סערה ברשת: האם אמזון מעודדת הפרעות אכילה?

אמזון העלתה לאתר סוויטשירט למכירה עם הכיתוב "אנורקסיה: כמו בולמיה אבל עם שליטה עצמית". נראה שהלקוחות תמימי דעים שהבדיחה לא מצחיקה, ועשרות תגובות נזעמות נרשמו באתר וברשתות החברתיות שדרשו להסיר את הפריט ומיד

מאת  | ‏ 3 אוקטובר 2017

אנורקסיה: כמו בולמיה אבל עם שליטה עצמית (צילום: מתוך אמזון)

אנורקסיה: כמו בולמיה אבל עם שליטה עצמית (צילום: מתוך אמזון)

קשה להילחם היום על לב הקהל, וחברות האופנה יודעות שצריך לשים על החולצה סטייטמנט חזק כדי שהקונות ירצו לקנות ולהצטלם לאינסטגרם. בין המסרים, לצד מילות העצמה נשית בסגנון ביונסה, יש טרנד של מסרים מתריסים. חברה בשם ארטורובוך לקחה את העניין רחוק מדי, והוציאה סווטשירט שצוחק על הפרעות אכילה, עליו מתנוסס הכיתוב: ״אנורקסיה: כמו בולמיה אבל עם שליטה עצמית״.

אמאזון מחזיקים את הפריט האופנתי הפוגעני הזה, שלא רק שצוחק על הפרעות אכילה, גם עושה להן סוג של גלוריפיקציה מטרידה, והוא נמכר ב-90 שקלים. נראה שהלקוחות תמימי דעים שהבדיחה לא מצחיקה, ועשרות תגובות נזעמות ומבולבלות נרשמו באתר ובטוויטר, כולל דרישה להסיר את הפריט ומיד.

״הפרעות אכילה הורגות אנשים, זה כיתוב מחריד״, כתבו גולשים כועסים. ״זה פוגעני. האם יש לכם גם חולצה שצוחקת על סרטן?״, ״להפרעות האכילה יש את שיעור התמותה הגבוה ביותר מכל מחלות הנפש,״ כתב מגיב נוסף לאמאזון. ״זה לא משהו שצוחקים עליו. בכל 63 דקות מת מישהו מהפרעת אכילה. תורידו את המוצר הזה מיד מהאתר שלכם״.

פריט נוסף שעלה באמזון (צילום: מתוך האתר)

פריט נוסף שעלה באמזון (צילום: מתוך האתר)

היו גם קולות אחרים, שביקשו להזכיר שחופש הדיבור עוד חי וקיים, ושאפשר לצחוק על הכל. ״אני לא מבין, לאנשים עם מחלות נפש אין חוש הומור?״ שאלה מישהי, ואחרת דווקא הוטרדה מחוסר הדיוק שבסטייטמנט. ״בולמיה מסוכנת מאוד, ובתור מי שסבלה משתי המחלות, זה ממש לא נכון שההבדל ביניהן הוא שליטה עצמית״.

גם אגודות ועמותות העוסקות בהפרעות אכילה נדרשו לנושא. ״הפרעות אכילה הן סוג של מחלות נפש שנוטים להקל בו ראש״, מסבירה ג׳ן אטווד מעמותת "Free to Be OK With Me״ האמריקנית לאתר יאהו. ״אבל הן מהרוצחות הגדולות שיש. חלק מהסיבה לכך היא שאנשים מבלבלים את הפרעות האכילה עם סטייטמנט אופנתי. יש פה הרבה מעבר לחוסר רגישות. מסרים כמו אלה שעל החולצה משפיעים על איך שאנשים תופסים את הפרעות האכילה וליצור טריגרים. מטריד מאוד שאנשים תופסים דבר כזה כאופנה״.

 

פוגעני או חופש הדיבור? (צילום: מתוך אמזון)

פוגעני או חופש הדיבור? (צילום: מתוך אמזון)

 

השאירו תגובה

 

  • אתם לא מבינים שזה חלק משיטת הפרסום של חברות? היו עוד מקרים של חברות שמכרו חולצה מעוררת מחלוקת בידיעה שהם אפילו לא יצטרכו לפרסם אותו, אלא כל האתרים יעשו את הבאזז עבורם. הרי אין פרסום שלילי ועובדה שחברות לא ידועות הפכו בכמה ימים לשם, בזכות פרובוקציות זולות שאנשים הזדעזעו מהם.

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 4 באוקטובר 2017 | 07:39