תופעה מתחזקת: פוטושופ שמשמין דוגמניות רזות מדי

בניגוד לכל מה שלמדנו על תעשיית האופנה, מגמת הלוק הטבעי מתפשטת עם טרנד מפתיע של "פוטושופ הפוך" וכוכבות שמבקשות לא לרטש אותן | "ביליתי את עשר השנים הראשונות שלי בווג בניסיון לגרום לבנות להראות רזות יותר ואת העשר האחרונות בניסיון לגרום להן להראות גדולות יותר", מספר מנהל הקריאטיבי של מגזין ווג

מאת  | ‏ 1 ינואר 2014

הרואין שיק - אאוט, מראה בריא - אין. ביונסה וקייט מוס | צילום: יח"צ

בעוד בעבר הלוק השחיפי של קייט מוס היה שיא השיק, או יותר נכון – ההרואין שיק. כיום מגזיני אופנה רבים מבצעים "ריוורס פוטושופ" על הדוגמניות והשחקניות שמופיעות בהם. מה זה בעצם? בגדול מדובר ב"דיאטת השמנה" לדוגמניות כמו קרלי קלוס ושחקניות כמו קירה נייטלי שחייבות איזה קרואסון באופן דחוף. ממילוי עצמות הלחיים דרך מילוי הצלעות ועצמות המותניים ועד הרחבת ירכיים, אין ספק שמדובר באמירה של עולם האופנה על הרזון הקיצוני. את המגמה כבר יצא לנו לראות על קמרון דיאז, ביונסה ובריטני שהעדיפו ללכת על לוק טבעי בפרסומים שלהן.

בריטני ספירס במראה הפוטושופ, ובתמונה ללא ריטוש שפירסמה בעצמה

קמרון דיאז לפני ואחרי הריטוש

"הקוראים שלנו מעולם לא ראו את הצד המכוער של הרזון"

עורכי המגזינים המובילים לא התעלמו במהלך השנים האחרונות מהתופעה. לטענת עורכת קוסמופוליטן לשעבר, ליאה הרדי, שכתבה דיווח מקיף על הנטייה של עורכים לערוך ריוורס פוטושופ לדוגמניות רזות מידי, היא חשה דילמה בין פרסום תמונות בעלות דימוי גוף בריא והפקה מחודשת של התפיסה לפיה רזון קיצוני אינו בריא. "ריככנו את המראה של עצמות בריח שבלטו כמו קולבים, הוספנו קימורים לישבנים שטוחים ומחשופים לשדיים שטוחים לחלוטין. הרגשנו שאנחנו עושים את הדבר הנכון. ידענו שהקוראים שלנו יזדעזעו על ידי נשים שרזות בצורה גרוטסקית, הרגשנו שהן דמויות שליליות לחיקוי וזה לא יהיה אחראי להציג אותן כפי שהן נראות".

"אבל כעת אני תוהה", כתבה בכנות. "בגלל כל הליטושים שלנו, היה ברור לקוראים שאלה עדיין נשים מאוד מאוד רזות, אבל הן נראות מעולה. המותניים שלהן מעולם לא הורחבו, אבל נהיה להם חזה גדול יותר, עור נהדר, שיער גולש ולחיים מלאות. בגלל הריטוש, הקוראים שלנו מעולם לא ראו את הצד המכוער והרעב של רזון. הדוגמניות הללו בתת משקל לא נראו זוהרות בגוף שלהן. יש להן מאפיר ודל, עיגולים שחורים מתחת לעיניים שהעלמנו בנגיעת טכנולוגיה פשוטה. אין פלא שנשים רוצות להיות סופר רזות כשהן מעולם לא ראו כמה סופר רזות יכולות להיות מכוערות".

ניכר שהרדי אינה לבד. ה-Business Insider מדווח כי לא מעט עורכים התעסקו במילוי חלקי גוף לדוגמניות רזות מידי במהלך הקריירה שלהם. ביניהם ג'יין דרוקר, עורכת מגזין Healthy, שנמכר בחנויות בריאות וגילתה כי ליטשה תמונות של נערות שער שנראו "רזות מדי ולא בריאות". עורכת "ווג" הבריטי, אלכסנדרה שולמן, הודתה כי היא מזדעזעת לפעמים מדוגמניות שהיא מצלמת בירחון שלה ואמרה, "מצאתי את עצמי אומרת לצלמים, 'אתה יכול לגרום להן לא להראות רזות כל כך?'". רובין דריק, המנהל הקריאטיבי בווג מספר אף הוא: "ביליתי את עשר השנים הראשונות של הקריירה שלי בניסיון לגרום לבנות להראות רזות יותר ואת העשר האחרונות בניסיון לגרום להן להראות גדולות יותר".

