סטלה מקרטני, מאחורייך: השמות החדשים בעולם האופנה

שבוע האופנה הבינלאומי השנתי של בתי הספר לעיצוב התקיים החודש בלונדון | קניינית אופנה שנכחה באירוע בחרה בפינצטה את המעצבים הצעירים החמים שיככבו בשמי הפאשן

מאת  | ‏ 24 יוני 2013

Joel Bostock, Jade Wainwright & Bryony Moss | צילום: לימור הלפגוט

במסגרת עבודתי על הפרויקט הבא שלי, מיזם אופנה מיוחד ומסקרן בשיתוף פעולה ישראלי-איטלקי, שמתי פעמי ללונדון כדי להשתתף בשבוע האופנה השנתי של בתי הספר לאופנה – London Graduate Fashion week. המטרה: לראות אופנה צעירה וחדשנית ואולי אפילו לחזות במו עיני באלה שיכבשו את המסלולים בשנים הקרובות. זהו אירוע מוערך ויצירתי, המקום למצוא מעצבים צעירים ומוכשרים וההזדמנות הגדולה של מעצבים צעירים להתחיל קריירה בתעשייה, כקודמיהם שפרצו באותה הדרך – סטלה מקרטני, כריסטופר ביילי, מת'יו ווילאמסון ועוד רבים וטובים.

האירוע עצמו ממוקם ב-Earls Court במרכז הכנסים ומעבר לתצוגות האופנה שמציגות את עבודות הגמר של הסטודנטים, התקיים שם גם יריד לימודים של כל בתי הספר הנחשבים לאופנה באנגליה. מעל הכל, זו הזדמנות לראות אופנה נועזת, צעירה, יצירתית שאותה רואים לא רק על המסלול אלא בכל פינה באירוע הזה. הסטודנטים הרבים שמילאו את המקום יחד עם אושיות אופנה, בלוגרים, מעצבים ועיתונאים משכו אף הם לא מעט תשומת לב ואי אפשר היה לפספס את העובדה שהם חיים ונושמים אופנה.

השנה הביא אליו שבוע האופנה מעל 1000 בוגרים מ-40 מוסדות בבריטניה, עם קולקציות מ-16 אוניברסיטאות מרחבי העולם – כולל ניו יורק, טורקיה, יפן, איטליה, דנמרק ועוד. גם לישראל הייתה נציגות: בוגרת שנקר נוי גוז שהציגה בתצוגת האופנה הבינלאומית שבה זכה בפרס Angus Chiang מטייוואן שהציג קולקציית בגדי גברים עתידנית ופסיכדלית.

לורה תומס (מימין) וגרייס קוק | צילום: לימור הלפגוט

Jamie Mackinon | צילום: לימור הלפגוט

Kirdandeep Bassan מאוניברסיטת נורת'המפטון | צילום: לימור הלפגוט

שתי תצוגות מיוחדות היו של בתי הספר De Montfort ושל University of east London. האוניברסיטאות הללו הציגו השנה מעצבים עם היכולת לחשוב מחוץ לקופסה. רעיונות ייחודיים ותשומת לב קפדנית לכל פרט הולידה תצוגות מדהימות ומקוריות . אין ספק שמעצבים אלה יכולים לעשות לעצמם שם בעולם האופנה. לכל אחד מהם חזון ייחודי, דבר אשר מתבקש בשוק התחרותי של היום. יהיה מעניין לראות כיצד הם ישתלבו בתעשייה.

| De Montfort |

תצוגת האופנה של דה מונטפורט הציגה שילוב של קולקציות עכשוויות ויוצאות דופן. דה מונפורט מתגאה באווירת לימודים מלאת השראה, שמהווה קרקע פורייה לעיצוב הקולקציות המגוונות והיצירתיות אשר מילאו השנה את המסלול.

Charlotte Matthews – עם סטריאו נייד על הכתף או אוזניות ווקמן ביד יצאו הדוגמניות אל המסלול עם היצירות מלאות הפרטים של מתיוס. הקולקציה הייתה קולנית ומרדנית ובלטה בצבעוניות מטורפת, שילובי טקסטורות והדפסים פסיכדליים. קולקציה שללא ספק נועדה לקלאבריות שבינינו.

Charlotte Matthews | צילום: לימור הלפגוט

Jade Wainwright - הציגה קולקציה מהפנטת שתפסה את העין. הקולקציה שפעה שכבות, צבעים בהירים, בדים פרחוניים, ז'קט בגזרת קימונו, סרבלים בשילוב תכשיטי ענק, נצנצים ותיקים סרוגים.

Jade Wainwright | צילום: לימור הלפגוט

Kelly Frost – הציגה את קולקציית בגדי הנשים הכי מטורפת ושובבה. קלי הביאה את טרנד החתולים לרמה אחרת לגמרי והציגה נקודות ענקיות, בדים משובצים, סנדלי גומי עם גרביים זוהרים ופרוות סינתטיות. הצבעים השולטים היו צהוב ניאון וורוד מסטיק. את הקולקציה הזו אי אפשר היה לפספס והיא נועדה לבחורה הנועזת והלא קונפורמיסטית שמאוד אוהבת תשומת לב.

