מקייט אפטון ועד אימאן: הדוגמניות ששינו את תעשיית האופנה ב- 2013

קייט אפטון הוכיחה לנו שגם חזה גדול יכול להיות על השער שלווג, דפני סלף הראתה שאפשר להוביל קמפיין גם בגיל 85 וג'ורג'יה מאי ג'אגר הודתה שלמרות הנתונים שלה היא מאד חסרת בטחון לגבי המראה שלה | מי הן הדוגמניות שהחליטו להפוך את הכללים ושימשו כמודלים לחיקוי

מאת  | ‏ 22 דצמבר 2013

כחושבים על המילה דוגמנית ישר עולה לנו בראש דימוי של בחורה גבוה רזה מאד ויפה באופן יוצא דופן. אז נכון שבשנים האחרונות הדברים קצת שונים ולא כל הדוגמניות העל עונות על הקריטריונים האלה אבל נדמה כי שנת 2013 מוכיחה שעברנו עוד שלב בדרך לשינוי הגדול. השנה, לא מעט דוגמניות הציגו לכולנו צד אחר של התעשייה ובעיקר שמשו מודל לחיקוי. ה- huffington post מצא כי אלה הדוגמניות שהובילו את השינוי הגדול.

קייט אפטון הראתה לעולם שחמוקיים עובדים גם בווג
כמו קים קרדשיאן שחמוקיה הפכו לסממן היופי שלה,  גם קייט אפטון הוכיחה לעולם שלמרות גופה הלא שגרתי בתור דוגמנית היא לא הולכת לשום מקום. ואכן, אחרי שאפילו בויקטוריה סיקרט לא רצו אותה בתור מלאכית, אפטון נבחרה בתור הדוגמנית הסקסית ביותר של שנת 2013 על ידי מגזין maxim והוכיחה שאת לא צריכה להיות שדופה כמו מקל כדי לעשות את זה בגדול בתעשייה. "אני מרגישה מאד בטוחה בעצמי", היא סיפרה בראיון למגזין האופנה "ווג" כשהיא מככבת על השער שלו בגאווה. "אם זה נותן השראה לנשים אחרות להרגיש בטוחות עם הגוף שלהן, אז מצוין".

קייט אפטון על שער מגזין ווג. מי אמר שאי אפשר להיות עם חזה שופע ולהיות פאשן?

קייט אפטון על שער מגזין ווג. מי אמר שאי אפשר להיות עם חזה שופע ולהיות פאשן?

 

ג'ורג'יה מאי ג'אגר גילתה שאפילו לדוגמניות מגניבות כמוה יש דימוי גוף נמוך
הבת המפורסמת של מיק דאג'ר וג'רי הול עשתה את זה בגדול השנה וזאת למרות ואולי בגלל המרווח המפורסם בין שיניה. "יש את כל הרעיון הזה של שלמות בדוגמנות", סיפרה למגזין The Edit. "מה שבנות צעירות לא מבינות זה שלדוגמניות האלה יש בעיות. זה חשוב שאנשים יבינו שכולם אנושיים".

ג'ורג'יה מיי ג'אגר. גם היא עובדת על הביטחון העצמי שלה (צילום: גטי אימג'ס)

ג'ורג'יה מיי ג'אגר. גם היא עובדת על הביטחון העצמי שלה (צילום: גטי אימג'ס)

 

דפני סלף הזכירה לנו שהגיל הוא לא אישיו
הסבתוש חגגה לא מזמן יום הולדת 85 והיא עדיין מדגמנת בשיא הכוח. לאחרונה אף כיכבה בקמפיין לרשת הבריטית "טיי קיי מקס". סלף מדגישה בכל ראיון איתה כי היא לא צובעת שיער ולא עשתה אף ניתוח פלסטי. "לא הרעל הזה, לא הרמת פנים. אני חושבת שזה בזבוז זמן", סיפרה לניו יורק דיילי ניוז.

