נוק אאוט לוויקטוריה: תצוגת הלנז'רי הגדולה של אשלי גרהאם

בעוד שבוויקטוריה'ס סיקרט נצמדים לדוגמניות צנומות בלבד, דווקא התצוגה של מותג ההלבשה התחתונה "אדישן אל" היא זו שעוררה הכי הרבה עניין בשבוע האופנה. עם סרטון סופר-ויראלי, 53 אלף לייקים ותגובות אוהדות, יכול להיות שאנחנו בעיצומה של מהפכה?

מאת  | ‏ 13 ספטמבר 2017

הקהל אמר את דברו (צילום: Frazer-Harrison/Getty-Images-for-Addition-Elle)

הקהל אמר את דברו (צילום: Frazer-Harrison/Getty-Images-for-Addition-Elle)

גם הציניקנים הגדולים ביותר לא יכולים להתעלם מהמגמה המבורכת שמתרחשת בימים אלה בתעשיית האופנה. בין הסילואטים הצנומים  אותם התרגלנו לראות ניתן לזהות בתצוגות יותר ויותר נשים במידות טבעיות יותר, בעלות קימורים, המייצגות את מרבית האוכלוסייה בעולם המערבי. הוכחה חותכת לשינוי התפיסתי הזה הופיעה בחשבון הרשמי של שבוע האופנה של ניו יורק, שם הלייקים מדברים. הפוסט שזכה להכי הרבה מהם השבוע, בפער ענק, הוא לא אחר מאשר סרטון בו ניתן היה להתרשם מאשלי גרהאם ודוגמניות נוספות במידות גדולות, כשהן פוסעות על המסלול בהלבשה תחתונה של הלייבל "אדישן אל".

נכון לעכשיו כ-53 אלף איש צפו בסרטון, שמהווה מעין שיר הלל לגוף הנשי, והתגובות מוכיחות חד משמעית שיש מקום וביקוש לייצוג הזה בתעשייה. גם העובדה שהצליח לעקוף בקלילות תמונות וסרטונים אחרים, ביניהם זה שטען לכתר קודם לכן ובו מככבת ג'יג'י חדיד ברגע מהתצוגה של פראבל גורונג, אומרת משהו על הכיוון אליו נושבת הרוח.

 

A post shared by NYFW (@nyfw) on

מעניין במיוחד לראות שבעוד "אדישן אל", לייבל שמייצר הלבשה תחתונה ממידה 42 ומעלה בלבד,  הוא זה שיצר את התוכן הנצפה ביותר באינסטגרם של שבוע האופנה, בוויקטוריה'ס סיקרט עדיין מתעקשים להשאיר את דוגמניות הפלאס סייז בחוץ. הרשת בדיוק פרסמה את רשימת הדוגמניות לתצוגה הבאה שלה, שתתקיים בנובמבר בשנחאי, ואף טענה שהיא "המגוונת ביותר אי פעם", אך השמות שנכללים בה לא מפתיעים כלל: האחיות חדיד, אדריאנה לימה, אלסנדרה אמברוסיו, באהטי פרינסלו, קנדיס סוונפול, לילי אלדרידג', אלזה הוסק ושרה סאמפיו לא ממש מייצגות מגוון רחב של מבני גוף, מה שגרם להמונים לזעום.

בעבר אשלי גרהאם הכריזה בגלוי כי תשמח להיות חלק מהמלאכיות של ויקטוריה, אבל שם, ככל הנראה, עוד תקועים בפנטזיה הישנה ולא מפנימים את העובדה שהנשים הגדולות הן כבר חלק בלתי נפרד ממנה. אולי עכשיו, כשהקהל של פאשן וויק אמר את דברו, יהיה מקום לחילוף של הרגע האחרון לטובת דוגמנית אחת (לפחות) במידות גדולות.

 

A post shared by Addition Elle (@additionelle) on

 

A post shared by Selwa Kamal (@selwasays) on

נוק אאוט לויקטוריה'ס סיקרט (צילום: Frazer-HarrisonGetty-Images-for-Addition-Elle)

נוק אאוט לוויקטוריה'ס סיקרט (צילום: Frazer-HarrisonGetty-Images-for-Addition-Elle)


 

A post shared by PosterPlug (@posterplug.ng) on

מייצגות את מרבית האוכלוסיה (צילום: Frazer-HarrisonGetty-Images-for-Addition-Elle)

מייצגות את מרבית האוכלוסיה (צילום: Frazer-HarrisonGetty-Images-for-Addition-Elle)


 

A post shared by Addition Elle (@additionelle) on

רוחות של תקווה (צילום: Gonzalo-MarroquinGetty-Images-for-Addition-Elle)

רוחות של תקווה (צילום: Gonzalo-MarroquinGetty-Images-for-Addition-Elle)

תמונה

השאירו תגובה

 

  • אילו חדשות טובות!!

