קלף מנצח: בגיל 48, רובין רייט הפכה לסטייל אייקון

הנסיכה הקסומה כבר לא ילדה: רובין רייט היא אחת הנשים היפות בהוליווד ווכבר חודשיים שהיא מאורסת לשחקן שצעיר ממנה ב- 14 שנה | רגע לפני תחילת העונה השנייה של "בית הקלפים", גילינו מחדש את הבלונדינית הנסיכותית שהבחירות אופנתיות רק משתפרות עם השנים

מאת  | ‏ 20 פברואר 2014

צילום: גטי אימג'ס

מי שלעד תהיה חקוקה בזיכרוננו כבאטרקאפ ב"נסיכה הקסומה" כבר בת 48 ונראית מדהים מתמיד. היופי הטבעי של רייט יכול היה לכבוש את השטיח האדום כבר לפני שנים, הבעיה הייתה טמונה במלתחה שנעה מסתמית ללא מרגשת. במקביל לשינוי בחייה האישיים, בשנים האחרונות רייט הפכה משחקנית משנה מתוקה וחיננית לשחקנית ראשית בעלת נוכחות – וגם המלתחה שלה קיבלה את החיזוקים הנכונים.

| מנסיכה קסומה לאם השנה |

רייט גדלה בסן דיאגו וכבר בתקופת התיכון החלה לדגמן בטוקיו ובפריז. משם עברה לככב באופרת הסבון "סנטה ברברה" שם גם הכירה את בעלה הראשון דיין ווית'רספון. הם היו נשואים במשך שנתיים.

הפריצה הגדולה של רייט הגיעה עם הסרט משנת 1987, "הנסיכה הקסומה". השחקנית התאימה בול להגדרה של "היפה בממלכה" וגם בממלכת הוליווד, שקיבלה אותה בזרועות פתוחות עם שיערה הבלונדיני והגולש, עיני הבמבי הכחולות ויופייה העדין. לא במפתיע, היא הסבה את תשומת ליבו של שון פן, אחד הגברים הנחשקים בהוליווד, רגע אחרי הגירושין שלו ושל בלונדה אחרת – מדונה. השניים אמנם נישאו רק בשנת 1996, אך לפני כן הביאו לעולם את בתם, דילן פרנסס, בשנת 1991 ואת ג'ק בשנת 1993.

קרי אלווס ורובין רייט ב"נסיכה הקסומה"

אכן נסיכה | צילום: גטי אימג'ס

רובין רייט ושון פן ב-2006 | צילום: גטי אימג'ס

רובין רייט ב-2006. לא שיק ולא שוק, פשוט סתמי | צילום: גטי אימג'ס

בשנת 1994 רייט סימנה "וי" על תפקיד בלתי נשכח נוסף – היא שיחקה את ג'ני בסרט "פורסט גאמפ", על התפקיד הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב. אבל דווקא כשרייט הייתה בשוונג וזכתה להכרה עולמית עם שני הסרטים האיקוניים שהביאו להצלחתה, היא סירבה להצעות שיכלו למנף את הקריירה אף יותר. היא ויתרה על תפקידים ראשיים בסרטים "רובין הוד" ו"הפירמה" מכיוון שהייתה בהריון, וגם כשהפכה לאימא, אמנם עבדה בסרטים שהרוויחו לה מועמדויות שונות אך המשרה המלאה שלה הייתה האמהות, מה שהשתקף היטב במלתחה.

מערכת היחסים הסוערת בין רייט לפן עברה לא מעט משברים ובשנת 2009 נעשה הצעד הסופי, הם התגרשו ורייט הסירה את שמו של פן מתעודת הזהות כמו גם מהקרדיט על הסרטים בהם שיחקה.

במקביל לכך גם הפכה לברונטית, לצורך תפקיד בסרט "חייה הפרטיים של פיפה לי". אחרי שהפסיקה להיות "אשתו של שון פן" ניערה מעליה את שאריות האבק וחזרה בהדרגה לשחק בסרטים גדולים בתפקידים משניים, ביניהם "מאניבול" ו"נערה עם קעקוע דרקון". בראיון לקראת הסרט "מאניבול", שאל אותה עיתונאי “איפה היית כל השנים?”, רייט ענתה:  “הייתי חייבת להסיע את הבן שלי לחוגים, לא מצאתי זמן לשחק בסרטים”.

