קריסטן סטיוארט לא לבד: שמלות חושפניות על השטיח האדום

כוכבת דמדומים עוררה מיני-סערה בזכות שתי שמלות שהפנו את תשומת הלב לאזורים המוצנעים והזכירה לנו שורה של כוכבות שעשו זאת לפניה | מג'יי לו בורסצ'ה ועד רוז מקגאוון בחוטיני | מצעד המחשופים המעוצבים

מאת  | ‏ 18 נובמבר 2012

נותנת לישבן לספוג את האש. קריסטן סטיוארט בשמלה של זוהיר מורד | צילום: גטי אימג'ס

קריסטן סטיוארט נתקלה השבוע בבעיה – מה בחורה יכולה לעשות כדי להסיח את דעת הציבור והתקשורת מהעובדה שהיא בגדה בבן זוגה הלוהט, התוודתה על כך בפומבי, הצליחה להשיג אותו בחזרה ועכשיו מגיעה איתו לפרמיירה של סרטם המשותף? הפתרון – לחשוף ישבן.

סטיוארט הגיעה לפרמיירת הסרט האחרון בסדרת "דמדומים" שנערכה בלוס אנג'לס בשבוע שעבר בשמלה תחרה של זוהיר מורד שלא כל כך התיישבה עם הסגנון שלה. למרות שסטיוארט נוהגת ללבוש שמלות קצרצרות בכל הזדמנות, היא תמיד מוסיפה להן פריטים אדג'יים שיוצרים מראה כולל שאינו סקסי מדי ומצליחה לשמור על גישת הטומבוי הבלתי מתאמצת שלה, בה היא משקיעה הרבה מאמץ. אם כוונתה אכן הייתה להסיט את הדיבור מהנושא המעניין באמת – הזוגיות המעורערת שלה עם רוברט פטינסטון – לעבר הישבן שלה, שלא רואה לעתים קרובות את אורות הפפראצי, היא הצליחה.

אם לרגע עוד חשדנו שמדובר במקרה חד פעמי, סטיוארט לא אכזבה ולפרמיירה בלונדון בערב שלאחר מכן היא הגיעה עם אוברול מחריד של אותו המעצב עם חלק עליון שקוף ומחשוף בגב. גם הפעם, תשומת הלב הופנתה לעבר החלקים החשופים של גופה, ואף אחד לא טרח להתעניין במצב היחסים בין הבוגדת והנבגד המפורסמים בעולם.

הטום בוי יצא לחופשה | צילום: גטי אימג'ס

| עשו את זה קודם, לפניי |

הקריאה הנואשת של סטיוארט להתייחס לאחד מחלקי גופה הזכירה לנו שורה של כוכבות הוליווד שעשו את אותו הדבר לאורך השנים, בצורה מוצלחת יותר או פחות:

אליזבת' הארלי, פרמיירת "ארבע חתונות ולוויה" ב-1994
בשנת 1994 אליזבת' הארלי הייתה דוגמנית ושחקנית די אנונימית, ובעיקר בת הזוג של יו גרנט, שקריירת המשחק שלו בדיוק החלה לצבור תאוצה והפכה אותו לכוכב הבריטי של הרגע. אבל אחרי כשהארלי התלוותה לגרנט לפרמיירת הסרט בשמלה שחורה וצמודה של ורסצ'ה עם עשרות סיכות בטחוניות גדולות שמחזיקות אותה ומאיימות להתפקע, כולם כבר ידעו את שמה. מתברר שהבחירה בשמלה בכלל לא הייתה שקולה ומודעת – הארלי סיפרה בראיון שמכיוון שלא היה לה כסף לקנות לעצמה שמלה, אנשי יחסי הציבור של גרנט הציעו לה את השמלה הזו כאופציה היחידה והשאר היסטוריה. רק לאחרונה לבשה ליידי גאגא את השמלה במחווה ראויה.

מהפלאס וואן של יו גראנט לאליזבת' הארלי | צילום: ספלאש

רוז מקגאוון, פרסי MTV ב-1998
קצת קשה לקרוא לאוסף החוטים שתלתה מקגאוון על עצמה שמלה, אבל התלבושת הזו השיגה את האפקט הרצוי. כשאת בת זוגו של מרילין מנסון, קצת קשה להתבלט על השטיח האדום, אבל מקגאוון עשתה את הבלתי אפשרי – אף אחד לא זוכר מה מנסון לבש באותו ערב.

