מכנסי ספורט ב-19.90: המחירים של דקטלון בישראל נחשפים

חנות הספורט הענקית של הרשת הצרפתית תיפתח השבוע בישראל ותשתרע על פני שטח של 3,000 מ"ר. כותבות The Marker ביקרו בחנות, בדקו את המוצרים - וגם את המחירים

מאת  | ‏ 27 אוגוסט 2017
 

A post shared by Decathlon France (@decathlon) on

ביום שלישי הקרוב תפתח ענקית הספורט הצרפתית דקטלון (DECATHLON) את חנות הענק הראשונה שלה בישראל. כתבי TheMarker ביקרו בחנות במרכז G של גזית גלוב בראשון לציון ובדקו את מגוון המוצרים – ובעיקר את המחירים.

חנות הספורט הגדולה בישראל, שמשתרעת על פני 3,000 מ"ר ושבפתיחתה הושקעו כ-17 מיליון שקל, מחולקת ל-60 ענפים – בהם כדורסל, כדורגל, הליכה ספורטיבית, טניס, רכיבה על אופניים, גלישה על סקייטים, טיולים, רכיבה על קורקינט, דיג, כושר, התעמלות, פילאטיס, גלישה ועוד.

 

A post shared by Decathlon France (@decathlon) on


בניגוד למקובל בחנויות דקטלון באירופה, כל המוצרים בחנות בישראל הם של המותגים הפרטיים של הרשת ולא יימכרו בה מותגים בינלאומיים מוכרים. "הישראלים אמרו לנו שאם אנחנו מתכוונים להיות פה יקרים יותר מאשר באירופה – שלא נבוא", אמרה מנכ"לית דקטלון בישראל, לואיס שקרון.

"אנחנו החלטנו שזה לא יקרה ונציע את המחירים הטובים ביותר שלנו. המטרה שלנו היא להנגיש את הספורט ויש לנו צוותים שעובדים על פיתוח מוצרים ואנחנו מפתחים את המוצרים המתקדמים ביותר במחירים הנמוכים ביותר". לדבריה, המחירים בישראל זהים למחירים של הרשת בצרפת ולעיתים אף נמוכים יותר.

 

A post shared by DecathlonUK (@decathlonuk) on


בדיקת TheMarker העלתה כי בהתאם להבטחה של הרשת ובבדיקה מול המחירים בצרפת, מרבית המוצרים (6 מתוך 8 שנבדקו) זולים יותר בישראל בשיעורים של 6%-10%. עם זאת, בניגוד לחלק מהמדינות האחרות שבהן פועלת דקטלון, בישראל לא יהיו מבצעים.

הכניסה של דקטלון לישראל במחירים האטרקטיביים שהיא מציעה צפויה להשפיע על כל שוק ההנעלה, ציוד והלבשת הספורט, ובנוסף על רשתות ציוד הפנאי דוגמת ריקושט והמטייל. בניגוד לרוב הרשתות הבינלאומיות שנכנסו לשוק הישראלי באמצעות זכיינים, בדקטלון העדיפו להיכנס עצמאית ופתחו נציגות בישראל, מה שככל הנראה איפשר לה להציע מחירים דומים למחירים באירופה.

 

A post shared by Decathlon France (@decathlon) on


סקירת TheMarker

אוהל עם גג כפול שנפתח מעצמו תוך 2 שניות לשני אנשים נמכר בחנות בישראל במחיר 314.9 שקל. באתר דקטלון הצרפתי נמכר אותו אוהל במחיר השווה ל-339.15 שקל; רולבליידס לילדים ולילדות נמכר בחנות בישראל במחיר של 79.9 שקל, לעומת 84.75 שקל בצרפת; בגד ים שלם לנשים עולה בישראל 13.9 שקל, לעומת 14.79 שקל בצרפת; סנדלים לנשים נמכרים בישראל ב-49.9 שקל, לעומת 55 שקל בצרפת; קסדה לילדים וילדות לאופניים, קורקינט ורולרבליידס עולה בישראל 38.9 שקל, לעומת 42.3 שקל בצרפת; אופני שיווי משקל לילדים ולילדות עולים בישראל 194.9 שקל ואילו בצרפת 211.9 שקל.

