אקזיט אופנתי: אתר השופינג שנמכר ב-3.5 מיליארד שקלים

השבוע נודע כי אתר המכירות הבריטי הנחשב Matches Fashion נמכר לחברת השקעות פרטית בעסקת ענק של 3.5 מיליארד שקלים, כאשר 2 מיליארד מתוכם יעברו לכיסם הפרטי של זוג המייסדים. כך הפך בוטיק קטן מווימבלדון לשם הכי חם ומצליח בתעשיית האופנה

מאת  | ‏ 5 ספטמבר 2017

זה רשמי: Matches Fashion הוא האתר שחייבים לשים לב אליו (צילום: מתוך האתר)

זה רשמי: Matches Fashion הוא האתר שחייבים לשים לב אליו (צילום: מתוך האתר)

בזמן בו משבר קמעונאות מאיים על תעשיית האופנה וקניונים עומדים ריקים ושוממים, חברת ההשקעות הפרטית "Apax Partners" רכשה את מרבית המניות של אתר השופינג הנחשב Matches Fashion בעסקה אדירה של 3.5 מילארד שקלים. כתוצאה מהאקזיט הנאה הזה, בעלי החברה, הזוג טום ורות צ'פמן, צפויים ליהנות מרווח פרטי של כמעט שני מיליארד שקלים.

כמו כל סיפור אקזיט מרגש, גם פה מסתתר אלמנט סינדרלה של עבודה קשה וסבלנות משתלמת. לפני שהפכה לאימפריית קניות מקוונת, Matches החלה בשנת 1987 בתור חנות בגדים בווימבלדון, אותה פתח היזם טום צ'פמן, שקרא לחנות על שם הגפרורים בהם נעזר להדליק את 40 הסיגריות שעישן בכל יום. כשהבין שהחנות לא מתרוממת, חיזר מקצועית (ורומנטית) אחר רות בת ה-21, וביקש ממנה לעבוד לצדו בבוטיק הכושל שלו דאז.

זוג המילארדרים החדש. רות וטום צ'פמן (צילום: y Ben Gabbe/Getty Images)

זוג המילארדרים החדש. רות וטום צ'פמן (צילום: y Ben Gabbe/Getty Images)

לאט לאט החל הזוג להתמסד הן בחייהם הפרטיים והן בחייהם העסקיים ו-Matches הפכה לרשת בוטיקים יוקרתית ברחבי לונדון המוכרת את מיטב בתי האופנה והמעצבים העולמיים.

בשנת 2007 נפתח אתר המכר, שכיום אחראי ל-90% ממכירות הבוטיק. בנוסף לחנויות הממשיות והאתר, ישנו גם "בית קניות פרטי" אשר משמש את הקונים הטובים ביותר של החברה, כאלו שזקוקים למעטפת לוקסוס נוספת בזמן השופינג שלהם. מלבד שלל המותגים הגבוהים אותם הם מוכרים, ל-Matches ישנו גם לייבל פרטי בשם Raey, שהחל בתור נישת בגדי גברים, התפתח לאופנת נשים, וכיום נותן פייט לא קטן ליתר מותגי היוקרה שנמכרים ברשת, ואף נמכר בבוטיק עצמאי משלו בנוטינג היל.

על עסקת חייו סיפר טום צ'פמן לאתר האונליין BOF: "אנו נרגשים כי 'אייפקס פרטנרס' לקחו את נתח הרוב בעסק. לאחר 30 שנה של גידול העסק, רות ואני מוכנים לקחת על עצמנו אתגרים חדשים, תוך שמירה על החזקת מניות ותפקיד יועצים בכירים. הצוות שלנו הינו ברמה בינלאומית והוא ימשיך להנהיג את Matches Fashion להיות מספר אחת בתחום חברות אופנת הסחר היוקרתיות".

בעוד אתרים אחרים כגון: My Wardrobe ו-Style.com נסגרו זה מכבר, Matches ממשיכה לטפס מעלה בזכות נכונותה לחדש ושימת הדגש על שיפור חוויית הלקוח, כמו משלוח של 90 דקות בלבד בתוך לונדון, וימים ספורים לשאר העולם (כולל ישראל).

נראה שהצ'פמנים למדו היטב את שוק מכירות האופנה שהתפתח באופן אדיר בשנים האחרונות, וידעו איך להשקיע בקהל שידע להפגין פוטנציאל צמיחה עצום.

אמנם החדירה המקוונת של שוק היוקרה עדיין קטנה יחסית, אבל אין ספק כי היא עומדת לגדול משמעותית בשנים הקרובות, ועל כך יעידו אנשי "אייפקס פרטנרס" ששמו את הכסף הגדול שלהם על שופינג אונליין, בדיוק כפי שאנחנו אוהבים. 

הסטיילינג באתר תמיד משובח (צילום: Matches Fashion)

הסטיילינג באתר תמיד משובח (צילום: Matches Fashion)

הקניינות מדויקת (צילום: Matches Fashion)

הקניינות מדויקת (צילום: Matches Fashion)

אפילו החבילות שמגיעות הביתה יפות במיוחד (צילום: Matches Fashion)

אפילו החבילות שמגיעות הביתה יפות במיוחד (צילום: Matches Fashion)


השאירו תגובה