    ול"אנשים פשוט צבועים" – אתה פשוט טועה. בתור רופאה – וגם בתור מי שסבלה בעצמה מהפרעת אכילה – אנורקסיה מסוכנת הרבה יותר מעודף משקל (BMI 25-30, שזו קטגוריית המשקל של אשלי גראהם), קל וחומר אם יש מישהו במשקל שמוגדר כעודף, אבל מקפיד על אורח חיים בריא ועל פעילות גופנית.

    הלוואי ואני הייתי רואה בתור נערה מודלי יופי במשקל 60, 70 ק"ג, ולא רק נשים בגובה 1.70 ומעלה ששוקלות 50 ק"ג. הרי גם בתוך הטווח של משקל גוף שמוגדר כתקין, לא תמצא כמעט דוגמניות/מגישות/מנחות/שחקניות עם BMI 24, אלא הרבה הרבה פחות. למה?
    הצגה של מגוון רחב יותר של מבני גוף חשובה לא רק למניעת אנורקסיה, אלא גם, הפלא ופלא, למניעת השמנה. גם השמנה יכולה להיות תוצאה של הפרעת אכילה, או של דיאטה בלתי פוסקת. במקום ללמד ילדות וילדים לדבוק באורח חיים בריא אנחנו, כחברה, שמים דגש חולני על משקל נמוך בתור חזות הכל. הלוואי ואנחנו עדים עכשיו לניצנים של שינוי.

    מאת: ל |‏ 13 בספטמבר 2017 | 20:03
  • אני חושבת שמי שצבוע זה אתה. מראה "דאגה" לבריאות דוגמניות שמנות. כל המיללים שדוגמניות שמנות לא הן לא בריאות(הבריאות כמובן בראש דאגתם..) לא משמיעים קול על דוגמניות מעשנות כדי להיות רזות,לוקחות סמים לעמוד בקצב ועוד.
    אנשים לא יתחילו לאכול ולהשמין מלראות דוגמניות מלאות. לא זה יגרום או ימנע את מגמת ההשמנה באוכלוסיה. ההערות נגד הדוגמניות הן שנאת שמנות. במקום להגיד "לטעמי רזה יותר יפה" או "לטעמי שיער ארוך/קצר גבוה/נמוכה עדיף-מעלים טיעונים "בריאותיים"
    כעובדה יש גם נשים באוכלוסיה שמנות ותמיד יהיו. מה לעשות הן צריכות להתלבש (או שאתה מעדיף שיסתובבו בלי חזיות ובגדים תחתונים)? מה לעשות יש להן כסף…מה לעשות המפרסמות הכי טוב של בגדים עבור פלח הזה הן דוגמניות שמנות-שלדעתיהאישית עושות כאן עבודה נהדרת. למה עניין מסחרי רגיל של דוגמנית מתאימה למוצר שיש לו ביקוש,חישוב כלכלי כנראה נכון איך למכור מוצר, מעורר כזו התמרמרות מוסרית? למה כולם כל כך רגשיים בנושא הזה דווקא?

    מאת: נועה |‏ 13 בספטמבר 2017 | 19:52
  • אנשים פשוט צבועים מה אנורקסית שונה מאשלי גראהם? היא סקסים ויפה ואנורקסיות לא סקסיות כמו נשים במשקל כזה אבל בואו נגיד את האמת זה אותו דבר זה גם לא בריא בכלל היא שוקלת 98 קילו!!!! מה בסדר בזה??? נגיד יש את הדוגמנית הלבונדינית היא 80 שזה עוד סבבה מבחינה בריאותית אבל 98 לבחורה!!!!!!! בשביל גברים באדיבילדרים ממוצעים בגובה 1.8 מטר זה הרבה אז בשביל בחורות בגובה 1.7 מטר ופחות לשקול 80+ קילור זה יותר מדי עם כבר 65-75 שזה לא גרוע. בקיצור אנשים צבועים זה טרנד להגיד להן כל הכבוד

    מאת: אנשים פשוט צבועים |‏ 13 בספטמבר 2017 | 16:32