שני המוצרים שמוצעים במחיר אטרקטיבי יותר בצרפת, בשיעור של 26%- 29%, הם נעלי הרים לגברים ולנשים, שנמצאים כעת במבצע באתר החברה בצרפת. נעלי הרים לגברים שעולים בישראל 274.9 שקל עולים בצרפת במבצע 211.9 שקל ונעלי הרים לנשים שעולים בישראל 214.9 שקל עולים בצרפת 169.5 שקל.

 

A post shared by Decathlon France (@decathlon) on


עם זאת, בדיקה של אותם מוצרים באתר האנגלי מראה מגמה מעורבת – חלק מהמוצרים זולים יותר בישראל וחלקם יקרים יותר. כך למשל, אופני שיווי משקל שמוצעים בישראל במחיר של 194.9 שקל, נמכרים באנגליה ב-183.95 שקל. האוהל שנמכר בישראל ב-314.9 שקל נמכר באנגליה ב-275.9 שקל. לעומת זאת, נעלי ההרים נמכרים בישראל ובאנגליה כמעט באותו מחיר (274.9 שקל בישראל לעומת 275.9 שקל באנגליה).

בדקטלון אומרים ש"מחירי המוצרים בישראל יהיו יקרים בממוצע ב-2% לעומת המחירים באירופה. ממוצע זה כולל מוצרים שהינם באותו טווח מחיר כמו המחיר באירופה ומוצרים אחרים שהינם יקרים יותר". בכל הנוגע לפתיחת חנויות נוספות אמרה המנכ"לית בישראל: "אני מקווה שהחנות הזאת תצליח ואז נפתח חנויות נוספות".

עוד ניתן למצוא בחנות: כדורסל ב-19.9 שקל, תיק המשמש כצידנית וכתרמיל 10 ליטר ב-59.9 שקל, מכנסי רכיבה על אופניים לגברים ב-119.9 שקל, מכנסי ספורט קצרים ב-19.9 שקל, טייץ כושא לנשים ב-49.9 שקל, גופיית כושר לנשים ב-31.9 שקל, חולצת פליז ארוכה לנשים ב-15.9 שקל, נעלי ג'וגינג לנשים ב-66.9 שקל ועוד.

 

A post shared by DecathlonUK (@decathlonuk) on

DECATHLON הוקמה בצרפת לפני 41 שנה. כיום מונה הרשת 1176 חנויות ב-32 מדינות ברחבי העולם ומעסיקה כ-78,000 עובדים. הרשת סיימה את שנת 2016 עם מחזור שנתי של 10 מיליארד יורו.

שוק ההנעלה, הביגוד וציוד הספורט בישראל נמצא בפריחה בשנתיים האחרונות. המודעות לאורח חיים בריא והדגש על תרבות הפנאי מעוררת את העיסוק בספורט ובכושר, ובעוד חנויות האופנה הרגילה מדשדשות ונמצאות בהאטה במכירות, חנויות הספורט רצות קדימה ומראות גידולים נאים. שחקנים ותיקים בתחום האופנה שחזו במתרחש החלו לפעול להבאת מותגי ספורט לישראל.

קבוצת פוקס קיבלה את הזיכיון לרשת הספורט האמריקאית פוט לוקר וכבר פתחה חנויות שלה, ואילו המשביר לצרכן קיבלה זיכיון של קמעונאית הספורט הענקית intersport. שקרון התייחסה למתחרים החדשים והישנים בישראל ואמרה ש"ההבדל הוא שבדקטלון הכל תחת קורת גג אחת והמוצרים הם שלנו".

 

A post shared by DecathlonUK (@decathlonuk) on


הכתבה פורסמה לראשונה באתר The Marker

>> המאבק על הפטור ממס לקניות באינטרנט: הקמעונאים מאיימים בפיטורי עובדים
>>חזית חדשה מול אמזון: וולמארט מפתחת מחסנים מעופפים בספינות אוויר

השאירו תגובה