תאכלי קרואסון ותחזרי: בצרפת לא רוצים רזון קיצוני על המסלול

באקט פורץ דרך החליטו ענקיות האופנה הצרפתיות קרינג ו-LVMH, תחתן נמצאים מותגים כמו גוצ'י, לואי ויטון, דיור ובלנסיאגה, להוריד מהמסלול דוגמניות במידות 0-2. כיצד ישפיע הגיים צ'יינג'ר הזה על התעשייה כולה?

מאת  | ‏ 7 ספטמבר 2017

יש לך אישור מהרופא? (צילום: balenciaga)

יש לך אישור מהרופא? (צילום: balenciaga)

שאלת העידוד להפרעות אכילה עלתה כבר מזמן על הפרק בכל הנוגע למסלולי התצוגות ולקמפיינים של רשתות האופנה. ברשימת המדינות שמתייחסות בכובד ראש מיוחד לעניין נמצאת צרפת, וכעת מגיע מאימפריית השיק עוד מהלך אמיץ. שתיים מחברות האופנה הגדולות ביותר בעולם, קרינג ו-LVMH, שבאמתחתן לייבלים כמו דיור, גוצ'י, לואי ויטון, קנזו ועוד, החילו על עצמן חוק חדש לפיו כל דוגמנית תהיה מחויבת להגיש דו"ח רפואי לפני תחילת העבודה.

החוק החדש יכנס לתוקף החל מה-1 לאוקטובר ויחייב נשים וגברים כאחד – כל הדוגמנים שנמצאים בהתקשרות עסקית עם כל אחת מהחברות השייכות לשני הקונגלומרטים הללו יצטרכו להציג חוות דעת של רופא מהשנתיים האחרונות. אמנם מדובר בטווח זמן נרחב למדי במונחים של דיאטה, המאפשר, ואולי אף  מעודד, ירידות ועליות דרסטיות במשקל, אך החברות הודיעו כי בהמשך חוות הדעת תהיה צריכה להיות רלוונטית לחצי השנה האחרונה בלבד.

 

A post shared by Marc Jacobs (@marcjacobs) on

החוק הצרפתי הרשמי כבר פוסל דוגמניות במידות 0-2 בטבלה האמריקאית (או 6 בזו הבריטית), שאצלנו נחשבות כמידות 30-34. בכך ששתי החברות הבינלאומיות הללו מאמצות אותו מרצונן ומחילות את החוק המקומי בכל מקום בו יש להן דריסת רגל הן למעשה מסייעות לו להתפשט הרבה אל מעבר גבולות המדינה. מילאנו, לונדון ניו יורק ושאר בירות האופנה יושפעו מהמהלך, שמהווה גיים צ'יינג'ר רציני בתעשייה.

"אנו שואפים לייצר סטנדרטים חדשים בעולם האופנה" הצהירו שני הגופים בתקשורת. "אנחנו מקווים לתת השראה שתסחף את כל התעשייה ותחולל מהפכה בתנאים של הדוגמניות בה", אמר מנכ"ל קרינג, פרנסואה אנרי פינו, שמתכוון כנראה לסעיף נוסף ומעניין בחוק שדורש ליווי פסיכולוגי זמין לדוגמניות, בטלפון או במקום, במהלך שעות העבודה. מזון בשפע, אוזן קשבת ובגדי מעצבים? אם לא קינאנו בדוגמניות עד עכשיו נשמע שזה הזמן להתחיל.

 

A post shared by SAINT LAURENT (@ysl) on

 

A post shared by Balenciaga (@balenciaga) on

 

A post shared by Dior Official (@dior) on

 

A post shared by GIVENCHY (@givenchyofficial) on

 

A post shared by KENZO (@kenzo) on

השאירו תגובה