העתיד כבר כאן: אופנה בהדפסת תלת מימד

קולקציית אקססוריז חדשה יוצרה כולה בטכנולוגיית ה-3D | ניתן להדפיס את הפריטים בהתאם למידות הגוף של הלקוח | חם מהמדפסת

מאת  | ‏ 21 יולי 2013

מאקדחים ועד תחליפי עצמות למנתחים, טכנולוגיית הדפסת תלת המימד שכבשה את העולם הגיעה גם לאגף האופנה. בשנה האחרונה, מעצבים רבים השתעשעו ויצרו פריטים בטכניקה זו – שמלה בעיצוב איריס ואן הרפן ההולנדית או משקפי השמש של רון ארד. אך בקולקציה שלמה המורכבת מאקססוריז המשנים את גודלם בהתאם למבנה הגוף טרם נתקלנו, עד עתה.

ידע, כשרון, סטייל וקדמה של המאה ה-21, נפגשים בקולקציית האקססוריז של המעצבת הבריטית קתרין וויילס. "פרויקט DNA" הוא קולקציה המורכבת משמונה פריטים בהשראת המבנה הויזואלי של הכרומוזומים האנושיים, שיוצרו כולם בטכנולוגיית הדפסת תלת מימד. הקולקציה הייחודית הורכבה כמעט לחלוטין על ידי רכיבי כדור שקע, בשימוש עם ניילון לבן ומדפסת תלת מימד. הרעיון העומד מאחורי הטכניקה הוא פרקטי בבסיסו: כל אחד מהפריטים בקולקציה יכולים להתאים לכל מבנה גוף. ווילס החלה את הפרויקט על ידי סריקה של הגוף של הדוגמנית ואז הזינה את המידע לתוך המערכת ליצירת המודל התלת מימדי, השלב הבא היה שליחת המודל בתלת מימד למדפסת SLS 3D.

וויילס החלה לעצב שמלות כבר בגיל 9 ולפני שעשתה הסבה לעולם הדיגיטלי, עבדה עם מעצבים בכירים בתעשייה. בתור מומחית לחתיכת דפוסים, מטרתה העיקרית בפרויקט הייתה לעצב פריטים שיתאימו כל מבנה גוף באשר הוא. "פיתוחים טכנולוגיים אפשרו לי להשתמש בניסיון הרב שלי בתור חותכת דפוסים על מנת לפנות לסיבוכים נוכחיים סביב מידות הבגדים והגבלות של צרכנים", אומרת וויילס. "טכנולוגיית תלת מימד יכולה לפתור באופן משמעותי בעיות של מידות ולצמצם בזבוז כמו גם במקביל לתמוך בצורה טובה יותר בדרישת הצרכן".

מסיכות בהדפסת תלת מימד

בין הפריטים ב"פרויקט DNA" תמצאו מעטפת לכתף מקושטת בנוצות, מסיכת פנים מחוררת, מסיכה עם קרניים זהובים שמזכירה לנו את דמותה של מליפיסנט בסרט "היפהפיה הנרדמת" כמו גם כיסוי פה, מסיכה דמויית מסיכת אב"כ ומחוך עם מעין "חצאית" נפוחה. מה שמגניב במיוחד בקולקציה הוא העובדה שהצרכנית עצמה תוכל לבחור את המידה הספיציפית עבורה כמו גם את מספר הנוצות שאיתן תרצה לעטר את הכתף שלה – חידוש מהפכני ושימושי, אם כי האקססוריז עצמם לא פרקטיים במיוחד: מתי לאחרונה הסתובבתם עם מסיכת אב"כ ונוצות על הכתף?

הקולקציה המוצגת באמסטרדם כרגע, עומדת לבקר גם בלונדון מיום רביעי (למקרה שאתם מתכננים ביקור) כחלק מתערוכה חדשה בשם "העתיד הוא כאן: מהפיכה תעשייתית חדשה" במוזיאון העיצוב (Design Museum). התערוכה תחקור את הגבולות המטשטשות שבין מעצב, יצרן וצרכן, וכיצד דרכים חדשות של יצור יכולות להיטיב עם מותגים קטנים.

לא ברור לנו מה הולך כאן, אבל זה יפה. פרויקט DNA

חזיה בהדפסת תלת מימד

השאירו תגובה