מה שמסביב: איפור ושיער משבועות האופנה ברחבי העולם

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, או יותר נכון בשילוש הקדוש איפור-שיער-אבזור | אספנו את המראות המדהימים ביותר משבועות האופנה האחרונים, מאיפור מרוח ונוצות בפריס ועד מסכות הונג קונג סטייל

מאת  | ‏ 28 ינואר 2013

קארה דלווין בתצוגה של שאנל, שבוע האופנה בפריס | צילום: גטי אימג'ס

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, ועם הזמן הפרטים הקטנים הולכים והופכים לפחות ופחות קטנים. בחוד החנית של תעשיית האופנה העולמית הסלימה התחרות על הבידול, האיכות והייחוד עד כדי כך שהבגדים והאביזרים כבר מזמן לא מספקים את מלוא הסחורה בהעברת האג'נדה של המעצבים השונים. לכן בכל תצוגת קוטור האדג' הנוסף ניתן על ידי השילוש הקדוש של איפור-שיער-אבזור.

כאשר כל התצוגות נקבעות נשלחות הדוגמניות המובילות של הסוכנויות השונות לבירות אופנה מסביב לעולם. בסבבי קאסטינג נרחבים ומתישים נבחרות עבור כל תצוגה הדוגמניות שיטופפו על המסלול. פעמים רבות, בייחוד במקרים של כוכבות מסלול, דוגמנית אחת תצעד בלא מעט מסלולים. על אף הרצון שהלוק הייחודי לדוגמנית יביא עימו משהו נוסף למסלול, הכוונה היא ליצור האחדה שתשדר מסר מדויק לגבי אופי התצוגה. אסור שצופים יראו את דוגמנית על מפורסמת על מסלול של דיור ויחשבו על הופעתה על המסלול של שאנל, למשל.

לייצר מראה אחיד. קארה דלווין בתצוגה של שאנל, שבוע האופנה בפריס | צילום: גטי אימג'ס

A emmpresa de Rastreador
bbom
BBOM proporciona aos seus divulgadores uma oportunidade de ganhos Através das 3 Franquias. BBOM Rastreadores de veículos terrestres, aéreos e marítimos para monitorar informações logísticas e geográficas

ככל שבית האופנה נשגב יותר, כך תשומת הלב הצייקנית לפרטים הזעירים קיצונית יותר, ומשנה לשנה העניין מחריף. שבועות האופנה הגדולים שמתרחשים בשבועות האחרונים מסביב לעולם הם הזדמנות טובה לבחון את הקשר בין הביגוד לבין האיפור-שיער, וכיצד אלו משפיעים על האימפקט הסופי.

המראות האחרונים של שאנל עשו שימוש רב בטול שחור ולבן בגזירה ששיוותה לבד מראה נוצתי ודחוס. פיטר פיליפס, מנהל הקו הקוסמטי של בית האופנה עשה שימוש באותו טול בדיוק סביב עיני הדוגמניות. התוצאה נעה בין איי ליינר אלים ואינטנסיבי למראה פתייני, מתעתע וברבורי.

דיור בשבוע האופנה בפריס | צילום: גטי אימג'ס

דיור, בית אופנה שהתאפיין מאז ומתמיד באקסטרווגנזה, עדיין מסתגל למהפך הסגנוני שמביא עמו המנהל הקריאטיבי המינימליסטי רף סימונס. בעונה הקודמת קושט אזור העיניים של הדוגמניות בעזות בעזרת קריסטלים. הפעם הדגש הושם בעדינות רבה הרבה יותר על השפתיים שכוסו באבני סוורוסקי בעוד העיניים נותרו די מינימליות עם ליינר שחור, והשיער הגזוז הותיר גם הוא רושם די עירום שריכז את תשומת הלב לשפתיים, תוך העצמת האג'נדה המינימלית, מודרנית ומעודנת של סימונס.