דפני סלף. מובילה קמפיין בגיל 85 בלי לצבוע שיער או למתוח פנים (צילום: יח"צ)

דפני סלף. מובילה קמפיין בגיל 85 בלי לצבוע שיער או למתוח פנים (צילום: יח"צ)

 

רובין לאלי הודיעה לעולם שבנות עגלגלות לא צריכות להתחבא יותר בצללים
הדוגמנית הדעתנית שוברת את כל המוסכמות כשזה נוגע לדוגמניות במידות גדולות והיא גם התבטאה בחריפות נגד טרנד "מרווח הירכיים" שתפס תאוצה בחודשים האחרונים. מעבר לכך שהיא מדגמנת גוף בריא, היא גם מוכיחה שדוגמניות לא סתם אוכלות אלא ממש אוהבות לאכול עם בלוג מזון טעים במיוחד.

רובין לאלי. במקום לצום פתחה בלוג אוכל בריא (צילום: גטי אימג'ס)

רובין לאלי. במקום לצום פתחה בלוג אוכל בריא (צילום: גטי אימג'ס)

 

ג'ני ראנק הוכיחה שדוגמניות במידות גדולות יכולות לדגמן גם מיינסטרים
בתור דוגמנית הפלאס סייז הראשונה של h&m, ג'ני ראנק ודאי הרגישה לא מעט לחץ אבל היא בהחלט עשתה את העבודה כמו שצריך. לא רק שהיא הוכיחה לעולם כולו שלא צריך להיות במידה 34 כדי לדגמן בגדים שרוב הנשים בכל המידות אחר כך קונות. בראיון ל"האפינגטון פוסט" סיפרה כי, "אנשים מניחים ש'פלאס סייז' שווה שמן, מה שאוטומטית שווה מכוער. יש גם קונוטציות שליליות סביב רזון. כמו שנשים גדולות נקראות שמנות או מלאות, נשים רזות נקראות גמלוניות או שרואים להן את העצמות".

ג'ני ראנק בקמפיין לH&M. כמו אישה אמיתית (צילום: יח"צ)

ג'ני ראנק בקמפיין לH&M. כמו אישה אמיתית (צילום: יח"צ)

 

אימאן הזכירה לנו שדוגמניות בכל הצבעים הן יפות
אחרי שעבדה במשך ארבעה עשורים על מנת לקדם את המקום של נשים שחורות בתעשייה, אימאן, 58, חברה לחברתה נעמי קמפבל השנה כדי לקדם "איזון שוני" (Balance Diversity), מאמץ להביא יותר דוגמניות שחורות למסלול. תודות לאימאן השאלה של שוני זכתה לתשומת לב מצד התעשייה והיא לא מפחדת להעיד על כך שהמצב לא השתנה יותר מידי מאז שנות ה-70. "היו יותר דוגמניות שחורות אז מאשר שיש היום בשנת 2013", היא סיפרה ל-GMA.

עובדת בשביל הדור הבא בעולם האופנה (צילום: גטי אימג'ס)

עובדת בשביל הדור הבא בעולם האופנה (צילום: גטי אימג'ס)

 

קמרון ראסל הציגה את חוסר הצדק בתעשיית האופנה כלפי בנות צעירות, לבנות ורזות
ראסל עובדת שנים בתעשיית האופנה, אבל הפריצה הגדולה שלה הייתה רק אחרי ראיון כנה במיוחד בו כינתה את תעשיית האופנה צבועה, והודתה שנשים כמוה כלומר: לבנה, רזה וגבוהה הרוויחו מהדעות הקדומות על דוגמניות. ראסל חידדה ואמרה כי הדעה הקדומה נעוצה בעיקר במחשבה  שרק נשים בקריטריון הזה יכולות להיות דוגמניות מצליחות. "במשך מאות שנים, הגדרנו יופי לא רק בתור משהו בריא וצעיר אלא בתור סימטריה שתוכנתנו ביולוגית להעריץ".