טרנד החתולים ע"פ קלי פרוסט | צילום: לימור הלפגוט

Kim Phillips - פיליפס עיצבה קולקציית הלבשה עליונה שמתאימה לקיץ הבריטי הרטוב. בין היתר בלטו מעיל מאק פרחוני משגע ומגפי גומי (טרנד חזק מאוד כרגע) מעילי גשם גדולים, מכנסיים עם הדפסים, מעיל טייסים עם פרצוף בולדוג מאחור וכיסויי אוזניים עם פומפונים. גולת הכותרת היו מסכות האף המשובצות ויוצאות הדופן שכיכבו בקולקציה שלה. לא לשווא נבחרה להציג באירוע המסכם של השבוע.

קים פיליפס | צילום: לימור הלפגוט

קים פיליפס | צילום: לימור הלפגוט

Elizabeth Arthur – אליזבת ארתור קיבלה השראה לקולקציה שלה מבגדי חוואים. דבר די נדיר, שהרי בגדי חוואים ואופנה לא מהווים חיבור טבעי. עם זאת הביצועים הטכניים עשו את כל ההבדל בקולקציה. נעשה שימוש בהדפסים שנראה הרבה הקיץ בקולקציות של המותגים המובילים. הפריטים נראו כאילו הם עשויים מחלקים נפרדים אשר חוברו יחד, אך למעשה הם נחתכו בחוכמה כפריט לבוש אחד.

השראה מבגדי חוואים. אליזבת' ארתור | צילום: לימור הלפגוט

בגזרת הסריגים התרשמתי מאוד מהקולקציה של Naomi Lobley – קולקציה מרהיבה. כל אחד מהסריגים בקולקציה עוצב בצורה חדשנית: שימוש באנגורה, פלטת צבעים בהירה עם נגיעות של ניאון בכחול בהיר או צהוב, גרבי ניילון השלימו סריגים, וכדורי זכוכית שימשו כתיקים על מנת ליצור את הסיום המושלם לתצוגה של דה מונטפורט.

Naomi Lobley | צילום: לימור הלפגוט

| University of east London |

אוניברסיטת מזרח לונדון פתחה את היום השלישי של השבוע בסטייל, בתצוגת אופנה מקורית ומעוררת השראה. תצוגה אשר ללא ספק העלתה את הרף עבור בתי הספר האחרים והדגימה בכל אחת מ-17 הקולקציות שהוצגו מדוע אוניברסיטה זו הפכה לשם דבר ונחשבת לבית היוצר של אופנה חדשנית במיוחד. הסטודנטים של UEL הצליחו להוכיח כי לצד חזון פורץ גבולות, הם מצטיינים גם בביצועים וטכניקה.

Jazz Gina Brar - סובבה ראשים באמצעות צבעים תוססים של כחולים, ורודים ופסטלים. גזרות רכות בסגנון המאה ה-17, יחד עם מכנסיים מבריקים, מלמלות, קפלים ורקמה בדקדקנות עד הפרטים הקטנים, מה שיצר פיסת אמנות אמיתית.

Jazz Gina Brar | צילום: לימור הלפגוט

Jazz Gina Brar | צילום: לימור הלפגוט

Marietta Kalvi – אחת הקולקציות הבולטות בתצוגה. מריאטה שילבה כמה מהטרנדים הלוהטים ביותר כרגע. חצאיות מידי שובבות חברו יחד עם חולצות שקופות והצליחו ליצור מראה קז'ואלי ולא מתאמץ. טוויסט מעניין היה השימוש באדום יחד עם צבעים ניטראליים ליצירת מראה נשי במיוחד.

קז'ואל חסר מאמץ. Marietta Kalvi | צילום: לימור הלפגוט

Rochelle Mullings – הקולקציה האריסטוקרטית של רושל קיבלה השראה מהרציחות של ג'ק המרטש בלונדון של 1888. פלטת הצבעים שנלקחה הישר מהשמלות של פעם נעה בין אדומים עמוקים וחומים לצהוב חרדל ואפור, אשר סימלו את הרציחות המבעיתות של ג'ק המרטש והאווירה של לונדון הויקטוריאנית באותה תקופה. הקפלים על פני כל שמלה ייצגו את החתכים שנעשו על ידי הרוצח על קורבנותיו – אפל מאוד, אבל בסופו של דבר רושל הציגה קולקציה אלגנטית להפליא.

Rochelle Mullings | צילום: לימור הלפגוט

Rochelle Mullings | צילום: לימור הלפגוט

Charles Chambers – קולקציית בגדי הגברים של צ'מברס משכה תשומת לב במיוחד – היא עוצבה בהשראת קהילת רוכבי האופניים והוצגו בה דגמים של בגדי ספורט בשילוב עם פריטים קלאסיים מחויטים ומאופקים כדוגמת ז'קט טוויד. הוא עשה שימוש בשכבות של ג'ינס קצר ושורטס מעל טייטס, מכנסיים באורך שלושת רבעי וכפפות של רוכבי אופניים. כל אלה היו מאובזרים בגולת הכותרת- אופניים שהדוגמנים הביאו איתם לתוך הרחבה ונעשה בהם שימוש במהלך התצוגה. אין ספק כי צ'מברס הוכיח כי הוא מצטיין בסגנון אורבני ספורטיבי משובח.

Charles Chambers | צילום: לימור הלפגוט

השאירו תגובה