אז דוגמניות כן צריכות לאכול? החוקים החדשים של ווג

כללים חדשים מבית ווג קובעים: על דוגמניות מוטלת החובה לאכול, לקחת הפסקות ולא לעבוד מעל 10 שעות ביום. איפה החוקים הנוקשים היו כשנתנו לטוויגי וקייט מוס להיכנס לתחום?

מאת  | ‏ 11 אפריל 2013

קייט מוס על ווג בריטניה, אפריל 1999

ווג הבריטי והאמריקאי חתמו על הסכם בעל 10 נקודות בנוגע ליחס כלפי דוגמניות. ההסכם נחתם מול האגודה לזכויות דוגמניות, אשר פועלת למען התייחסות ראויה ומשופרת כלפי דוגמניות בתעשייה. על פי החוזה, על הדוגמניות לקבל זמן לאכול במהלך סשן הצילומים ולהסכים מראש להצטלם בעירום. כמו כן, ימי עבודתה יוגבלו לעשר שעות עבודה ביום כשכל חמש שעות מינימום חייבת להיות הפסקה.

נכון לעכשיו, דוגמנית יכולה להידרש להסיר את בגדיה ברגע הגעתה לסט מבלי לקבל אזהרה מוקדמת על כך, והיא עשויה למצוא את עצמה בסיטואציה שקשה לסרב לה או להתקשות להבין את המשמעות של מעשיה. זאת אחת הסיבות המרכזיות לכך שהדוגמנית שרה זיף אשר הקימה את האגודה למען הדוגמניות המציעה סיוע לנשים שבתעשייה. זיף טוענת שהחוזה הוא מאסט עבור כל הוצאה לאור המכבדת את עצמה.

האם כולן יראו כמו קייט אפטון עם הכנסת החוקים החדשים? אפטון בווג בריטניה, ינואר 2013

לוחמת הצדק של הדוגמניות. שרה זיף | צילום: גטי אימג'ס

| רוצות ללכת לפיפי בלי שיצעקו עליהן |

"עבור רבים, אופנה היא דבר כיפי ומשעשע ועל כן לרבים נדמה שלדגמן זה יותר פריבילגיה מאשר עבודה, אך זו גישה מוטעית", אומרת זיף ל-Gurdian. "החזות השקופה של התעשייה מסווה את הקשיים שיכולים להיות לדוגמניות בתחום. בתור מישהי שלעיתים עבדה ימים של 20 שעות וירדו עליה אם ביקשה בסך הכל ללכת לשירותים, האגודה וחתימת החוזה על ידי ווג הם שינויים מרעננים. בתעשייה שנסמכת על עבודה של קטינים שמודעים לכך שהם ניתנים להחלפה ברגע ולרוב מתביישים להגיד לא לדרישות מסוימות, ההגנה החשובה הזו הייתה צריכה לקרות ממזמן".

אמה סטון סקינית, ווג ארה"ב יולי 2012

על פי הדיווח של ה-DailyMail, באתר האגודה נכתב כי "דוגמניות שמועסקות על ידי ווג הבריטי יקבלו הבטחה לשעות סדורות, הפסקות, אוכל, הסעות, עירום ועירום למחצה, טמפרטורה, חילוף חדרים ותשלום הולם. קוראי ווג יכולים להיות בטוחים שדוגמניות ווג מועסקות על סמך החוזה ושדוגמניות מתחת לגיל 16 לא ישתתפו בצילומים בהם הן מייצגות דוגמניות בוגרות. ווג האמריקאי והבריטי שניהם התחייבו שלא להשתמש בדוגמניות מתחת לגיל 16 שיש להן הפרעת אכילה. העמותה מקווה שמגזינים והוצאות לאור אחרים יראו בווג כמודל לחיקוי ויחתמו על החוזה". FF מצדיע על היוזמה המבורכת.

השאירו תגובה