דוגמנית העבר שהחלימה מסרטן חוזרת לדגמן

הדוגמנית קלייר פיירוול, שעבדה לצד סינדי קרופורד ונעמי קמפבל בשנות ה-90, עברה ניתוח כריתת שד כפול לפני כשלוש שנים | כעת היא מצטלמת בסדרת תמונות נועזות ואומרת: "אני לא מתגעגעת לפטמות שלי"

מאת  | ‏ 22 ינואר 2014

"אני לא מתגעגעת לפטמות שלי". קלייר פיירוול


הכירו את קלייר פיירוול, בת 45, אם לשניים. דוגמנית העבר הבריטית עברה את ימי התהילה שלה בתקופת שלטון הסופר מודלס – היא התגוררה עם נעמי קמפבל בפריז בשנות ה-80 והשתתפה בקמפיינים עם קמפבל וקלאודיה שיפר עבור ג'יאנפרנקו פרה, ניוואה וספידו והופיעה במגזין אל הצרפתי ו-ווג. כעבור שנים היא הפכה למעצבת אופנה, החלימה מסרטן השד ולאחרונה הצטלמה בסדרת תמונות אינטימית וחושפנית.

"אני זוכרת את הרגע בו סיפרו לי", היא אומרת. "הייתי בחנות בגדים, עירומה והתלוננתי שלא יכולתי ללבוש חולצה עם גב פתוח כי הייתי צריכה ללבוש חזייה ואז הרופא צלצל. עוזבים הכל כשהרופא מצלצל".

הרופאים התעקשו על כריתת שד חלקית כדי לקבוע אם הסרטן התפשט, אבל התוצאות לא היו חד משמעיות ופיירוול החליטה לעבור כריתת שד כפולה. "הייתה לי האפשרות לעבור כריתת שד אחת", היא אומרת. "אבל העדפתי את כריתת השד הכפולה. לא רציתי לדאוג לגבי השד השני". חודשיים אחרי הניתוח היא חזרה שוב ועברה ניתוח הבניה מחדש. "בעלי ואני היינו משתעשעים, תוהים 'כמה גדול כדאי שנעשה את זה?'", היא צוחקת.

"אין לי בכלל פטמות. כשהרופאים שאלו אם אני רוצה שיהיו לי פטמות צחקתי, 'איך לעזאזל אני אעשה צילומי של פלייבוי ככה!' ואז חשבתי, למה לעזאזל שלא אהיה מסוגלת להצטלם לפלייבוי אילו רציתי? למה שלא אעמוד שם עם השדיים שלי בחוץ, ואגיד שאני מרגישה נפלא".

קלייר פיירוול ונעמי קמפבל ב"אל" צרפת בשנות השמונים

| התרגלתי להיראות כמו בובת ברבי |

הרעיון לסדרת הצילומים יוצאת הדופן הגיעה לפיירוול אחרי שראתה את הספר "פרויקט הצלקת" (The Scar Project) בן 126 העמודים אשר מכיל בתוכו 50 דיוקנאות של נשים שגברו על סרטן השד וצולמו על ידי צלם האופנה דיוויד ג'יי. "הוא צילם תמונות מדהימות, אבל זה הרגיש כל כך עצוב. חלקן אפילו בכו", אומרת פיירוול לדיילי מייל. "למרות שזה פרויקט מקסים, לא רציתי את זה. רציתי להגיד, 'הנה אני!' רציתי לעשות סדרת צילומים על איך אני מרגישה בתור אדם ולא איך שאני נראית".

סדרת התמונות צולמה על ידי הצלם הנודע ביירון אטיאנזה. "הבנתי שלרגע אחד אפילו לא הרגשתי פחות נשית אחרי שלקחו את השדיים שלי", היא אומרת. "אני אפילו מרגישה נשית יותר היום! אני לא מסתכלת בתמונות ואומרת, 'הלוואי שהייתה לי פטמה'. אין לי פטמות והתרגלתי להיראות כמו בובת ברבי".

קלייר פיירוול בסדרת הצילומים

התרגלה להיראות כמו בובת ברבי. קלייר פיירוול

| סרטן השד נתן לי את ההשראה להפוך למעצבת |

פיירוול מתגוררת כיום בלוס אנג'לס עם בעלה גאס, שחקן פוטבול אמריקאי לשעבר שהפך לזמר אופרה, ושתי הבנות שלהן דבון, 7, ואבלון, 5. "החלטתי שלא להחביא את עצמי מהבנות שלי", אומרת פיירוול. "סרטן יכול לגרום לך להבין שאת זקוקה לעצמך, להיות האישה שאת רוצה להיות. אני כל כך גאה בתמונות שלי, אלה התמונות החשובות ביותר בקריירה שלי".

הרעיון להפוך למנהלת מותג אופנה עצמאי עלה לפני כשנתיים, כשהייתה בהפוגה מהמחלה ותכננה אירוע התרמה לעמותות סרטן השד. "הרמתי אירוע ל-300 אנשים וחשבתי שיהיה הגיוני לעשות תצוגת אופנה", אלא שכשהמעצבים המקומיים לא מצאו חן בעיניה החליטה קלייר לקח את העניינים לידיים.

ללא כל הכשרה מקצועית, קלייר הכינה 24 שמלות במו ידיה ואלו הופיעו במכרז פומבי ונמכרו בכ-5,000 פאונד (28,668 ש"ח) כל אחת. "אנשים אמרו לי, 'את צריכה לעשות את זה כל הזמן'. וזה בדיוק מה שעשיתי". בשנת 2012 השיקה פיירוול את המותג שלה, "קלייר פיירוול לונדון" שהסטייל שלו מתואר באתר שלה בתור "אלגנטי, נוח ובעל עיצובים מיוחדים עם דגש בריטי". "זה נועד לנשים פרקטיות וקלאסיות שחיות את החיים ומספרות סיפור דרך אופנה", מסבירה קלייר. הצעד הבא של פיירוול הוא חנות אונליין וסלבס ביניהן אווה לנגוריה וקארי קיגן כבר נצפו בעיצובים שלה. "המותג שלי הופיע בחלק משבוע האופנה של ניו יורק בשנה שעברה, שבוע הנולצ'ה עבור יוצרים עצמאיים. סרטן השד נתן לי את היצירתיות הזו, ועכשיו אני בונה מותג שאני מלאת תשוקה לגביו".

תצוגת האופנה של קלייר בשבוע האופנה בניו יורק, ספטמבר 2013 | צילום: גטי אימג'ס

 

קלייר פיירוול בשבוע האופנה בניו יורק, ספטמבר 2013 | צילום: גטי אימג'ס

השאירו תגובה