חורשת עליהם: לובשת אברקרומבי אנד פיץ' בלבד במשך שנה
פרויקט חדש של האמנית אמנדה שמידט כולל חולצות טי שירט של המותג האמריקאי המצליח באאוטפיטים שלה, כל יום, למשך שנה | היא מערבבת בין מיינסטרים לתרבות שוליים, באאוטפיטים די תמוהים | הכל למען האמנות
אמנים רבים מכל התחומים משתמשים באמנות המיצג כדי להפנות את תשומת לבו של הקהל לעוולות חברתיות, לבעיות מוסריות, או לכאבי לב אנושיים. גם הזמרת/אמנית הניו-יורקרית-היפסטרית אמנדה שמידט החליטה להשתמש במיצג ארוך טווח, אלא שבניגוד לאמני מיצג כמו לינדה מונטנו וטצ'ינג הסיה מהם היא מושפעת, שהרימו מיצגים שכללו פעילויות כמו בילוי שנה בכלוב, שמידט החליטה לתעד את עצמה בזמן שהיא לובשת חולצות של אברקרומבי אנד פיץ׳ במשך שנה שלמה. רגע, מה?
A&F הוא מוצג אמריקאי די גנרי, מהסוג שאולי מייצג יותר מכל הוויה אמריקאית של מלכת הכיתה בחטיבה. זאת שהרתה בכיתה י״א וחושבת שהעובדה שבחנויות המותג יש דוגמנים ודוגמניות בלבוש חלקי ביותר זה לוהט. אז מה בין הדימוי המאוד מיינסטרימי הזה לבין היפסטרית, שכל קשר בינה לבין מלכת הכיתה מקרי בהחלט?
"A&F הוא המלך של תרבות הקניונים, הוא מייצג עבורי את האליטיזם נמוך המצח" היא אמרה בראיון למגזין וייס. "כשהייתי צעירה, רציתי לקנות A&F ולא יכולתי להרשות את זה לעצמי".
שמידט החלה את הפרויקט בנובמבר 2012 ומתעדת עצמה בטמבלר מיוחד שפתחה עבורו. היא שואפת להמשיך אותו עד נובמבר הבא. שמידט מתעדת את מערכות הלבוש שלה בדקדקנות מעוררת פלצות. מדי יום היא לובשת חולצה או סווצ'רט של אברקרומבי. את הטופ הממותג שאת הלוגו שלו היא מקפידה שיראו, היא מצוותת לפריטי לבוש לא טיפוסיים עבור לקוחות A&F; בגדי יד שניה, קבקבים צבעוניים, ג'ינסים גבוהים ופרצוף בוהה ונוגה. היא גם טוענת שהיא משתמשת מדי בוקר בבושם של החברה, Fierce. לגבי זה ניאלץ פשוט להאמין לה.
| "כולנו ממתגים את עצמנו" |
שמידט מציינת שחייה דווקא השתפרו מאז החליטה לבלות שנה בתוך בגדי אבקרומבי, מה שחייב אותה לראשונה בחייה לקרוא על אופנה ולצאת מאזור הנוחות שלה, שכלל בעיקר ג'ינס שחור וחולצה רחבה בצבע אחיד. מצד שני, היא מציינת, "השינוי הזה במלתחה שלי גורם לי להרגיש פחות לא בנוח מאי פעם".
כדי להדגיש את מהות הפרויקט "החלטתי להמנע מכל מה שמאפיין לקוחות רגילים של אברקרומבי; פסים רחבים, משבצות על פלנל, ג'ינס פרחוני, צמוד, או באופן כללי חדש. וגם מאופנת הסקי".
"אברקרומבי הוא מותג יותר נוכח. הוא לאנשים צעירים, והוא לא משדר קלאסיות", אומרת שמידט. "ג'יי קרו משדר: 'אני אשת מקצוע שחיה במנהטן ואולי אצא להפליג בסופ"ש'. אברקרומבי משדר: 'אני חיה במקום אקראי ואני הולכת לקניון'. זה היה צריך להיות משהו שיזרוק אותך חזרה לחווית בית הספר. מיתוג שולט בבתי ספר. בסביבה הקרובה שלי אנשים כבר לא לובשים את זה, אבל אני חושבת שיש לא מעט אנשים בגילי שעדיין לובשים את המותג, ובכך שאני משלבת בין בגדי ילדי קניונים לבגדים אלטרנטיביים אני מתייחסת לשתי הקבוצות. כולנו ממתגים את עצמנו איכשהו, זה בלתי נמנע. וזה מעניין אותי מאוד".
האם המיזם שלה כבר מושך את תשומת הלב לה היא מייחלת? "בדרך כלל אני מקבלת מבטים רעים מבחורות על האספקטים האחרים של התלבושת שלי. שני אנשים כבר שאלו אותי מה העניין עם החולצות, אבל זהו בינתיים. אני רוצה שA&F ידעו מהפרויקט שלי, אולי נוכל לעבוד על חסות מסוג כלשהו, אני מקווה שהציוצים היומיים שלי בכיוונם יעוררו תשומת לב, אך בינתיים זה לא צלח".
אבל מה הופך את הפרויקט הזה ליותר מבדיחה שיצאה משליטה? אחרי הכל, זה טוב ויפה להשתעשע על חשבון מותג שעושה את הונו מלהפוך אנשים ליחידות זהות לחלוטין בצבעי פסטל, אבל זה ממש לא המותג היחיד שמוכר את האשליה הזאת. אולי אברקרומבי אנד פיץ' שולטים בקטגוריית בגדי הכותנה לספק-גולשים, אבל לא חסרות חברות מסחריות שמוכרות חלומות אחרים, כאלה שגם אמנדה שמידט רוכשת אצלן את ביגוד היומיום שלה.
שהיא לובשת בתצלום האחרון מהממת. מישהו יודע מאיפה היא?
מאת: ענבר | 30 במאי 2013 | 15:44"'אני חיה במקום אקראי ואני הולכת לקניון'." – זה לא מה שהחברה משדרת לפחות לדעתי היא משדרת פשטות ו'וקוליות'.
מאת: מיקה | 28 במאי 2013 | 15:10הרעיון עצמו יפה אך הביצוע גרוע מאוד. לפי הכתבה הבחורה לא נשמעת לי כ"כ חכמה אלא סתם מנסה להיראות כזו.
אני אוהבת מאוד את החברה, אני אישית לא אקנה את החולצות שלהם רק הגלל השם אלא בגלל איכות הג'ינסים.
הם כבר עשו על זה כתבה
מאת: מיכל | 28 במאי 2013 | 12:14