למרות הביקורות והחרם: המותג של איוונקה טראמפ מתרחב ובענק

חנויות מסרבות למכור את הפריטים שלה, פעילים פוליטים קוראים ללקוחות להחרים אותה, אבל שום דבר מזה לא מונע מהבת הראשונה של ארה"ב להרחיב בכל הכוח את אימפריית האופנה שהקימה. על הפרק: השקת אתר קניות מקוון שיבטל את המתווכים ההייטרים ויציע למעריצות הרפובליקניות את כל הפריטים שהן הכי אוהבות

מאת  | ‏ 2 אוקטובר 2017

צוחקת כל הדרך לקופה. איוונקה טראמפ (צילום: Chip Somodevilla/Getty Images)

צוחקת כל הדרך לקופה. איוונקה טראמפ (צילום: Chip Somodevilla/Getty Images)

איוונקה טראמפ אמנם עזבה את תפקידיה באימפריית האופנה שהקימה, ועברה לעבוד לצד בעלה בבית הלבן של אבא שלה, אבל החברה עדיין בבעלותה ובדמותה וממשיכה לשאת את שמה, ועכשיו היא גם מבצעת צעד גדול להתרחבות ועצמאות: מהחודש ניתן לרכוש פריטים של איוונקה ישירות מהאתר הרשמי.

כעת ההיצע המוצע לרכישה אונליין עוד חלקי, תיקים בלבד, אבל בהמשך, הקטלוג כולו יהיה פתוח לשופינג ישיר, בלי מתווכים כלל, ובטח לא כאלה שיש להם מה להגיד על אבא שלה והפגיעות שלו בנשים, במיעוטים או באמריקה בכלל.

התיק של איוונקה. עכשיו לרכישה באתר הרשמי (צילום: ivankatrump.com)

התיק של איוונקה. עכשיו לרכישה באתר הרשמי (צילום: ivankatrump.com)

את המותג, שבעבר היה אהוב במיוחד על נשות עסקים ונשא ניחוח של עוצמה נשית, החזיקו חנויות רבות. רובן עוד מוכרות אותו, ביניהן בלומינגדייל'ס, מייסי'ז ולורד אנד טיילור, אבל המחאה של חלק, בראשן נורדסטרום, למכור את המוצרים, הייתה קולנית ומתוקשרת.

לצד הצעד המשמעותי הזה, למכור ישירות ללקוחות, הוכרז על צעד גדול נוסף: פתיחת חנות דגל בניו יורק, ואנחנו נותנים לכם ניחוש אחד לגבי הלוקיישן. נכון מאוד. בתוך מגדל טראמפ. יש פה הצהרה: לא עוד התנהלות מתחמקת המנסה להרחיק את מורשת האב מהיזמות של בתו. להפך. איוונקה סיימה להתנצל, והיא מחבקת את דרכו של אביה בשתי ידיים.

עומדת לפתוח חנות בטראמפ טאוור בניו יורק (צילום:  Mark Wilson/Getty Images)

עומדת לפתוח חנות בטראמפ טאוור בניו יורק (צילום: Mark Wilson/Getty Images)

למרות הרושם שנוצר בתקשורת, ומחאת "תפסו את הארנק" שביקשה להצביע באשראי ולא לתרום עוד ממון למשפחת טראמפ, אביגייל קליין, מי שהחליפה את איוונקה בתפקידה כמנכ"לית החברה, טוענת שהעסקים מעולם לא היו טובים יותר.

"חווינו השנה כמה מהשבועות הכי מוצלחים בהיסטוריה של המותג, ועליה של 166 אחוזים במכירות" היא שמחה לבשר לאתר Racked. יש הצהרה חזקה ומפגן כוח בצעדים האמיצים והיקרים שנוקטת עכשיו החברה.

המכירות רק עולות (צילום: ivankatrump.com)

המכירות רק עולות (צילום: ivankatrump.com)

החברה זוכה לאחרונה לתשומת לב שלילית, הפעם מסיבה אחרת: חוסר שקיפות. היא מייצרת מעל 90 אחוזים מהפריטים שלה בסין, אבל לא מספקת פרטים לגבי המפעלים והיצרנים עמם היא עובדת.

לאחר האשמות בהעבדה בתנאים לא הולמים, מדווחת סוכנות הידיעות AP כי היא בוחנת קשרים בין חברת סחר סינית מרכזית לבין איוונקה טראמפ, שעשויים להוות ניגוד אינטרסים ולאיים על כללי האתיקה כשהקשר ההדוק לבית הלבן נכנס לתמונה.

 

A post shared by Ivanka Trump HQ (@ivankatrumphq) on

עורך הדין לענייני אתיקה של הבית הלבן בתקופת בוש, ריצ'רד פיינטר, אמר בראיון: "החברה שמה את מדיניות הסחר שלנו בסיטואציה בעייתית". מעבר לכך, החברה קיבלה השבוע תאריך משפט ראשון בתביעה של חברת הנעליים אקוואזורה, שטוענת שהעתיקה ממנה עיצובים.

כעת מתברר כי איוונקה מעולם לא הפסיקה לקדם את החברה שלה, במיוחד לא עכשיו. מאז ינואר הושקו שני קווים חדשים בחברה: בגדי ספורט ותכשיטים זולים, והיא בתהליכים לקבלת אישורי מסחר בתשע ארצות שונות, ביניהן הפיליפינים, פורטו ריקו וקנדה. "שימי בצד את העסקים. תפסיקי לנסות להשיג זיכיונות בזמן שאת בתפקיד" מבקש פומבית עורך הדין פיינטר, אך לא נראה שדבר כזה עומד לקרות בזמן הקרוב. להפך.

 

A post shared by Ivanka Trump HQ (@ivankatrumphq) on

השאירו תגובה

 

  • יש לה אופנה יפה ונגישה

    מאת: חרם טיפשי |‏ 3 באוקטובר 2017 | 11:04
  • והרי לכם עוד הבדל ברור בין העולם הווירטואלי שנשלט ע"י "מומחי שימוש ברשתות" / אג'נדאיסטים / קבוצות-שונאות מסוגים שונים , לבין העולם האמיתי, שלנו, האנשים הרגילים והנורמאליים, שהולכים לקנות איפה שמתאים לנו, ואם המחיר השימוש והאיכות מתאימים לנו .
    ושהשונאים-מסיתים-מאורגנים לסוגיהם יקנו במקומות אחרים, ממילא הם לא מי שהיינו שמחים לפגוש לידנו בחנות או בתור או בכלל בסביבתנו.

    מאת: צבי |‏ 3 באוקטובר 2017 | 09:45