בחזרה לארץ עוץ: ירוק ברקת הוא ה-צבע של 2013

כתום טנג'רין – אאוט, ירוק אמרלד - אין | חברת הצבעים הבינלאומית פנטון הכריזה על הצבע הבולט של השנה הבאה | המעצבים מתלבשים על המגמה הירוקה

מאת  | ‏ 9 דצמבר 2012

ירוק עד. ברברי, גוצ'י, ברברי | צילום: גטי אימג'ס

חברת הצבעים הבינלאומית פנטון, מי שקובעת את הטון בעולם הגרפיקה, הדפוס, העיצוב והאופנה, הכתירה השבוע את המלך השנתי של ממלכת הצבעים. "זהו הגוון הנפוץ ביותר בטבע", לטריס אייזמן, מומחית צבעים בפנטון, מנמקת את הבחירה: "ירוק הוא צבע מאוד מאוזן. שילוב של צהוב וכחול, שהטבע משתמש בו כדי להראות עושר". גם המעצבים חזו את הנולד בתצוגות לאביב-קיץ 2013 ובספטמבר האחרון בבירות האופנה צבעו בירוק את המסלולים של העונה הבאה: גוצ'י, זאק פוזן, ברברי, טרייסי ריס, קנזו וחברים נוספים.

סקאלת התחושות שהצבע הירוק מייצר היא אקלקטית: הוא יכול לשדר פרש ורעננות צעירה בבדי שיפון ובשמלות אביביות, או לסמל עושר בקטיפה כבדה. הירוק מסתדר לנו באותו משפט עם חשיבה אקולוגית ואיכות סביבה, ומקנה אווירה יצירתית ויטאלית ומתחדשת. מאידך, אמרלד (הברקת) היא עם אבן חן יוקרתית ומתכתבת עם מושגים כמו שפע, תחכום, קלאסיות ויופי.

אז כיצד קובעת פנטון כאלו החלטות הרות גור? זה הולך ככה: פעמיים בשנה החברה מזמינה לפגישה סודית נציגים של "קבוצות צבע" ממדינות שונות, כל שנה בבירה אירופית אחרת. בתום יומיים של מצגות ודיונים הם חורצים את הדין וקובעים מהו הצבע לשנה הבאה. ב-2012, למי ששהה על הירח והצליח לפספס, הטנג'רין – גוון כתום-מנדרינה – שלט בעולם העיצוב, ובשנה שלפני כן ורוד פוקסיה היה הצבע הלוהט. FF מאוד מרוצה מהבחירה של 2013, ומחכה בכליון עיניים להתלבש על המגמה הירוקה.

זאק פוזן | צילום: גטי אימג'ס

ברברי | צילום: גטי אימג'ס

גוצ'י | צילום: גטי אימג'ס

טרייסי ריס | צילום: גטי אימג'ס

גוצ'י | צילום: גטי אימג'ס

ברברי | צילום: גטי אימג'ס

השאירו תגובה