בלטה אפילו יותר ממרילין מנסון. רוז מקגאוון | צילום: גטי אימג'ס

ליל קים, פרסי הווידאו של MTV ב-1999
האוברול הסגול המטאלי שלבשה ליל קים לטקס אינו בהכרח התלבושת החושפנית והפרובוקטיבית ביותר שהראפרית הקטנה עטתה על עצמה לאורך השנים. מה שהפך אותו לכל כך זכור הוא אחד הרגעים הטלוויזיונים המדהימים בכל הזמנים – ליל קים מזמינה לבמה את הדיווה דיאנה רוס, וזו תופסת בשד החשוף ועושה בו כרצונה.

אחד הרגעים הטלוויזיונים המדהימים בכל הזמנים. ליל קים בטקס פרסי MTV, שנת 1999 | צילום: גטי אימג'ס

ג'ניפר לופז, גראמי 2000
אם יש שמלה אחת ברשימה שמגיע להצמיד לה את המילה "איקונית", הרי שמדובר בשמלה הזאת, בעיצוב ורסצ'ה, שמככבת בראש רשימת נקודות המפתח בחייה של לופז לצד הזוגיות המגה-מתוקשרת שלה עם בן אפלק. בשנת 2000 לופז כבר הייתה סחורה לוהטת – היא הצליחה היכן שרבים נכשלו ועשתה את המעבר מקריירת משחק סבירה לקריירת מוזיקה מצליחה, וגם תפסה את אחד הכוכבים הגדולים בעולם באותה תקופה – פאף דאדי. המחשוף הענף וחושף הטבור אינו הדבר היחיד שהפך את השמלה הזאת לכל כך זכורה. זו החבילה כולה – למרות המחשוף, לופז הצליחה להראות כאילו היא עטופה בפיג'מה נוחה, הודות לבד הדקיק, השרוולים הארוכים ובעיקר הגישה הנונשלנטית. מקרה קלאסי של השמלה הנכונה על הבחורה הנכונה בזמן הנכון.

מי לא זוכר את זה? ג'יי לו בשמלת ורסצ'ה האיקונית | צילום: גטי אימג'ס

טוני ברקסטון, גראמי 2001
אחרי שלופז הדהימה את העולם בשנת 2000, זה היה רק מתבקש שיקומו לה מתחרות. ברקסטון, שבתקופה ההיא עדיין הייתה זמרת רלוונטית, לא טרחה להסתיר כמעט אף חלק מגופה בשמלה לבנה של ריצ'רד טיילר שבוודאי הזדקקה להרבה דבק דו-צדדי כדי להשאר במקום. בדיעבד, המראה הזה לא הצליח להיחקק בתודעה כמו השמלה של לופז, אבל לאותו שבוע בשנת 2001 התקשורת האמריקאית הייתה עסוקה בדבר אחד – הישבן החטוב של ברקסטון.

אם אפשר לקרוא לזה שמלה. טוני ברקסטון | צילום: גטי אימג'ס

ריהאנה, גראמי 2011
אין ספק שלריהאנה היה לא מעט תרגול בהופעות חצי-עירומות על השטיח האדום, הבמה או בפיד הטוויטר שלה, כך שלא מפתיע שהיא הצליחה להציג את המראה המתוחכם ביותר מבין כוכבות הרשימה. השמלה הלבנה-שקופה בעיצוב ז'אן פול גוטייה שיחקה באופן מתעתע ומדויק בקו הדק שבין עור חשוף למכוסה ולא גרמה לזמרת להראות אפילו מעט זולה או פרובוקטיבית, משימה לא פשוטה כשכל כך הרבה ממנה מוצג לראווה. השיער האדום שהתנגש עם השמלה רק שדרג אותה, והתוצאה הייתה אחד המראות המוצלחים בטקס באותה השנה.

הצליחה היכן שאחרות נכשלו. ריהאנה | צילום: גטי אימג'ס

מיקלה שייפר, פרמיירת "גברים בשחור 3" בברלין, 2012
ראשית, יש לתת כבוד לשייפר על כך שהצליחה להשתרבב לרשימה שמכילה כל כך הרבה שמות גדולים. אין שום ויכוח על כך שכשהיא הופיעה על השטיח האדום ב"שמלה" עשויה מרצועות דקיקות שבקושי מכסות את מה שנתן לה אלוהים והמנתחים הפלסטיים, זו הייתה מטרתה בדיוק. ובכן, היא הושגה. אף אחד אולי לא זוכר את שמה של שייפר, אבל את המראה הזה יקח לנו הרבה זמן לנער מהזיכרון. וגם את זה.

באה לפה הרבה? מיקלה שייפר | צילום: גטי אימג'ס

השאירו תגובה