קמרון ראסל, מודה שהרוויחה בגלל הדעות הקדומות (צילום: גטי אימג'ס)

קמרון ראסל, מודה שהרוויחה בגלל הדעות הקדומות (צילום: גטי אימג'ס)

דוצן קרוס הודתה שליטוש תמונות עלול להזיק לכל אלו שרואות אותן
למרות שמדובר באחת מהמלאכיות היפהפיות של ויקטורי'ס סיקרט, קרוס ההולנדית הודתה בפני "הטלגרף" שהיא ערה להשפעה שיש לתמונותיה על קונות פוטנציאליות. "אני מרגישה חלק גדול מחוסר הביטחון שבנות מסוימות אולי מרגישות מתמונות שלי. בנות חושבות שהן צריכות להיות התמונה הזאת. ואפילו בנים, הם חושבים שהתמונה הזאת קיימת וזה מתסכל משום שאני לא נראית כמו בתמונה".

דוצן קרוס מודה: אני לא באמת נראת ככה, זה הפוטושופ (צילום: גטי אימג'ס)

דוצן קרוס מודה: אני לא באמת נראת ככה, זה הפוטושופ (צילום: גטי אימג'ס)

ולבט ד'אמור הזכירה לנו שלהיות "יפה" לא אומר שאת גם "שמחה"
אחרי שאמרו לה שהיא "שמנה מדי" כששקלה 53 קילו בלבד, ד'אמור החליטה להפוך לדוגמנית מידות גדולות והשיקה קריירה מוצלחת במיוחד. היא גם שיתפה את העולם בדעתה בנושא ודיברה על ה"לחצים התרבותיים" להתאים לאידיאלים של יופי. "הנשים שאנחנו רואות בהן אייקונים של יופי, הן לא שמחות – ההפך הוא נכון", סיפרה למגזין Bustle. "ואם הן לא מאושרות, מי מאושר בעצם?"

ולוט ד'אמור רוצה שתהיו מאושרות (צילום: גטי אימג'ס)

ולוט ד'אמור רוצה שתהיו מאושרות (צילום: גטי אימג'ס)

כריסטי ברינקלי מלמדת איך לגשת לדור הבא
ברינקלי הפכה לסופר מודל בשנות ה-70 ודגמנה לא מעט בגדי ים במהלך הקריירה שלה, אבל השנה, בגיל 59, היא עשתה קאמבק נוסף כשזכתה לחוזה דוגמנות חדש  ואפילו חזרה לדגמן שוב בגדי ים. על החוזה היא חתמה יחד עם ביתה הטינאייג'רית, סיילור. ברינקלי סיפרה בראיון כי היא עובדת קשה כדי לוודא שהבת שלה תשמור על תפיסה בריאה כשהיא נכנסת לתעשייה. "אני לא רוצה שהיא תעשה דיאטה, חשוב לי שהיא תהיה שמח הומלאת ביטחון ולאו דווקא הכי רזה". בוא נודה על האמת, מזל שיש לה גם גנים ממש טובים.

כריסטי וסיילור ברינקלי. אל תעשי דיאטה, תסתפקי בגנים הטובים שקבלת ממני (צילום: גטי אימג'ס)

כריסטי וסיילור ברינקלי. אל תעשי דיאטה, תסתפקי בגנים הטובים שקבלת ממני (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה

 

  • That's a cunning answer to a chnaiengllg question

    מאת: Yawei |‏ 18 באוגוסט 2014 | 15:50
  •  והיא מגיעה מאיזה חור בצפן הולנד. יש לה חבר די ג'יי ותינוקת. והיא יפה שבא לבכות, גם בלי פוטושופ

    מאת: הולנדי |‏ 23 בדצמבר 2013 | 01:50
  • להיות הדוגמנית הכי לא מוכרת בעולם בערך, אבל עדיין להשיג את בראדלי קופר ובעקבות זאת לקבל כמה קמפיינים. 

    מאת: שירה |‏ 22 בדצמבר 2013 | 21:11