רייט ב-2009. שאפו על הרגליים | צילום: גטי אימג'ס

רייט בגרסה הברונטית. מזהים? | צילום: גטי אימג'ס

| שיער גלי אאוט, פיקסי קאט אין |

רייט חזרה לשורשיה הבלונדיניים ולמקורותיה כדוגמנית ובגיל 44 הפכה לפרזנטורית של מותג האופנה הצרפתי, ג'ראר דראל, בקמפיין לסתיו חורף 2011. בראיון למגזין "רדבוק" הגדירה את התקופה כ"זמן של התחלות חדשות. עבורי ועבור הקריירה שלי. הילדים שלי כבר גדולים עכשיו". הבחירה ברייט כפרזנטורית סימלה את הדרך החדשה של רייט, כפי שנכתב בעיתון הצרפתי Le Figaro’s Madame, "זהו טיימינג מושלם, במיוחד לצד המתרחש בחייה הפרטיים של השחקנית".

בשנת 2011, בצעד סימבולי משהו, החליטה רייט לקצץ את מחלפות שיערה הגלי שהפך עם השנים לסמלה המסחרי וללכת על תספורת הפיקסי – הרבה לפני שג'ניפר לורנס ומיילי סיירוס עשו זאת גם. עם התספורת החדשה הוחלפה גם המלתחה של רייט מבגדים בנאליים, כאלה שמתאימים לאישה שעומדת לצד השחקן הראשי, לכאלו הראויים לשחקנית ראשית.

רובין רייט לג'ראר דארל, סתיו חורף 2011

רייט על שער Le Figaro’s Madame

רובין ב-2011. לובשת גוצ'י | צילום: גטי אימג'ס

הלוק מתהדק. רייט בפסטיבל טורונטו, 2011 | צילום: גטי אימג'ס

התפקיד הגדול והמדובר ביותר של רייט הוא בסדרה "בית הקלפים", שעלתה לאוויר ב-2013, בה היא משחקת את קלייר אנדרווד, אשתו של פרנסיס (קווין ספייסי), דמות מפתח בעלילה. הבמאי המוערך דיוויד פינצ'ר שיכנע את רייט לשחק בסדרה. "בדיוק התחלתי דרך חדשה, הילדים שלי כבר גדלו וממש רציתי לחזור לשחק בסרטים", סיפרה בראיון ל-"London evening Standard". "לא רציתי להתחייב לסדרת טלוויזיה אבל דיוויד היה כל כך משכנע ואמר, 'זה לא יהיה כמו טלוויזיה, נוכל לבנות את זה יחד. את תהיי ליידי מקבת' וקווין יהיה ריצ'ארד השלישי'. זה קנה אותי".

דמותה של רייט בסדרה נתפסת כביצ'ית ששוטלטת על חוקי המשחק, על התפקיד היא אומרת: "היא מחושבת, אבל לא מושחתת. זה יהיה כמו לקרוא לליידי מקבת' כלבה – היא לא כלבה, היא קיסרית".

אין ספק שבחירתה של רייט השתלמה גם מבחינת פרסים ומועמדויות, ביניהם מועמדות לפרס האמי לשחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה בשנת 2013 ובינואר השנה, השחקנית הראשונה שזכתה בפרס גלובוס הזהב על תפקידה בסדרת אינטרנט-טלוויזיה.

הבחירה השתלמה עוד יותר מבחינת שינוי המלתחה של רייט. היא החלה לאמץ סגנון לבוש מתוקתק, רשמי וסקסי, ממש כמו הסטיילינג של דמותה בסדרה. קלווין קליין, זאק פוזן, מרקזה, ראלף לורן, גוצ'י וארמני, רייט אימצה את הסגנון החדש של דמותה גם באירועי השטיח האדום וזה משתלם לה בגדול.

"היא מתלבשת כמו שאישה מצליחנית ומושכת מעל גיל 40, שנשואה לסנטור רוצה להיראות", אומר טום ברוקר, מעצב התלבושות של הסדרה. השינוי הסקסי גם תפס את העין של השחקן בן פוסטר בן ה- 33  (כן, הוא צעיר ממנה ב- 14 שנה) והשניים התחילו לצאת בפברואר 2012. לפני כמה חודשים פוסטר הבין כי רייט היא האישה של חייו והציע לה נישואין. מה שבטוח הוא, במערכת היחסים הזו רייט ממש לא הולכת להיות רק "האישה של".

"בית הקלפים" חוזרת ביום ראשון, 23.2, בשעה 23:45, ערוץ yes Oh HD.

רובין רייט וקווין ספייסי ב"בית הקלפים" | צילום: יח"צ

סטייל. רייט ב"בית הקלפים" | צילום: יח"צ

רובין והילדים דילן וג'ק | צילום: גטי אימג'ס

רייט לובשת קייט ספייד בפרימיירת העונה השנייה של "בית הקלפים" | צילום: גטי אימג'ס

רייט וצוות "בית הקלפים" בהשקת העונה הראשונה | צילום: גטי אימג'ס

רייט וארוסה בן פוסטר בפסטיבל טורונטו ב2013 | צילום: גטי אימג'ס

לובשת רים אקרה בטקס "גלובוס הזהב" | צילום: גטי אימג'ס

השאירו תגובה