האב, הבן ורוח הפאשן: האפיפיור פרנסיס הוא המתלבש הטוב של השנה

עם השפעה על מותגים איטלקיים כמו דולצ'ה וגבאנה ומכירות מרצ'נדייז היסטריות, לא פלא שמגזין "אסקוויר" מכתיר את ראש הכנסייה הקתולית כפאשן אייקון של שנת 2013

מאת  | ‏ 30 דצמבר 2013

פאשן אייקון | צילום: גטי אימג'ס

מגזין הגברים אסקוויר הלך על הבחירה הלא ברורה מאליה, בלשון המעטה, והכתיר את הוד קדושתו לסטייל אייקון של השנה. המגזין מודה כי מדובר בכיוון לא קונבנציונלי אבל התקשה להתעלם מהעובדה כי האפיפיור הניח השנה את אבן הפינה ל"עידן חדש עבור הכנסייה הקתולית".

פרנסיס בן ה-77 שנכנס לתפקידו בחודש מרס השנה, נבחר גם לאיש השנה של מגזין "טיים". הוא נחשב לאחד מראשי הכנסייה הצנועים ביותר ובאותה נשימה גם הפופולרי ביותר בשנים האחרונות. כעת גם עולם האופנה מוריד בפניו את הכובע.

האסקוויר ביסס את בחירתו על סמך דעות של מומחי דת ואנשי אופנה. פרנסיס, האפיפיור הראשון מאמריקה הלטינית, בעל סגנון מוקפד וצנוע, כפי שמסביר מארק אוון בלאקמן, עוזר הוראה במסלול אופנת גברים ב-FIT. "הצניעות במחלפותיו מציגה את דרכו הרוחנית והדאגה שלו לעניים. אין ספר שלאימפריה הרומאית יש סטייל חדש".

צילום: גטי אימג'ס

לא מפחד מצבע | צילום: גטי אימג'ס

"האפיפיור מבין שמטרת אופנת הגברים היא להחצין את ה'דמות' של הגבר הלובש את הבגדים", אומרת מארי ליסה גבנס, מחברת אנציקלופדיית פיירצ'יילד לאופנת גברים.

גם עיתונאית האופנה סוזי מנקס נותנת לאפיפיור את הקרדיט על שינויים מהותיים בעולם האופנה, ובסטייל האיטלקי בפרט. היא מציינת בכתבה להרולד טריביון כי הקולקציות שעוצבו השנה בידי מעצבים איטלקים הרבה יותר צנועות ומאופקות, שאת ההשראה נותן האפיפיור בכבודו ובעצמו. כמו כן, היא ציינה את קולקציית סתיו 2013 של דולצ'ה וגבאנה שהושפעה רבות מהעולם הדתי.

מדובר בצד השני של הסקאלה עבור האופנה האיטלקית הסקסית והפרובוקטיבית שאנחנו מכירים בדרך כלל. סילביה ונטוריני, המעצבת מבית "פנדי", מספרת בראיון לטיימס כי מדובר ברוח חדשה שנושבת ברומא, "אולי אנשים רוצים לתת משמעות חדשה לאופנה. כיום, נשים מתנהגות ומתלבשות באופן יותר נכון ומוסרי. האפיפיור הוא כל מה שהיינו צריכים".

כמו כל דמות הנערצת ע"י הקהל, צי של מרצ'נדייז לא איחר להגיע ובכל אתר שופינג או חנות מזכרות ניתן למצוא פריטים לבית, חולצות ואפילו תחתונים, כולם נושאים את פרצופו או שמו של ראש הכנסייה. לקראת חג המולד, המכירות באחד האתרים (CafePress) עלו ב-200% ואף יותר. אין ספק שרוח הקודש מעולם לא הייתה כה שיקית.

דולצ'ה וגבאנה, סתיו חורף 2013 | צילום: גטי אימג'ס

סטייל של קדושה | צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

חולצה של האפיפיור, מישהו? | צילום: אתר CafePress

השאירו תגובה