אלפים מסתערים: נפתח הסניף הראשון של דקטלון בישראל

מעל 2,000 איש כבר התייצבו בחנות בראשל"צ: "הם יצטרכו להתארגן על עוד קופות או שאנשים יברחו משם"

מאת  | ‏ 29 אוגוסט 2017
 

A post shared by DecathlonUK (@decathlonuk) on


מאות אנשים בתור לקופות ויותר מ-2,000 אנשים שכבר נכנסו לחנות בשעה וחצי בלבד – הציבור ניצל את השבוע האחרון של אוגוסט והסתער בהמוניו על חנות דקטלון בראשל"צ. החנות הראשונה של ענקית הספורט נפתחה היום (ג') בתשע בבוקר במתחם ג'י סיטי בראשון לציון.

החנות תישאר פתוחה היום עד עשר בלילה, ובימים אחרים עד אחת עשרה בלילה, אך לא תעבוד בשלב זה במוצאי שבת. "אנשים מתנפלים על הסחורה. הם קונים מכל הבא ליד – בגדי ים, ציוד ספורט וגם דברים גדולים כמו אוהלים ואופניים. מרוב שהתור ארוך אנשים שוקלים להשאיר את הדברים וללכת. זה מזכיר את מה שהיה כשאיקאה הגיעו לישראל", סיפר מבקר בחנות. לדבריו, בחנות יש אומנם עשר קופות פעילות אבל זה לא מספיק – "הם יצטרכו להתארגן על עוד קופות או שאנשים יברחו משם".

 

TheMarker ביקר מוקדם יותר השבוע, טרום הפתיחה, בחנות המשתרעת על פני 3000 מ"ר ובדק את המוצרים והמחירים. החנות רחבת הידיים מחולקת על פני 60 ענפי ספורט, ביניהם כדורסל, כדורגל, הליכה ספורטיבית, טניס, רכיבה על אופניים, גלישה על סקייטים, טיולים, רכיבה על קורקינט, דיג, כושר, התעמלות ילדים, כושר, התעמלות ופילאטיס, גלישה ועוד. ואולם, לא ימכרו בישראל מוצרי סקי או גולף. בניגוד למקובל בחנויות דקטלון באירופה, כל המוצרים בחנות בישראל הם של המותגים הפרטיים של הרשת ולא יימכרו בה מותגים בינלאומיים מוכרים.

לא אחת הצרכנים בישראל התאכזבו כאשר חיכו למותג בינלאומי מוכר, אך כשזה עשה עלייה הוא הציע את מרכולתו במחירים גבוהים יותר ולא אטרקטיביים. אולם במקרה של דקטלון זה לא המצב – על פי בדיקת המחירים מול צרפת נראה כי רוב המוצרים (6 מתוך 8 שנבדקו) זולים יותר בישראל בשיעורים של 6%-10%. עם זאת, בניגוד לחלק מהמדינות האחרות שבהן פועלת דקטלון בישראל לא יהיו מבצעים.

הכניסה של דקטלון לישראל במחירים האטרקטיביים שהיא מציעה צפויה להשפיע על כל שוק ההנעלה, ציוד והלבשת הספורט, ובנוסף על רשתות ציוד הפנאי דוגמת ריקושט והמטייל. לא מן נמנע כי לרשת היתה את האפשרות להציע מחירים דומים לאירופה גם עקב כך שבניגוד לרוב הרשתות הבינלאומיות שהגיעו לישראל ונכנסו לשוק הישראלי באמצעות זכיינים, בדקטלון העדיפו להיכנס עצמאית ופתחו נציגות בישראל, כפי שהם עושים כעת במקומות אחרים בעולם.

 

A post shared by DecathlonUK (@decathlonuk) on


סקירת TheMarker

אוהל עם גג כפול שנפתח מעצמו תוך 2 שניות לשני אנשים נמכר בחנות בישראל במחיר 314.9 שקל. באתר דקטלון הצרפתי נמכר אותו אוהל במחיר השווה ל-339.15 שקל; רולבליידס לילדים ולילדות נמכר בחנות בישראל במחיר של 79.9 שקל, לעומת 84.75 שקל בצרפת; בגד ים שלם לנשים עולה בישראל 13.9 שקל, לעומת 14.79 שקל בצרפת; סנדלים לנשים נמכרים בישראל ב-49.9 שקל, לעומת 55 שקל בצרפת; קסדה לילדים וילדות לאופניים, קורקינט ורולרבליידס עולה בישראל 38.9 שקל, לעומת 42.3 שקל בצרפת; אופני שיווי משקל לילדים ולילדות עולים בישראל 194.9 שקל ואילו בצרפת 211.9 שקל.

שני המוצרים שמוצעים במחיר אטרקטיבי יותר בצרפת, בשיעור של 26%-29%, הם נעלי הרים לגברים ולנשים, שנמצאים כעת במבצע באתר החברה בצרפת. נעלי הרים לגברים שעולות בישראל 274.9 שקל עולות בצרפת במבצע 211.9 שקל ונעלי הרים לנשים שעולות בישראל 214.9 שקל עולות בצרפת 169.5 שקל.
עם זאת, בדיקה של אותם מוצרים באתר האנגלי מראה מגמה מעורבת – כך שחלק מהמוצרים זולים יותר מישראל וחלקם האחר גבוה יותר. כך למשל אופני שיווי משקל מוצעים בישראל במחיר של 194.9 שקל, לעומת צרפת שבה הם נמכרים ב211.9 שקל. עם זאת, באנגליה נמצא המחיר המשתלם ביותר – ואותם אופניים נמכרים ב183.95 שקל. אותו דבר לגבי האוהל שנמכר בצרפת במחיר הגבוה ביותר – 339.15 שקל, בישראל ב-314.9 שקל ואילו באנגליה ב-275.9 שקל.

 

A post shared by Decathlon France (@decathlon) on


לעומת זאת, נעלי ההרים נמכרים בישראל ובאנגליה בכמעט אותו מחיר (274.9 שקל בישראל, 275.9 שקל באנגליה) ואילו בצרפת הם מוצעים כאמור בהנחה משמעותית – 211.9 שקל. מדקטלון נמסר: "מחירי המוצרים של דקלטון בישראל יהיו יקרים בממוצע ב2% לעומת המחירים באירופה. ממוצע זה כולל מוצרים שהינם באותו טווח מחיר כמו המחיר באירופה ומוצרים אחרים שהינם יקרים יותר".

עוד ניתן למצוא בחנות: כדורסל ב-19.9 שקל, תיק המשמש כצידנית וכתרמיל 10 ליטר ב-59.9 שקל, מכנסי רכיבה על אופניים לגברים ב-119.9 שקל, מכנסי ספורט קצרים ב-19.9 שקל, טייץ כושר לנשים ב-49.9 שקל, גופיית כושר לנשים ב-31.9 שקל, חולצת פליז ארוכה לנשים ב-15.9 שקל, נעלי ג'וגינג לנשים ב-66.9 שקל ועוד.

דקטלון הוקמה בצרפת לפני כ-41 שנה. כיום מונה הרשת כ-1,176 חנויות ב-32 מדינות ברחבי העולם ומעסיקה כ-78,000 עובדים. הרשת סיימה את 2016 עם מחזור שנתי של 10 מיליארד יורו.

 

A post shared by DecathlonUK (@decathlonuk) on

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

>> נעליים ב-35 שקל: המחירים של דקטלון בישראל נחשפים – ואיך הם בהשוואה לאירופה?
>> האם טרגט מתקשה לעמוד במבול ההזמנות של הישראלים?

השאירו תגובה