ז'אן פול גוטיה בשבוע האופנה בפריס | צילום: גטי אימג'ס

גם בז'אן פול גוטייה הלכו עם מגמת הניצנוץ שלא מרפה ולא תרפה מאיתנו הקיץ וקישטו את הדוגמניות, מה שמציג את הקשר בין נקודות חן טבעיות להתקשטות אנושית מלאכותית. כל דוגמנית קיבלה קריסטלים בפינות הפנימיות של העיניים וכנקודת חן מלאכותית ומלאת הומור ליד הפה. הדוגמנית בתמונה קיבלה את זה הודו סטייל, עם כל השבנג.

מתוך התצוגה של ננה אגנוביץ' וברוק טיילור בשבוע האופנה בהונג קונג | צילום: גטי אימג'ס

שבוע האופנה בהונג קונג | צילום: גטי אימג'ס

צ'ינג מן וו בשבוע האופנה בהונג קונג | צילום: גטי אימג'ס

גם חברינו במזרח קישטו והתקשטו בשבוע האופנה האחרון שהתקיים בהונג קונג באמצע ינואר. מצאנו מסיכות משלל סוגים שהתכתבו עם פריטי האופנה שלבשו הדוגמניות.

בארץ התחילו עם חזרתו של שבוע האופנה בשנתיים האחרונות, להבין שלא מספיק להוסיף תיק או נעל מזארה כדי ליצור לוק מלא על המסלול. מותג האופנה הצעיר סאמפל השקיע ביצירת נעליים בלעדיות שהתכתבו עם הלוקים המלאים על המסלול והיה נסיון של חלק מהמעצבים לייצר בעזרת איפור-שיער מראה יותר מהודק ומגובש שיעביר תחושה מסוימת.

גדעון וקארן אוברזון, שבוע האופנה "גינדי תל אביב" | צילום: רפי דלויה

בתצוגה של גידעון אוברזון עשו שימוש מושאל במראה הגבות הקריסטליות שראינו על המסלולים לפני שנה, בעזרת הדבקת עלי זהב על אזור הגבה. בנוסף נאסף שיערן של הדוגמניות לסד גבוה וזהוב גם הוא. ניכר שהושקעה מחשבה ביצירת אימפקט אך המראה שנוצר היה דל מדי, מדברי מדי, ואנמי בתוצאה הסופית שלו. מעצב נוסף שעשה שימוש באיבזור היה יוסף, שלקח את ההדפסים שלו צעד אחד קדימה בעזרתם של אביזרים דמויי משקפיים שהותירו רושם די כביר, יש שיאמרו שהם היו נקודת החוזק המשמעותית ביותר. בכל מקרה יש עוד הרבה לאן ללכת וזה כנראה סימן טוב- אנשי הקריאייטיב של שאנל יושבים מסיום התצוגה ומורטים לעצמם את שיער הקרקפת כנראה, כשהם מנסים לחשוב מה יעלה בגורל הסטיילינג של התצוגה הבאה.

תצוגה של יוסף בשבוע האופנה "גינדי תל אביב" | צילום: יח"צ



תצוגה של יוסף בשבוע האופנה "גינדי תל אביב" | צילום: יח"צ

השאירו תגובה

 

  •  אני מרחמת על הדוגמניות של יוסף שמסתובבות ככה שעות לפני התצוגה.

    מאת: אלי הקטנה |‏ 2 בפברואר 2013 | 21:44
  •  על סמך מגמות האופנה לעונה הבאה נוכל לקנות נכון בסוף עונה .http://lioraonheels.wordpress.com/ זו הרשומה בבלוג שלי. אבל אתם מחדשים לי מאוד בזווית ההסתכלות. אהבתי.

    מאת: ליאורה דהן |‏ 28 בינואר 2013 | 22:10
  • דיור ללא ספק…. מרענן ומחמיא….
    אנסטסיה – בלוג אופנה
    /

    מאת: אנסטסיה |‏ 28 בינואר 2013 | 20:26