היי שורטי: הדוגמניות הנמוכות משתלטות על תעשיית האופנה

אם פעם דרישת הסף בעולם הדוגמנות היה לעבור לפחות את המטר שבעים וחמש, מסתמן כי בתקופה האחרונה ישנה פתיחות גדולה יותר כלפי דוגמניות נמוכות גם בקרב מסלולי התצוגות. אז מאיפה הלך הרוח הזה מגיע (רמז: אינסטגרם) ומה אנשי התעשייה באמת חושבים על זה?

מאת  | ‏ 21 אוגוסט 2017

לילי רוז דפ, על כל 161 הס"מ שלה, כובשת את המסלול של שאנל (צילום:  Pascal Le Segretain/Getty Images)

לילי רוז דפ, על כל 161 הס"מ שלה, כובשת את המסלול של שאנל (צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)

כאנטיתזה לכך שהעולם של ימינו הוא הרבה פחות אישי והרבה יותר מפולטר ומלאכותי משהיה בעבר, הצעירים של היום לא מפסיקים לתור אחר ה"אמיתי". לצד הדימויים המושלמים שבמדיה, אנו רואים יותר ויותר פרזנטורים ודוגמנים המאתגרים את תפיסת הגיל, מבנה הגוף, המגדר והאישיות.

לאחר שנשים כמו אשלי גרהאם הפכו מ"דוגמניות פלאס סייז" לדוגמניות נקודה סוף, כאלו שאין צורך להוסיף להן תארים מיוחדים, הגיע שעתן היפה של היפות והנמוכות הקוראות תיגר על מקדש השלמות.

 

A post shared by Kylie (@kyliejenner) on

למרות כי בעבר היו לא מעט דוגמניות מפורסמות שגובהן לא הכשיל את הקריירה שלהן, אלא להיפך, (קייט מוס היא הדוגמה האולטימטיבית לכך), תזה חדשה ומעניינת שהוצגה באתר mic טוענת כי ישנן יותר ויותר דוגמניות "נמוכות" בתעשייה שעולות על מסלולי התצוגות ולא נשארות רק בגדר פנים יפות להפקות אופנה וקטלוגים.

בין אותן דוגמניות עכשוויות אפשר למצוא את המוזה של קנייה ווסט, אמינה בלו, שהופיעה בתצוגות של ייזי על אף גובהה העומד על 1.55, אדואה אבואה, אחת הדוגמניות העסוקות בתעשייה, נושקת ל-1.73, לילי רוז דפ המגיעה בלי עקבים ל-1.61 מטר וכן סופיה ריצ'י ולוטי מוס, לשתיהן 1.70 מטרים של יופי – מה שלא הפריע לקרל לגפרלד ללהק אותן לתצוגות של שאנל ולהאמין שפטיט זה טרה שיק (בכל זאת, מדובר במילה צרפתית מובהקת).

הדוגמנית והמוזה של קנייה ווסט, אמינה בלו, בתצוגה של ייזי (צילום: Dimitrios Kambouris/Getty Images for Yeezy Season 3)

הדוגמנית והמוזה של קנייה ווסט, אמינה בלו, בתצוגה של ייזי (צילום: Dimitrios Kambouris/Getty Images for Yeezy Season 3)

בתקשורת מאמינים שהפתיחות החדשה הזו לדוגמניות שאינן אמזונות מגיעה, איך לא, מאינסטגרם. "האינסטגרם משפיע באופן קיצוני על מה שאנשים רוצים לראות" מסביר ל-mic מלהק התצוגות הידוע ג'יימס סקאלי.

"אני חושב שאין יותר הגדרה ברורה למה זה דוגמנית. אפילו הג'יג'יות והקנדליות הגיעו מאינסטגרם. הדור החדש רוצה שיראו אותו, ואם הוא לא נתקל בעצמו מספיק בתקשורת הוא יגרום לזה לקרות בעצמו. המשפיעים הצעירים האלה מייצגים משהו יותר אמיתי ונוח להזדהות מאשר סלבריטאי או דוגמנית שהתמונות שלהם מופיעות בתקשורת. כל תפיסת היופי משתנה ויש היום גישה רבה יותר להמון אפשרויות".

אדואה אבואה, אחת הדוגמניות הכי עסוקות כיום היא "רק" 1.73 (צילום: Rich Fury/Getty Images)

אדואה אבואה, אחת הדוגמניות הכי עסוקות כיום היא "רק" 1.73 (צילום: Rich Fury/Getty Images)

זה אולי נשמע לנו דמוקרטי, נחמד ויפה, אבל סקאלי, כאיש מקצוע, לא ממש מרוצה מהשינוי. "המחסום הזה שנפל אומר שהאנשים השתלטו על התעשייה. אין יותר שומרי סף. אלא שהאופנה לא אמורה להיות שוויונית. היא אמורה לתת לנו משהו לשאוף אליו, אחרת מה הטעם בה? משום מה, זה מה שאנשים מחפשים עכשיו באופנה. לראות דוגמניות שהן קצת כמותם".