קרלי קלוס במגזין נומרו, לפני ואחרי טשטוש הצלעות

לפני שנה, באוקטובר 2012 הייתה זו הדוגמנית קרלי קלוס שזכתה לשיפצור רציני בעיקר באזור הצלעות כשצולמה לשער המגזין "נומרו". גם השחקנית קמרון דיאז עברה שינוי רציני בגוף ובפנים. זאת אחרי שהשחקנית שבעבר הייתה שופעת, התחטבה בטירוף והסירה הרבה ממשקלה. בפניה הורחבו, החזה שלה הוקפץ מעלה, הירכיים שלה התמלאו, הבטן שלה קבלה מראה טבעי ומלא יותר וזרועותיה רכשו עוד כמה קילוגרמים נוספים בתמונה שפרסם לבסוף העיתון.

כך גם במקרה של קירה נייטלי, השחקנית הבריטית הצנומה בפוסטרים לסרט "המלך ארתור" משנת 2006, שם קבלה השחקנית קצת מילוי בחזה ובזרועות. השחקנית מצידה לא אהבה את הטאצ'ים ואמרה בזמנו, "הדברים האלה לגמרי לא שלי", ולמרות שהיא התירה שימוש בתמונות, מאז היא מתעקשת שהגוף שלה יוצג כפי שהוא. "היא גאה בגוף שלה ולא רוצה שהוא ישונה", נאמר ממקור מקורב אליה.

קירה נייטלי. אחרי ולפני הפוטושופ

רק השנה ביונסה דרשה מרשת H&M שיסירו תמונות מרוטשות שלה מהרשת והציגה לעולם גוף מדהים שממש לא זקוק לפוטושופ ובעיקר וואחד ביטחון עצמי שמוכיח לעולם שהיא קווין בי. גם בריטני ספירס שנהנית מטכנולוגיית הפוטושופ לאורך הקריירה שלה הסכימה לחשוף את הגוף האמיתי שלה בפרסומת שעשתה לרשת "קנדיס" שם חשפה ישבן יותר רופף ורגליים, ירכיים ומותניים מלאות יותר.

ביונסה ל-H&M | צילום: יח"צ

"הפגמים מוסיפים לקסם"

נראה שישנם שינויים נוספים שחלים בתעשייה בעקבות הטרנד. כך, מגזין Verily לנשים הצהיר שהוא מעולם לא יעשה שימוש בתוכנת פוטושופ ויפרסם אך ורק נשים אמיתיות שה"קמטים, נמשים או גוף לא חטוב לחלוטין הם אספקטים של היופי שלהן וצריך לחגוג אותם ולא להתבייש, לשנות או להסיר אותם".

ווג הבריטי השיק סדרת צילומים לכבוד השקת סוכנות הדוגמנות ויוה מודל שהציגה מספר דוגמניות של הסוכנות, ביניהן נטליה וודיאנובה ואידי קמפבל, מצולמות על ידי סקוט טרינדל שתיעד אותן ללא סטיילינג איפור או פוטושופ בתמונות שחור לבן. מנהלת הסוכנות הייתה מרוצה מאד מהתוצאות. "זה היה כל כך מעניין ונדיר עבורנו לראות את הבנות כפי שהן נראות במציאות, בדיוק כפי שנראו כשנכנסו בדלת הזאת. הפגמים מוסיפים לקסם שלהן".

מגזין האופנה Varily חוגג את הגוף הנשי על כל סוגיו

מתוך סדרת הצילומים של סקוט טרינדל. ללא איפור, ללא ריטוש

השאירו תגובה

 

  •  בדיוק הפוך – התמונות הרזות הן תמונות הפוטושופ. לא יוגעת מי עובד כאן על מי, אבל כל איש מקצוע שמבין יאמר לכם את הדברים.

    מאת: גרפיקאית |‏ 31 במרץ 2014 | 05:35
  •  

    מאת: ריקי |‏ 1 בינואר 2014 | 13:02
  • הוא שהוא בלתי מושג. אם יביאו סתם בחורות יפות עם גוף רגיל, זה פשוט יהרוס את כל הקטע של זה. כן, אני אוהבת לראות בחורות עם עצמות בולטות בתמונות, אפילו שאני לא כזו. מי אמר שכולנו זהים? 

    מאת: ליה |‏ 1 בינואר 2014 | 12:18
  • הבסיסי + למתקדמים , מכסה את כל האפשרויות והטיפים !

    שווה ! 

    מאת: אסף |‏ 1 בינואר 2014 | 11:43