"את לא שרטוט": סוכנות דוגמניות בקמפיין נגד אנורקסיה

ואו, איזה אבסורד: סוכנות דוגמנות ברזילאית יוצאת נגד תופעת הפרעות האכילה בקמפיין ייחודי | המוטו - דוגמנית היא לא סקיצה דקיקה להחריד | כעת נותר ליישם את האמירות הללו בשטח

מאת  | ‏ 23 אפריל 2013

"את לא שרטוט" | הקמפיין של סוכנות הדוגמנות סטאר

קיתונות של ביקורת כבר נשפכו על הסכנה לדימוי העצמי שבעולם האופנה, ובאופן ספציפי על איורי האופנה – שלב השרטוט שמלווה כל קולקציה, ובו דמות מצוירת מולבשת על גבי הנייר בבגדי הקולקציה. האיורים תמיד זוויתיים, רזים והדמויות תמיד בעלות ידיים ורגליים ארוכות באופן בלתי אפשרי.

לאורך השנים השרטוטים הזריזים האלו הפכו לדימוי נרדף לשיק וחן גופני, אלא שעכשיו סוכנות הדוגמנות הברזילאית סטאר מודלס יוצאת בקמפיין חדש ומעניין נגד הפרעות אכילה.

"את לא שרטוט" | הקמפיין של סוכנות הדוגמנות סטאר

מעניין קודם כל כי מדובר בסוכנות דוגמניות, ההתגלמות האנושית של השרטוטים האלה, אבל מעניין עוד יותר כי הקמפיין לוקח את הדימוי הקלאסי של שרטוטי אופנה ומנפץ אותו לרסיסים בעזרת דוגמניות אמיתיות ופוטושופ.

בצד אחד של המודעה מופיע איור אופנה קלאסי; ארוך, דקיק, נידף ברוח ואדיש. בצד השני, דוגמנית שנתונה באותה תנוחה כמו באיור, שבעזרת פוטושופ הוצרה למימדים של האיור. התוצאה היא, באופן מובהק וחד משמעי, מזעזעת. האיורים, באם היו המציאות, הם בחורות שגוועות ברעב מהפרעות אכילה או במדינת עולם שלישי.

דוגמנית לא צריכה להיות שרטוט | צילום: גטי אימג'ס

"את לא שרטוט" | הקמפיין של סוכנות הדוגמנות סטאר

ההעברה של האיורים הללו למציאות עושה את שלה והמסר עובר, בייחוד תחת הסלוגן "את לא שרטוט". אך השאלה הגדולה היא איזה מסר עובר, כפי שציינה גולשת "דימויים כאלו עושים פעולה הפוכה, הם מעודדים חשיבה על רזון קיצוני". אחרת הוסיפה "זהו קמפיין מעולה עבור נערות צעירות שטרם נחשפו לתרבות הרזון שאנו מעריצים באופן עיוור. אך למי שכבר נשאבה לעולם הזה, התמונות הללו הן סוג של מטרה עבורן להגיע אליה".

לנו נותר לחשוב על מקומן של סוכנויות דוגמנות בנושא ומהן המחשבות הנסתרות שהובילו חברה שמתפרנסת מדימוי גוף בעייתי להוציא קמפיין כזה.

השאירו תגובה

 

  •  

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 25 באפריל 2013 | 19:14
  •  והוא נראה זוועה.

    מאת: ' |‏ 25 באפריל 2013 | 15:39
  • הקמפיינים של הנשים הבריאות, מלאות, כבר לא חדש ולמרות שעוד יש הרבה לעשות בענין החשוב הזה קמפיינים מלאים קבר לא משפיעים כ"כ..
    הקמפיין הזה שבאמת מציג מודל יופי מצויר ונשי שבצד השני נראה חולני ומורעב מזעזע ומטיף בצורה טובה. כמובן שיש צורך לראות זאת גם בשטח ולהעסיק דוגמניות מלאות יותר.

    מאת: לא באלי להזדהות..(; |‏ 23 באפריל 2013 | 16:32