"בסך הכל ישראל ואיראן די דומות"

הכירו את לילה, מעצבת תכשיטים לונדונית ממוצא איראני שמסובבת את האינסטגרם על אצבע אחת | כתבתנו תפסה אותה לשיחה על תכשיטים והגיעה למסקנה: רק אופנה תביא שלום

מאת  | ‏ 25 מרץ 2013

את לילה קשניפור הכרתי לראשונה לפני שנתיים, בשבוע האופנה בלונדון. לילה הייתה הבחורה שלבושה הכי יפה בחדר וענדה תכשיטים שמיד גנבו את תשומת ליבי. צילמתי אותה לכתבה שעשיתי ל- ELLE רוסיה על אופנת רחוב. כל הצילומים לא הפסקנו לדבר ולצחוק ובן רגע נוצרה לה חברות בין לאומית. את המשך שבוע האופנה העברנו ביחד בין התצוגות ואף אחת מהמילים כמו: איראן, ישראל או טילים הוזכרה בשיחה. סטילטו, סקיני ואיי ליינר דווקא כן. זה לא כל כך נדיר למצוא חברויות מהסוג הזה בלונדון או ניו יורק, יש לא מעט סיפורים כאלה, אבל העובדה ששתינו מגיעות ממקומות כל כך ידועים לשמצה, הופכת את החברות שלנו למעניינת יותר.

לילה, בת 27, חיה את חייה בדירה סופר טרנדית בנייטסברידג' שבמרכז לונדון עם בעלה הצרפתי. היא נולדה בארה"ב, עברה לטהרן בעודה תינוקת ובגיל 17 עזבה את איראן. כיום ליילה היא המייסדת והבעלים של מותג התכשיטים המצליח העונה לשם Leivankash.

| אינסטוש – כלי השיווק של המחר |

"האמת שבכלל לא רציתי לעשות תכשיטים", מתוודה לילה. "תכננתי לעבור חזרה לארה"ב בה נולדתי, ללמוד כימיה, אמנות והיסטוריה ולפתח קריירה בשיקום ושימור אמנות. אבל החלטה של רגע שינתה את הכל – עשיתי קורס קטן בעיצוב תכשיטים, והבנתי שזה למעשה הייעוד שלי. אני נהנית ליצור את הפריטים הקטנים שדורשים סבלנות אין קץ, אני מתה על זה! מפה לשם, סיימתי תואר ראשון בתכשיטנות ב"סיינט מרטינס" בשנת 2009". היא פתחה את המותג שלה בשנת 2011, ותוך שנתיים היא מוכרת בלמעלה מ- 30 חנויות ברחבי הגלובוס.

Leivankash

 

האינסטגרם של Leivankash

לילה חולקת את הסטייל שלה, העיצובים החדשים והרפתקאות האופנתיות שלה באינסטגרם ויש לה מעל 17,000 עוקבים מסורים. "זהו כלי מצויין לבנות את המוצר שלך, ומנסיוני האישי אני יכולה לומר שזו הפלטפורמה הכי שימושית שלי לפרסום המותג ברחבי העולם. פגשתי דרכו הרבה אנשים מהתעשייה ולקוחות פוטנציאליים. יש אנשים שניגשים אלי ברחוב ושואלים אם אני 'זאת מהאינסטגרם', וזה מאוד מחמיא לי".

"זה די מצחיק, עד לפני מספר חודשים בכלל לא היה לי אייפון. הייתי בחורה של בלקברי", היא מגלה. "החברים שלי לא הפסיקו לדבר על האינסטגרם עד שיום אחד חברה שלי הראתה לי איך באמת זה עובד. יום למחרת הייתי פשוט חייבת לקנות אייפון, והשאר היסטוריה".

"האינסטגרם הוא סוג של דוקומנטרי על התכשיטים שלי ועל עצמי, לאן אני הולכת, עם מי אני מבלה. בהתחלה בעלי היה מתבאס על זה שאני כל היום עם הטלפון, מצלמת ומתעסקת – היום הוא כבר מצלם אותי בעצמו ומאוד תומך".

ריטה אורה עונדת Leivankash

דרך האינסטגרם וחברים משותפים, היא הגיעה לפרקי הידיים והאצבעות של הסלבריטאיות הכי אופנתיות כמו אוליביה פלרמו, ריטה אורה, אנה ביאטריס בארוס, ליאונה לואיס, פלורנס וולש וקיארה מהבלוג "בלונד סלט" שעונדות את התכשיטים שלה בכל הזדמנות אפשרית.

סיארה פרגני מ"בלונד סלט"

אוליביה פלרמו עונדת Leivankash

| "איראן מעניקה לי מוזה" |

לילה מספרת כי את עיקר ההשראה שלה היא מקבלת מהתרבות הפרסית. "איראן מעניקה לי מוזה, זו מדינה צבעונית עם היסטוריה ענפה. אני מוצאת אותה מאוד אקזוטית ומלאת בטקסטורות. יש בה גם את אלמנט הטבע – חיות מלכותיות, הרבה עושר אסתטי".

ברגע בו היא מתחילה לדבר על איראן אני יודעת שלא נכנס לפוליטיקה, אלא נשאר ברובד התרבותי. ותוך כדי שיחה, אנחנו מבינות שיש הרבה דמיון בין ישראל לאיראן. "למשל אוכל טוב ומזג האוויר הקיצי", אומרת לילה. "וגם האנשים החמים והחשיבות שאתם נותנים למשפחה מאוד דומה למה שקורה באיראן. החום, הטמפרמנט, הנופים, התרבות, כל אלו נותנים לי מוזה גדולה כאשר אני יוצרת".

אולי דרך הצינורות המקובלים קשה לנו להגיע להסכמים בין העמים, אבל בכל הנוגע האופנה יש קונצנזוס: התכשיטים של לילה יכולים להביא את השלום, או פשוט להשלים לנו את הלוק – גם זה חשוב.

האינסטגרם של Leivankash

השאירו תגובה