בזכות הודיס: הרווח התפעולי של קסטרו זינק ב-46%

הכנסות החברה גדלו ב-5% והסתכמו ב-257 מיליון שקל, והרווח הנקי צמח ב-16%. ההכנסות של קבוצת הודיס הסתכמו ב-187 מיליון שקל, אבל רישום אופציות לעובדים גרם הפסד תפעולי חשבונאי של החברות הבנות.

מאת  | ‏ 28 אוגוסט 2017

בר רפאלי להודיס (צילום: אייל נבו)

בר רפאלי להודיס (צילום: אייל נבו)

קסטרו ממשיכה לצמוח למרות האיום על רשתות האופנה המקומיות מכיוון המסחר המקוון והרשתות הזרות הפעילות בישראל. מדו"חות החברה שפורסמו היום (א') עולה כי הרווח התפעולי של החברה זינק ברבעון השני ב-46% ל-34 מיליון שקל, והרווח הנקי עלה ב-16% ל-24 מיליון שקל. ההכנסות הרבעוניות של החברה טיפסו ב-5% ל-271 מיליון שקל.

קסטרו השלימה באוקטובר 2016 רכישת 26% מקבוצת החברות שכוללת את הודיס, קרולינה למקה, אקססורייז וטופ טן תמורת 80 מיליון שקל. בינואר רכשה קסטרו גם 50% מחברת פאלו ריטייל. קסטרו מכנה את חמש החברות האלה "קבוצת הודיס" והיא מדווחת עליהן יחד בשיטת השווי המאזני.

קסטרו. רכשה 26% מקבוצת החברות הכוללת את הודיס (צילום: דודי חסון)

קסטרו. רכשה 26% מקבוצת החברות הכוללת את הודיס (צילום: דודי חסון)

במסגרת רכישת החברות הוקצו לעובדים ולמנהלים באותן חברות אופציות, שהבשלתן ומימושן הסתיימו ברבעון השני השנה. אלה הובילו לרישום של הוצאה חד פעמית בסך 24 מיליון שקל. כך, החברות הבנות רושמות אמנם הפסד חשבונאי של חצי מיליון שקל, אך בקסטרו מסבירים כי ההשפעה של ההפסד הזה מתקזזת עם חלקה של החברה בהכנסות החברות הבנות וכי האופציות שהבשילו אינן גורמות לדילול חלקה בחברות הקבוצה.

בעקבות זאת, השפעת ההוצאה בגין האופציות על החברה האם היא זניחה, ולמעשה היא רושמת הכנסה של 6.8 מיליון שקל בסעיף חלקה ברווחי חברות כלולות. קסטרו גם מדגישה כי גם בנטרול קבוצת הודיס, הרווח התפעולי שלה זינק ביחס לרבעון המקביל ב-17%.

בר רפאלי להודיס. כנראה שהשם עוזר (צילום: יניב אדרי)

בר רפאלי להודיס. כנראה שהשם עוזר (צילום: יניב אדרי)

קסטרו לא מציגה את הביצועים של רשתות הודיס ביחס לרבעון המקביל, שבו לא החזיקה בהן, אבל היא מפרטת בדו"חות כי הכנסות החברות בקבוצה הסתכמו ברבעון השני ב-187 מיליון שקל וכי הרווח התפעולי שלהן, בנטרול ההוצאות בגין האופציות לעובדים, הסתכם ב-29 מיליון שקל.

בחברה מציינים כי מאז תחילת השנה פתחו שתי חנויות חדשות לגברים ולנשים תחת המותג קסטרו, ועוד שני חנויות ייעודיות לילדים. כיום מפעילה קסטרו 98 חנויות משולבות, 14 חנויות לנשים, 14 חנויות לגברים, 24 חנויות ילדים ו-11 חנויות עודפים – לא כולל החנויות של רשתות הודיס. יחד עמן מגיע מספר הסניפים הכולל של החברות בקבוצת קסטרו ל-435 (נכון ל-24 באוגוסט).

אחוזים, בגדים ומה שביניהם. קסטרו (צילום: טל קרת)

אחוזים, בגדים ומה שביניהם. קסטרו (צילום: טל קרת)

בקסטרו מציינים כי הגידול בהכנסות החברה האם נבע מפתיחת החנויות החדשות ומהרחבה של החנויות הקיימות, כשהמכירות בחנויות זהות (חנויות שהיו קיימות כבר ברבעון המקביל) נותרו ללא שינוי. למעשה, השיפור בתוצאות קסטרו נרשם אף שהפדיון החודשי הממוצע בחנויות של קסטרו ירד מעט ברבעון השני ל-1,265 שקל למ"ר, לעומת 1,296 שקל למ"ר (הפדיון בחנויות זהות ירד ל-1,289 שקל).

מניית קסטרו הגיבה היום לפרסום הדו"חות בעלייה של 3%. באחרונה סבלה מניית החברה מתנודתיות, אך יחד עם העליות היום – המניה רושמת תשואה של 11% מתחילת השנה. בחמש השנים האחרונות רשמה מניית החברה עלייה של 172%, כך ששווי השוק שלה הוא כיום כ-650 מיליון שקל.

עסקה טובה. הודיס (צילום: אייל נבו)

עסקה טובה. הודיס (צילום: אייל נבו)

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

>> עלי אקספרס: שבוע הנחות ענק – עם משלוחים מהירים במיוחד לישראלים
>> איים פרטיים, מסעדות שף ומגרשי גולף – זה מה שיגרום לכם לעבור ממטוס לאונייה?

השאירו תגובה