גם עורכת אתר "The Fashion Spot", ג'ניפר דווידסון, מתייחסת אל התופעה בזהירות. "אני חושבת שרוב הדוגמניות הנמוכות שאנחנו רואים הן סלבריטאיות או משפיעות מאינסטגרם" היא אומרת. "כל הדוגמניות המדוברות היו מפורסמות לפני שפרצו בתעשייה. אני חושבת שנוכחות גדולה ברשתות החברתיות עוזרת, והחברות מרגישות שאם יש לנשים האלה הרבה מעריצים ברשת, הסיכון שהן לוקחות בליהוק הוא פחות גדול".

 

A post shared by Thylane (@thylaneblondeau) on

"אני כן מאמין שזה צעד חיובי מבחינת הצגת דימויי גוף בתעשייה" מבהיר סקאלי. "אבל זה נירמול של עולם האופנה. אין מה לעשות, האנשים היום מזדהים עם הדמויות האלה ברשתות החברתיות ובבלוגים יותר מאשר עם הדוגמניות במגזינים. מהצד השני יש את המעצבים, שלא לוקחים בחשבון את הגובה בזמן העיצוב. בקאסטינג הם חושבים רק על אהבת הקהל כשיופיעו הדוגמניות האלה על המסלול".

המומחים לדבר תמימי דעים שאין פה עדיין שינוי אמיתי וחד משמעי, אלא צעד ראשון לכיוון שמאפשר לנשים נמוכות לקחת חלק גדול יותר בעולם האופנה. אולי בהמשך, מקווים רבים, המעצבים ייקחו בחשבון גם את הנשים האלו כשהם מעצבים את הקולקציה הבאה שלהם.

סופיה ריצ'י בתצוגה של שאנל. קרל לגרפלד אוהב אותן פטיט (צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)

סופיה ריצ'י בתצוגה של שאנל. קרל לגרפלד אוהב אותן פטיט (צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)

הגובה הוא כבר לא אישיו. מתוך תצוגת ייזי, עונה 3 (צילום: JP Yim/Getty Images for Yeezy Season 3)

הגובה הוא כבר לא אישיו. מתוך תצוגת ייזי, עונה 3 (צילום: JP Yim/Getty Images for Yeezy Season 3)

לוטי מוס, אחות של, ממשיכה את המסורת של המשפחה ומצליחה בדוגמנות על אף הגובה (צילום: Tim P. Whitby/Getty Images)

לוטי מוס, אחות של, ממשיכה את המסורת של המשפחה ומצליחה בדוגמנות על אף הגובה (צילום: Tim P. Whitby/Getty Images)

השאירו תגובה

 

  • מאד מכוער גוגמניות נמוכות זה לא מרשים ונראה גרוע ןמכוער

    מאת: טל |‏ 16 בנובמבר 2020 | 20:22
  • נכון מאוד וגם למה שרק היפות יהיו דוגמניות. למה שלא גם הקרחות, הפוזלות והמכוערות?
    ולמה שרק החכמים יעבדו במכון ויצמן? ורק אלה שיודעים לצייר יפה ימכרו ציורים?
    מעכשו שכולם יוכלו לעשות כל דבר בלי קשר לאם הם טובים, או מתאימים לו. צדק לכל

    מאת: , |‏ 18 בספטמבר 2017 | 19:56
  • הגיע הזמן! תעשיית האפנה דוחקת את הנמוכות ותופסת אותן כפגומות ומכוערות .. למה? יש פגמים שאפשר לשנות לדוגמה – שומן – דיאטה , אף מכוער- ניתוח פלסטי ועוד.. בשנים האחרונות תעשיית האפנה התחילה לקבל את בעלות המידות הגדולות (על אף ששומן הוא דבר לא בריא בכלל!!) ולהציג דוגמניות פלאס- סייז על שערי מגזינים ומסלולים בשבועות האפנה אך את הנמוכות התעשייה דוחקת לפינה. מעטות רשתות האפנה שמעצבות בגדים ל"פטיט" , נמוכות לא יכולות להיות דוגמניות על אף שהן יפות ורזות כפי שהתעשייה מבקשת.. ואני שואלת למה?

    מאת: שירה |‏ 22 באוגוסט 2017 | 13:16