליקס', עיתונאית בשם אליסון קינג, ועוד בעלי מקצועות חופשיים בעלי עולם, פנימי וחיצוני, יוצא דופן. האנטי-דוגמנים באנטי-אייג'נסי הספיקו להצטלם כבר לפרוייקטים של חברות אופנה מובילות, כמו יוניקלו, ד"ר מרטנס, אסוס ואורבן אאוטפיטרס, ולצעוד בתצוגות של ג'יל דיקון, מרג'יאלה ומידהאם קירצ'הוף.

אז מי תהיה הכי מפוסמת בסוכנות ?

אז מי תהיה הכי מפוסמת בסוכנות ?

מחפשים אישיות ולא קולבים

מחפשים אישיות ולא קולבים

"זה כל כך מרגש לדעת שהדוגמנים שלנו נבחרים לכל הפרוייקטים בזכות האישיות שלהם ולא בגלל מידות הגוף או סדרת תצלומים," אומרת לנארד. "הסוכנות היא בית לכל מי שיכול היה להיות דוגמן אבל החליט שלא ללכת לכיוון הזה. זו סוכנות של אנשים שהם מגניבים מדי בשביל להיות דוגמנים, אנשים עם חיים אמיתיים ומלאים להתפקע במוזיקה, אמנות, עיצוב, אופנה ועוד תחומים יצירתיים.  הם לא סתם פנים יפות." אגב, את כל האנשים האולטרה-נכונים אותם מלקטת הסוכנות בפינצטה, מוצאות גרין ולנארד לרוב דרך פייסבוק. "מדובר בשעות ארוכות של שיטוטים, התאהבויות נואשות ולא מעט סטוקינג," היא מגלה.

מותר להם להיראות אחרת

מותר להם להיראות אחרת

כבר יש קמפיינים ואפילו ליהוקים על המסלול

כבר יש קמפיינים ואפילו ליהוקים על המסלול

 

השאירו תגובה