מרקס ומי? הקאמבק של הרשת הבריטית הותיקה

מרקס אנד ספנסר הבריטית מנערת את האבק וחוזרת למגרש, הפעם עם נבחרת של 12 שחקניות חיזוק מפורסמות - ביניהן אלי גולדינג והלן מירן

מאת  | ‏ 19 אוגוסט 2013

קמפיין M&S לסתיו חורף 2013/14

הרשת האהובה על הורינו, שלא לדבר על הסבא וסבתא שלנו, מנסה לחזור לכותרות בכל הכוח בעזרת אנני לייבוביץ' מאחורי המצלמה, מביימת בשלל פוזות תריסר נשים מרשימות, ביניהן השחקנית הלן מירן, הזמרת אלי גולדינג, הדוגמנית קרן אלסון ובל נשכח את גרייס קודינגטון, המנהלת הקריאטיבית של "ווג".

הרשת נוסדה על ידי מייקל מרקס ותומס ספנסר, יהודים – ניחשתם נכון, בשנת 1884 בלונדון והתרחבה מאז ל-703 חנויות בבריטניה ועוד 361 חנויות ב-40 מדינות שונות בעולם. בשל מוצאם היהודי ותמיכת החברה זה שנים רבות בישראל, הרשת זכתה ועודנה זוכה לביקורת רבה ודרישה להחרימה מצד פעילים פרו פלסטיניים. החברה שמתמחה במכירת ביגוד יוקרתי ומוצרי מזון התחילה ליצור קמפיינים פרסומיים נרחבים רק בשלהי שנות החמישים של המאה הקודמת. בין היתר הקמפיינים הזניקו את הקריירות של הדוגמנית טוויגי שהופיעה לראשונה בקמפיין של החברה בשנת 1967 ומאוחר יותר בשנים 1995 ו-2005. בשנים מאוחרות יותר החברה השיקה קמפיינים עם דיוויד בקהאם, אנטוניו בנדרס, קלאודיה שיפר, הלנה כריסטנסן ואחותה של קיילי, דני מינוג. אך כל הטקטיקות הפרסומיות מהשנים האחרונות לא עבדו במיוחד, שכן מכירות החברה צנחו זה מכבר. אולי הנבחרת החדשה תביא את הישועה.

הדוגמנית טוויגי, ב1967 וב2005

דני מינוג בקמפיין מרקס אנד ספנסר, 2011

בין האורחות בקמפיין המסיבתי משהו מצאנו את הלן מירן בת ה-68. "כשאישה עוברת את גיל 45, זה לא אומר שהיא לא מתעניינת יותר באופנה. את לא צריכה להתחיל להיראות כמו סבתא", אמרה בראיון ל-Times. "הרשת הינה חלק גדול מחיי", היא אומרת. "אני קונה בה את כל ההלבשה התחתונה שלי ואת פריטי הבייסיק שלי".

הדוגמניות החדשות כוללות גם את הזמרת המצליחה אלי גולדינג ששרה את השיר הראשון בחתונתם של וויל וקייט בחתונת המאה. כמו כן, הדוגמנית הפריקית קרן אלסן שזכתה לכינויה בשל עורה הצחור ושיערה האדום, יחסיה הטראגיים עם בן זוגה שמת ממנת יתר של הרואין, חתונתה עם המוסיקאי האקצנטרי ג'ק וויט מה שבתורו הביא למאבק משמורת על ילדיהם המשותפים ואף לצו הרחקה נגדו. ואם לא היה לכם מספיק שיער אדמוני בקמפיין אחד, הרשת גייסה את לא אחרת מאשר הג'ינג'ית הכי מפורסמת בעולם האופנה, גרייס קודינגטון בת ה-72, המנהלת הקריאטיבית של "ווג" ארצות הברית, להופעה בקמפיין.

גם האמנית הבריטית הנודעת, טרייסי אמין, משתתפת בקמפיין למורת רוחם של רבים – יצירותיה הגסות בהן נראות נשים מאוננות ומיטת קונדומים מציגות פן המנוגד לאופי המכובד של החברה. האמנית הקונטרברסיאלית חברה טובה של, איך לא, קייט מוס. הרשתות החברתיות געשו בשל החלטת החברה לשלב את טרייסי בקמפיין ונשים רבות כתבו בטוויטר שהן לא בטוחות שהיו רוצות לקנות בגדים שמיוצגים על ידיה.

בין היתר הקמפיין כולל פרצופים קצת פחות מוכרים של ג'סמין ווויטבירד, מנכ"לית אגודת "הצילו את הילדים", הדוגמנית לשעבר, קייטי פייפר, שניצלה מפיגוע חומצה שנזרקה בפניה בשנת 2008, אחות השנה לשנת 2011, הלן אלן, רקדנית הבלט לשעבר דרסי בסל, הבוקסרית ניקול אדמס שזכתה במדליית זהב באולימפיאדה, זמרת מוסיקת הנשמה, לורה מיולה והסופרת מוניקה אלי.

מימין לשמאל: קרן אלסן, הלן מירן וגרייס קודינגטון | צילום: גטי אימג'ס

 

מימין לשמאל: קייטי פייפר, אלי גולדרינג וטרייסי אמין | צילום: גטי אימג'ס

הקמפיין צולם באופן המאזכר את צילומיה של לייבוביץ' ל"וניטי פייר" בלוק מאוד נקי, אמריקאי וזוהר. לטענת החברה הקמפיין הוא "נשי ועוצב על מנת לחגוג נשים שעבורן בגדים הם חשובים". אולם, עם כל הביקורת כלפי החברה על בחירותיה בנשים שיופיעו בקמפיין, נצטרך לחכות ולראות האם הנשים הבריטיות אכן יקנו את ההצגה (ואת הבגדים).

קמפיין M&S לסתיו חורף 2013/14

קמפיין M&S לסתיו חורף 2013/14

מרקס אנד ספנסר, מתוך לוקבוק סתיו חורף 2013/14

השאירו תגובה