הנחות אגרסיביות וכניסה מאוחרת לאינטרנט: H&M איבדה 40% משווייה בפחות משנתיים

ענקית האופנה, שמחזיקה במספר רב של מותגים פרט ל–H&M, התקשתה בשנים האחרונות לשחזר את ביצועי העבר. אילנית שרף, מנהלת מחלקת מחקר ברוקראג' בפסגות: "עבור משקיע שמחפש סיכון גבוה, הירידה החדה במחיר המניה היא הזדמנות השקעה"

מאת  | ‏ 2 אוקטובר 2017

מתוך קמפיין הסתיו החדש של H&M (צילום: יח"צ חו"ל)

מתוך קמפיין הסתיו החדש של H&M (צילום: יח"צ חו"ל)

רשת האופנה השוודית H&M נוסדה ב–1947 כחברה לבגדי נשים. לאורך השנים הצליחה החברה להרחיב את פעילותה הרבה מעבר לגבולות שוודיה ואירופה, וכיום היא חולשת על כ–4,400 סניפים ב–64 מדינות.

הגידול המטאורי בא לידי ביטוי גם בשווייה של H&M בבורסת שטוקהולם, שהוכפל פי שניים וחצי ב–2000–2015 לשווי שיא של 63 מיליארד יורו. עם זאת, מאז 2015 נפלו מניותיה בכ–40%, והשווי חזר לרמתו לפני חמש שנים — 35 מיליארד יורו.

המניות כבר לא מה שהן היו (צילום: יח"צ חו"ל)

המניות כבר לא מה שהן היו (צילום: יח"צ חו"ל)

ענקית האופנה, שמחזיקה במספר רב של מותגים פרט ל–H&M, התקשתה בשנים האחרונות לשחזר את ביצועי העבר. היא הציגה האטה בצמיחה, עלייה במלאים וירידה ברווחיות. בדו"חות לשנת הכספים 2016 (שהסתיימו בנובמבר של אותה שנה) הכניסה הרשת 192.3 מיליארד קרונה, גידול של 6.3% בלבד לעומת 2015. למרות הגידול במכירות, הרווח התפעולי ירד בכ–12% ל–2.4 מיליארד יורו.

מדובר בשיעור רווחיות תפעולית של 12.4% בלבד, לעומת 14.9% ב–2015 ו–16.9% ב–2014. בדו"חותיה לרבעון השלישי של 2017, שפורסמו ביום חמישי, הציגה הרשת נפילה של 20% ברווח הנקי שנבעה מהנחות אגרסיביות, מה שגרם לנפילה של כ–5% במניה.

מתקשה לשחזר את ביצועי העבר (צילום: יח"צ חו"ל)

מתקשה לשחזר את ביצועי העבר (צילום: יח"צ חו"ל)

במסגרת שינויים אסטרטגיים התחילה החברה לבצע התייעלות וקיצוץ בהוצאות, במטרה למזער את הירידה בשולי הרווחיות. ייתכן שהחטא הקדמון שלה היה הימנעות מכניסה מוקדמת למכירות באינטרנט. כעת הציבה החברה יעד נמוך יותר לפתיחת נקודות מכירה פיזיות חדשות (אם כי נכנסה באחרונה לארבע מדינות נוספות), והעלאתה את יעד הצמיחה במכירות האונליין לכ–25% בשנה. החברה גם מתכננת להוסיף שירותי אונליין בפיליפינים ובקפריסין עד סוף השנה ולפתוח חנות אונליין בהודו בשנה הבאה.

אילנית שרף, מנהלת מחלקת מחקר ברוקראג' בפסגות, אומרת כי השינויים וההתייעלות שמבצעת החברה והתמקדותה באונליין נכונים, ועשויים להיטיב עמה בתוך כמה רבעונים. "עבור משקיע שמחפש סיכון גבוה, הירידה החדה במחיר המניה היא הזדמנות השקעה. החברה מחזיקה במותג חזק מאוד, שפונה בעיקר לאוכלוסייה 'טרדנית' הידועה כצרכנית רשת. צניחת המניה הובילה אותה להיסחר במכפילים אטרקטיביים של 17–18 על הרווח הנקי ל–2018, לעומת 23–26 בעבר. להערכתנו, זוהי הזדמנות קנייה בסיכון בינוני־גבוה".

זה ההזמן להשקיע במניות החברה (צילום: יח"צ חו"ל)

זה הזמן להשקיע במניות החברה (צילום: יח"צ חו"ל)

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

>> החבילה שהזמנתם מחו"ל תגיע מהר יותר – לא רק באמצעות דואר ישראל
>> אמזון הודיעה על הרחבת הפעילות בישראל – כל הפרטים

השאירו תגובה

 

  • אולי הגיע הזמן להשקיע באיכות של הבגדים.. עיצוב נהדר איכות על הפנים, בגדים לעונה אחת

    מאת: ליה |‏ 3 באוקטובר 2017 | 06:20