היפות והחסודות: הכוכבות מוותרות על המיני לטובת לוק צנוע

מגמה מתחזקת בקרב סלבריטאיות ארצנו – מסתירות טפח ומכסות טפחיים | יעל בר זוהר, נינט ואניה בוקשטיין הן בין הסלבריטאיות שאומרות שלום למחשוף והולכות על לוק חסוד

מאת  | ‏ 18 פברואר 2014

צילום: אביב חופי, אמיר המאירי

לינור אברג'יל הופיעה בפרמיירת הסרט הדוקומנטרי החדש שלה לבושה באאוטפיט כהה וארוך. איש, כמובן, לא הופתע: שמלה שחורה וסגורה, בחירה לגיטימית לחלוטין לחוזרת בתשובה, שאמנם נחשפת לחלוטין במהלך הסרט אבל את גופה היא משאירה כבר זמן רב מתחת לשכבות הבגדים.

באותה פרמיירה ממש קלטנו מראה נוסף, שהצליח להפתיע אותנו בנוכחותו האילמת: טהוניה רובל הפציעה בשמלת מידי עם שרוולים ארוכים ומחשוף סגור מבית זארה. טהוניה היא ממש לא היחידה שהלכה על האופציה המכוסה, לאחרונה ניתן להבחין ברוח החדשה שהחלה לנשוב במחוזות החילוניים.

הבחירה הברורה. לינור אברג'יל ברימרומנו | צילום: אביב חופי

בחירה קלאסית אך לא שגרתית בשטיח האדום הישראלי. טהוניה רובל | צילום: אביב חופי

יעל בר זוהר, נטע גרטי, קרן מור, נינט ואניה בוקשטיין הן בין הסלבריטאיות שהפסיקו לפחד מהמראה הצנוע, כאשר הדגש הוא על שמלות מקסי או מידי בעלות שרוולים ארוכים וצווארון גבוה וסגור.

אז למה בעצם לוק שקט ולא חושפני מצליח להרים כל כך הרבה גבות? בין אם זה בחורף קר או בקיץ לוהט, המראה הצנוע והחסוד מיד מקבל משמעות דתית. זה לא פשע או טאבו להיות מקוטלגת כדתייה, רחמנא לצלן, אבל זה קצת אבסורד כשחושבים על זה לעומק.

המינון בין החשוף למכוסה הוא חוק לא כתוב בעולם האופנה, ובישראל בפרט: אם את לובשת חצאית מקסי – לכי עם גופיה, אם את עם סוודר רחב וגדול, מצאי חצאית חושפת ברכיים או מכנסיים צמודים.

מבט לתצוגות וליושבות בשורות הראשונות של תצוגות האופנה יגלו לנו עולם שונה לחלוטין, של נשים שלא מכירות וגם לא אכפת להן להיחשב דתיות או חילוניות. הן לא חושבות פעמיים כשעולות על חולצה ארוכה וחצאית מקסי, כל מה שחשוב להן הוא לעשות את זה בסטייל.

קרן מור ונינט טייב מיישרות קו עם מכפלת החצאית | צילום: רפי דלויה, צ'ינו

יעל בר זוהר צנועה בשמלות מבית סמפל | צילום: יח"צ, אמיר מאירי

דר זוזבסקי | צילום: רפי דלויה

| "יש משהו עוצמתי במחשוף סגור" |

השינוי החל לחלחל בקרב המעצבים והסטייליסטים, והגיע עד לחרוז הכמעט אחרון בשרשרת – הסלבריטאיות. השלב הסופי, אם תהיתם, הוא כאשר נראה ברחוב את כל הפאשניסטות מהלכות באאוטפיטים חסודים.

המעצב יניב פרסי שפועל בלונדון ובתל אביב, מסביר לנו על הרצון שלו לייצר מראות חסודים, כמעצב הפועל גם מחוץ לישראל: "בקולקציות הכלות והערב שמככבים בשטיחים אדומים בארץ ובחו"ל ניתן לראות כמה המראה ה׳חסוד׳ מעצים את הנוכחות והמסתורין, הלוק נותן ביטוי ומסגרת ללובשת. המראה החסוד הוא חלק מאבני היסוד של המותג. אני מאמין כי רב הנסתר על הגלוי, כדאי להשאיר מקום לדמיון ולתת לחשיפה להתבטא במקומות בלתי צפויים, או בבדים שקופים וחצי אטומים".

המעצב והסטייליסט עידן לרוס שמלביש את אניה בוקשטיין בעיצוביו מספר כי השמלות ה"בוקסיות" והסגורות מגיעות מתוך מחשבה על הגוף בתוך השמלה. "יש משהו כוחני, עוצמתי אך נינוח במחשוף סגור, הרעיון של השמלות הללו, שהיוו חלק מקולקציית הביכורים שלי, היה לתת לגוף תזוזה נינוחה עם הבגד. בעיני, לגזרות האלה יש חיים ארוכים על המדף, זה לא טרנד חולף".

גם המעצבת לי גרבנאו מאמינה שהמראה הצנוע הוא אלגנטי ועל זמני. "אמנם מדובר בטרנד שהגיע אלינו לזירה האופנתית, אבל מאז ומתמיד הייתי מעצבת בגדים במראה צנוע. בעיניי זה משקף אלגנטיות, נשיות וסקסיות מבלי להתאמץ".

ארוך וסגור עם שקיפות. מלי לוי לובשת יניב פרסי נטע גרטי בלי גרבנאו | צילום: אביב חופי וראובן שניידר

אניה בוקשטיין לובשת עידן לרוס | צילום: אביב חופי

הטרנד שהגיע לישראל באיחור, אולי בשל השסעים בחברה הגדולים מהשסעים שבשמלות, כבר כבש את הוליווד בשנה החולפת. משמרות הצניעות מגיעות לכל חלקה טובה של השטיח האדום, ועל כל כוכבת שחושפת הכל במחשוף היסטרי, ניתן למצוא סלבריטאית אחת שנראית כאילו יצאה ממאה שערים. גם על המסלול ניתן למצוא כבר מספר עונות אאוטפיטים שמכסים את הדוגמניות מכף רגל ועד עצמות בריח.

בשורה תחתונה, באאוטפיט שמכסה את הכל כולל הכל יש משהו מאוד סקסי ומסתורי, אם לוקחים את זה לכיוון הנכון. בדים מחמיאים, צבעים טרנדיים, סטיילינג מוצלח ופאסון הם המרכיבים ללוק סקסי ועדכני, גם ללא פיסת עור חשופה.

הסלבס מיישמות את הלוק הצנוע, בלי לחשוב פעמיים. מימין לשמאל: נטלי פורטמן, ג'וליאן מור וניקול ריצ'י | צילום: גטי אימג'ס

צנוע שיק. ולנטינו, אביב קיץ 2014 | צילום: גטי אימג'ס

השאירו תגובה