נשבעות בשאנל: הכוכבות שעשו את קוקו

עולם האופנה כמרקחה - קירה נייטלי תגלם את קוקו שאנל בסרט לכבוד חגיגות מאה שנה לפתיחת החנות הראשונה שלה | נייטלי נכנסת לנעליים גדולות של כוכבות שגילמו אותה בעבר, כמו קתרין הפבורן ושירלי מקליין

מאת  | ‏ 20 מרץ 2013

קירה נייטלי | צילום: גטי אימג'ס

מעצב האופנה הנודע, קרל לגרפלד, עומד להשתדרג עם טייטל חדש: במאי. מי שעומד בראש בית האופנה של שאנל והמותג האיטלקי פנדי, רוצה ללכת גם על אוסקר. באווירה החגיגית של חג החירות, לגרפלד מתכוון לנצל את יכולתיו עם המצלמה ולביים סרט חדש דנדש בכיכובה של קיירה נייטלי בתור קוקו שאנל האגדית. כי בינינו, מי מתאימה יותר לגלם צרפתייה מאשר שחקנית בריטית?

קוקו שאנל | צילום: גטי אימג'ס

גבריאל בונר שאנל הייתה הרבה יותר ממעצבת אופנה. דרך עיצוביה הנוחים והפשוטים וויתורה על מחוך לנשים היא תרמה רבות למהפכה הפמיניסטית. הז'קט האלמותי של שאנל נותר גם היום אחד הפריטים הקלאסיים וארון הבגדים לעולם לא יהיה שלם בלעדיו.

מי שנולדה למשפחה מרובת ילדים בדרום צרפת התייתמה מאימה בגיל 6 ונשלחה לבית יתומים במנזר קתולי. בגיל 18 עזבה את המקום, הפכה לזמרת ואימצה את הכינוי "קוקו". בזכות עזרה כלכלית משני אנשי עסקים היא פתחה חנות לכובעים בפריז ומשם החלה את דרכה בתחום האופנה. זה היה או זה או ללכת ל"דה וייס" הרי וכנראה בתור זמרת היא לא פגעה בכל הצלילים הנכונים.

הבמאי. קרל לגרפלד | צילום: גטי אימג'ס

| מהפבורן עד טוטו |

מאז פתיחת חנותה הראשונה בדוביל בצרפת עברו מאה שנים ולרגל האירוע לגרפלד מתכנן לביים את סרטו בכיכובה של קיירה נייטלי אשר יוקרן בסינגפור בחגיגות האירוע במאי השנה. את תפקידה של שאנל גילמו בעבר שחקניות נוספות וסיפורה אף היווה השראה לספרים רבים.

במחזמר, "קוקו" משנת 1969, קתרין הפבורן המדהימה גילמה את שאנל במה שהיה עתיד להיות הופעתה היחידה בברודווי. המחזמר זכה ל-7 מועמדויות ומתוכן 3 זכיות בפרס הטוני. המחזמר מתאר את השנים 1953-4 אחרי 15 שנות היעדרות מתחום האופנה, כאשר שאנל מחליטה לחזור לתחום ולפתוח מחדש את הסטודיו שלה בפריז. בסרט טלוויזיה משנת 2008 גם שירלי מקלין, שכיום בת כמעט 80, גילמה את שאנל הבוגרת. הסרט זיכה את מקלין במועמדויות לגלובוס הזהב, אמי וגילדת השחקנים.

קתרין הפבורן במיוזיקל על שאנל

שירלי מקליין בתפקיד קוקו

בניגוד לשתי ההפקות לעיל שמתארות את שאנל כאישה בוגרת ומעצבת ידועה, הסרט "קוקו לפני שאנל" משנת 2009 בכיכובה של השחקנית הצרפתייה אודרי טוטו, הלא היא "אמלי" החמודה, ובבימויה של אן פונטיין, מתרכז בתחילת דרכה של שאנל בתחום האופנה.

כחלק מקידום הסרט, טוטו נבחרה לפנים של הבושם של שאנל מס' 5 ובאופן לא מפתיע גם קיירה. אגב, מסתבר כי הפרסומת של קיירה הייתה סקסית מידי ונאסרה לשידור בשעות צפייה של ילדים. הבה נקווה שבתפקיד הצרפתייה הקוקטית והשיקית היא תצליח לעבור את הצנזורה הקשוחה.

אודרי טוטו ב"קוקו לפני שאנל"

קירה נייטלי בפרסומת לבושם מדמואזל של שאנל

השאירו תגובה